*

2008-03-03
15:12:55

Kors i taket!
Idag skiner solen som den aldrig gjort nåt annat...så himla härligt!

Idag tog vi våra gruppbarn och liten matsäck och gick till Snarkstenen...och vad är nu det funderar alla på!
Jo mitt i skogen ligger en jättestor sten, som just jättar har slängt dit! Dom blev sura när kyrkklockorna ringde och störde deras sömn.
Då hivade de iväg den stora stenen..men missade, då blev de så arga så de sprack!

Promenaden var lång...tog nästan en timme att gå dit för små barnfötter...men vi klappade hästar på vägen. Pratade och sjöng lite grann.

Väl framme fick barnen sin fika och så kom Egon (den lilla handdockan på besök) han var lite busig idag. Malin berättade sagan om jättarna då tramsade sig Egon, vilket barnen naturligtvis tyckte var jättekul!

Ett av barnen är inte riktigt med på det här, han sa till mig att du vet väl att det är din röst och inte Egon som pratar...haha..nähä??

Men dom andra köper det här med hull&hår. Sen blev det samma långa promenad hem...vi vuxna tog 8000 steg, undrar hur många barnen tog?
Men konstigt nog inget gnäll, men de var glada att det var vila efter maten.

Nu är jag hemma en snabbis, ska tillbaka till jobbet för möte. Vi ska redovisa vår Kostkurs vi var på, samt ha lite receptbytarkväll.

image1122

Kommentarer:
#1: Helena

Åh vilken tur ni har som har sol.
Det har slutat snöa här och solen har nästan tittat fram men nu börjar det blåsa istället.
Jag blir galen på detta väder.
Ha en fortsatt bra dag vännen!
Kram

2008-03-03 @ 15:39:28
#2: My

Smart unge! :) Och mysigt med vår nu och kunna va ute i skogen och så...vårsolen gillar vi!

2008-03-03 @ 16:45:54
#3: Pyret

Vad härligt att ni fick sol :D. Här har det varit snöblandat regn men nu när jag tittar ut ser det ut som om det klarnar upp lite och solen vågar sig nääästan fram. Hoppas det blir finare väder imorgon så jag kan gå ut med stavarna.

2008-03-03 @ 16:49:26
#4: kicki

Ja visst vilken härlig dag vi haft...duktiga små barn ni har, så många steg...
Kankse blir det några bra recept du kan dela med dej av...
Ha det gott min vän

2008-03-03 @ 17:00:16
#5: Gunnel

Det är skönt med utflykter och framförallt när det är fint väder. Den killen var inte så lättlurad...men jag tror han tycker det är kul ändå med Egon

2008-03-03 @ 19:39:26
#6: Junitjej

Åh, vilken mysig skogutflykt!!!
Era barn måste ha det väldigt kul
på sitt dagis.

2008-03-03 @ 20:17:46
#7: Nalle

Det är väl du som skriver här ?, så det inte är Egon menar jag:) Receptbytarkväll - kul ! Ha det ! Kram

2008-03-03 @ 20:46:09
#8: Anonym

Min mamma berättade precis samma saga om trollen när jag var liten. Ingen sol här. Vilken underbar dag ni verkade ha haft.
kram Tingeling

2008-03-03 @ 20:56:21
#9: Mumin

Åh här var det vårlikt på bloggen:)) Ha ha va roliga ni är. Klart att Egon är populär:)) Va härligt med en sån lång promenad, men så långt för de små.....ha nu en god natt Ninnivän! kram Mumin

2008-03-03 @ 21:51:05
#10: Margaretha

Barn e ett folk och dom bor i ett främmande land....
eller hur...Dom e fantastiska...
Kram
Maragretha

2008-03-03 @ 22:01:35
#11: Annelie

Vilken härlig dag ni fick. Va duktiga barnen var som klarade av att gå utan att gnälla också. Det är gott betyg till er fröknar det =)
Idag lyser solen hos oss =)
Kram

2008-03-04 @ 09:24:21
#12: Socrate

Ninni alltså! vet de sociala myndigheterna att ni tar ut barnen - dessa små, ynka, oskyldiga så varelser - på mer än "8000-stegaprommisar" ?

Nädå - de brukar gilla sånt och får de bara va ute och njuta i friska luften är de som regel lyckligast. Var finns alla äventyr och upptåg helt gratis, om inte i Guds fria natur?

HA DE GOTT
- säger vännen Socrate

2008-03-04 @ 09:30:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: