*

2008-12-17
17:56:09

Va fint det blev...
Jag har hängt upp nya gardiner i köket fick tag på skit-
billiga panelgardiner, endast 59 kronor, som hittat!

Alla mina gardiner är för korta som jag hade i huset högre i tak här
hängde upp en längd vid advent men det kändes inget
bra har kollat lite men idag så sprang jag bara på dom här
utmärkt, utmärkt.

Så har jag lekt rörmokare, en av våra toaletter blir det gärna
och ofta stopp i bläää, man ser vattnet stiga, HJÄLP!!

Men jag har en sån där grej vad det nu heter så jag har tryckt och tryckt
till slut släppte proppen man jag får även spola i vasken utanför toan
det bubblar och fräser.
Nu har ja gringt fastighetsskötaren han kommer och kollar
på måndag, så här kan vi ju inte ha det.

Får strunta i att använda den toan!!





Kommentarer:
#1: Anonym

Håller med dig väldigt söta barnbarn har ni!!!

Jag har inte handlat klart alla julklappar än men har bara några kvar

Jag brukar säga till mina barn att de ska skaffa sig rörmokare till fästefolk för de är dyra och växer inte å¨trän men inte har de lyssnat på sin mor inte kram tíngeling

2008-12-17 @ 18:09:31
#2: marie

billiga gardiner, kul när man fyndar, och man blir nöjd.

rörmokeriet låter inte kul, usch.....

2008-12-17 @ 18:19:52

Fy bubblan för dassproblem....

Hoppas att det "löser sig" innan julhelgen....

Kram

Margaretha

2008-12-17 @ 19:37:00
#4: Jenny

"Bra kvinna reder sej själv", sa alltid mamma...



Och liiiite roligt är det när man lyckas fixa till "gubb-grejer"...Haha!

Fast dassproppar tillhör väl inte favoriterna här heller..Huh, tur det sällan händer i alla fall.



Roligare med gardinerna i alla fall!

Grattis till fyndet!

Kram & natti...Jenny (-:

2008-12-17 @ 19:41:05
#5: Kattis

HEjsan!

Jo, vi tycker ju att det är akut med ett knä som hoppar ur led hela tiden. Men brutna ben är det värre med....såklart.

Igår var hon svullen och dan så hon har fått en gipsskena.

Det enda är om vi sätter oss på akuten tills dom lägger in henne. DÅ får hon op.

Suck och stön.

Ha en skön kväll!

KRAM

2008-12-17 @ 19:54:16

Vilka billiga gardiner!! Man ska ha tur för att hitta fina gardiner till ett bra pris.

2008-12-17 @ 20:02:00
#7: Malin

Du får sluta bajsa så förbenat... puss!

2008-12-17 @ 20:06:10
#8: Kattis

Nej, tydligen inte.

Så mår hon illa som sjutton, så hon kräks titt som tätt.

Hon dricker hur mycket vatten som helst.

Just nu är hon såååå blev så det ser ut som om hon har kalkat läpparna.

Ha det gott!

Kram

2008-12-17 @ 21:18:24
#9: Ninna

Ja, jag vet vilken "sak" du menar. Om jag lägger i för mycket papper utan att spola stiger vattnet i toan. Är olika med olika toa.stolar p.g.a. konstruktion, tror jag.



Problemet med handfatet har jag som tur inte.

2008-12-17 @ 21:26:35
#10: Annelie

Det tycker jag fastighetsskötaren ska ordna.



Ha en fin natt/kram

2008-12-17 @ 22:15:20
#11: solgudinna

Tur att du har två toaletter.

God natt.

2008-12-17 @ 22:20:03
#12: Kerstii

Det låter inget vidare att ha stopp i toan. Men bra kvinna råder sig själv så klart du fixade det. Kram

2008-12-17 @ 22:29:43
#13: Lena

Perfekt med billiga gardiner...då kan man ju med gott samvete byta lite oftare :) ja det där med stopp i avloppen är inget vidare...men kör med propprensare typ kaustiksoda. Luktar ju inget vidare men det brukar iaf hjälpa. Vet inte heller vad en sådandär gummi spolpinne har för namn..de borde ju heta något..



Sv. Grabben kom hem med smink kvar...fick inte bort allt efter showen..hahaha. Han ska tydligen vara med på fredag igen. De gillar väl en modell som vågar och som kan både dansa och showa. Jo han kan vara lik Danny ibland...fast mest är han lik sig själv ...hahaha



God natt på dig Ninni:)

2008-12-17 @ 22:56:16
#14: Znogge

Vilket bra pris på gardiner! Rena fyndet men någon gång ska man ju ha sådan tur!

2008-12-17 @ 23:03:30
#15: Sickan

DET är det sämsta med att bo i hus............man har ingen att ringa till som kommer och gör "skit jobbet" :P



Kram och ha en bra dag!

2008-12-18 @ 10:33:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: