*

2008-11-11
10:38:16

Tisdag
Något jag ångrar är att jag inte avslutade en kurs som jag började på för många år sen. Den hette Personlig Kompetensutveckling genom Mental träning.20 poäng på Skandinaviska Ledarhögskolan.

Det hela började när ajg var på en föreläsning av Lars-Eric Uneståhl...den var så bra och jag kände det här vill jag lära mig.
Kursen var dyr..men jag ansökte om bidrag på jobbbet och fick det också. Kursen var upplagd i tio moment jag hade två år på mig att klara kursen.
Den var på distans och var upplagd så att jag hade 500 sidor litteratur, videoföreläsning och träning av avslappning till band varje gång.

Första tentan var nervöst hade ju inte läst på flera år...men det gick bra och jag blev godkänd. Jag blev en fena på att slappna av..hade träning varje dag, hängde en skylt på dörren...STÖR EJ AVSLAPPNING PÅGÅR!

Sen när jag hade två moment kvar hände nåt..jag tappade lusten för att läsa..det gick trögt. Tog en paus som jag sen skulle återuppta naturligtvis....jag hade ju tid på mig.
Men tiden krympte och jag skulle aldrig hinna klart...tittade lite på pärmen idag och såg vilket jobb jag hade lagt ner på något som aldrig blev klart.

Men något hände den tiden och jag kommer inte ihåg vad...långt ner i mitt innersta finns svaret något som fick mig att ge upp.
Nu är det försent att gräma sig...men en sak är säker börja med avslappningsträning igen ska jag ABSOLUT göra.

Tänk jag kunde gå ner i självhypnos...nu har jag ingen aning om hur jag gjorde, men det är ju bara att träna igen.

Men mitt MENTALA RUM har jag kvar dit beger jag mig ibland speciellt om jag har svårt att somna på kvällen.

Det var mitt missslyckande men jag lärde mig något av det också...idag ska jag träffa en "gammal" kär vän! ♥




Kommentarer:
#1: Lisbeth

Hej fin blogg du har

Mvh Lisbeth

2008-11-11 @ 11:12:16
#2: Sickan

Hans avslappnings program har jag!!

De är bra!



Ärligt nerladdade från nätet! :P



Kram och ha en bra dag!

2008-11-11 @ 11:35:49
#3: Annelie

Va trist för dig att du inte kunde slutföra det, när du var så nära. Men som du säger...

du gick ju inte lottlös ifrån det:)

Spännande med ny resa, hoppas det blir i maj som du vill.



Ha en fin dag/kramen

2008-11-11 @ 12:01:49

jag gjord elkika nä jag bev gravid med e melie, hoppasde på massa kurser, fick MVG i allt och hoppade av bara någon måna innan slutet så alla timmar och arbeten var i onödan, eller nja, jag lämrde mig ju men jag fick inget betyg på det=(

kramis

2008-11-11 @ 12:25:32
#5: Znogge

Finns det inte möjlighete att påbörja något liknande kanske?! Fast det är klart, man ska ha tid och ork...

Kram!

2008-11-11 @ 12:57:57
#6: Kattis

Hejsan!

Ja, man gör olika val i livet. Då behövde du gå den vägen.

Hioppas allt är bra med dig.

HA det gott!

KRAM

2008-11-11 @ 13:42:35
#7: Nina

Bra att du påminde mig om avslappningen och mentala träningen... nu. Det var ju vad jag skulle ta tag i när jag nu flyttat.

2008-11-11 @ 16:39:45
#8: soffie

Å den där kursen lät så intressant men går det ej att ta igen dessa två som du missade?

hoppas du får en goo kväll

2008-11-11 @ 16:43:04
#9: My

Visst lär man sig av misslyckande! Och det är inte alltid det funkar att läsa, lära sig...bara att ta nya tag ju :) när lusten faller på!

2008-11-11 @ 17:16:46
#10: tingeling

Man ska aldrig ångra det man gör bara det man inte gör eller hur var det nu igen?

Här är detregningt vill jag lova men jag ska nog tvinga mig ut på en promenad i allfall efter maten kram Tingeling

2008-11-11 @ 17:29:43
#11: Anna

Åhh...men du Uneståhl har jag oxå hört en gång...så bra det var det minns jag..m mmm slappna av..känn hur tung du blir...

2008-11-11 @ 17:36:38
#12: Monica

Ja så kan det vara - ibland kommer det annat i vägen i livet. Visst är det synd att du inte gick färdigt utbildningen, men säkert fick du något med dej.



Träffa gamla vänner är alltid kul.



2008-11-11 @ 17:40:04
#13: marie

helt bortkastat kan det ju inte vara, eller hur.

att kunna slappna är jag dålig på, har inte tid med det....



fågelsjön är norra hyn

2008-11-11 @ 18:25:29
#14: Helena

Hoppas att du haft en bra dag och en trevlig stund med din vän.

Kram

2008-11-11 @ 19:08:56
#15: Maria

Hej vännen :-)

Aldrig fel att återuppta avslappningen :-)

Det skulle jag oxå behöva göra...

Må så gott !

Kram Maria

2008-11-11 @ 21:25:14
#16: Gunvor

Hoppas du haft en skön dag! Kanske lite solsken också. Här har solen faktiskt varit framme idag. Körs i taket! Visst är det upplyftande om man har en resa att se fram emot.Kroatien låter härligt.

Ha det fint i morrn med! Kramar!

2008-11-11 @ 21:44:44
#17: Lissen

Ta det inte som ett misslyckande! Du har lärt dej något och du kommer att finna nya och andra sätt!

Det är jag helt övertygad om!!!!

Ha det så gott!Kram

2008-11-11 @ 21:49:36
#18: anneli

Vilka kloka ord. Backspegeln är ingen idé att titta i, det är nu och framåt som gäller och det verkar ju verkligen som du fått med dig guldkorn där. Självhypnos! Wow! Mentala rummet....vill veta mer!!! Tror du man kan låsa in sig där, nu när farbror fullmåne är på väg in.....

2008-11-11 @ 22:26:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: