*

2008-12-13
16:24:17

Umeå!
Resan var mysig, det var skönt att sova på tåg...men ack vilken läbbans rethosta jag har...blää! När vi kom till Vännäs i morse regnade det och var jätteblaskigt.
Därifrån åkte vi med buss till Umeå, Andreas var snäll och hämtade upp oss, det var blasksnö överallt usch!

Men nu har det frusit på och det är jättefint ute. Vi har haft en toppendag med lek, bus och sagoläsning.

Barnen fick sina Julklappar idag...Alfred var så nöjd så för han fick många paket. Amanda hade ju fått en säng tidigare som födelsedagspresent och Julklapp, men ett litet paket blev det förstås.

Jag och Anders fick en jättefin glaskula med belysning, jag blev jätteglad för jag ahde tänkt att köpa en sån. Den blir perfekt i vardagsrummet, svart med guldglitter.

Nu sover den minsta, den stora är ute och tänder ljuslyktan (tillsammans med sin mamma) dom gjorde i snön förut.

Jag har även slingat håret på Anna...hoppas det blev bra, håret är blött än så det syns inte så mycket.

Anders lagar middag...och jag sitter här. Lite senare ikväll åker vi till hotellet i morgon ska jag ah sovmorgon definitivt och en låååånghotellfrukost.
Sen sent i morgon kväll går resan tillbaka till Sthl, jag åker ensam till Karlstad, Anders stannar och jobbar.

 Glögg har vi fått också...ha det gott govänner och tack Lindi för awarden!

Kommentarer:
#1: soffie

å så mysigt ni har haft det,den där fina glaskulan måste du fota å visa här,

ha en trevlig fortsättning med dina kära å en goo helg,

2008-12-13 @ 18:44:21
#2: Anna

Men så härligt du har det lilla Ninni och vad nice att du bloggar på plats mitt i verklighetens Ume..ha det gott o njut av hotellet.

2008-12-13 @ 18:54:31
#3: Ninna

Lek, bus och sagoläsning låter bra.



En lång hotellfrukost, jo det vore allt något. Njut av den, vilket jag säkert inte behöver uppmana dig att göra.

2008-12-13 @ 21:11:48
#4: Sickan

Vad det låter kul!!

Ha en mysig natt och morgon på hotellet!



Kram på dig!

2008-12-13 @ 21:17:53

Låter toppen. Mysigt ni har haft det.

Hoppas hostan går över.

2008-12-13 @ 22:23:31
#6: Lindi

Mmmmmysigt det låter....alltihopa utom slasksnö!

Jag trodde väl inte att Umeå hade det denna årstiden?

Ja, du ser....en skåning tror alltid att alla andra har fin jul utom just...skåningar. Även om dom är inflyttade till Bohuslän!

Krya på dej, så du blir friskus snart igen!

Kram, Lindi

(att jag satt upp mina awards är mest för att det känns lite tomt nu på min sida..."ligger ju lite lågt" med bilder för tillfället...på egna familjen och så. Dessutom skämdes jag lite för att jag bara stoppat undan dom. Har ju faktiskt fått dom av någon som uppskattade kråkfötterna. Hur du får in dom på sidan här på blogg.se vet jag inte. Jag gick ju tillbax till blogspot när jag inte fattade allt på blogg.se...)

2008-12-13 @ 23:54:22
#7: Annelie

Trist att åka själv hem till Karlstad. Men kanske värre för A, som fick stanna kvar.

Hoppas du får en riktigt fin advent/kram

2008-12-14 @ 12:06:03
#8: Alexandra

Låter jättemysigt!

Sovmorgon och hotellfrukost...mmmmm! :)



Kram!

2008-12-14 @ 12:11:41
#9: Znogge

Vilken härlig helg du verkar ha haft! Hoppas att tredje advent blir lika fin!

Kram

2008-12-14 @ 12:55:02

Vad mysigt du har haft det! Visst är hotellfrukost det bästa när man bor på hotell och lång skall den vara. Ha det bäst och en fin tredje advent önskar jag dig/Kramar Tussegumman

2008-12-14 @ 13:18:08
#11: Anonym

Vilken härlig helg !!!

Välkommen hem kram Tingeling

2008-12-14 @ 18:08:54
#12: Mumin

Låter härligt med massa snö:) Här är det lika trökigt väder igen som vanligt. Dem där snöflingorna försvann utav bara farten....skit också....men det låter som ni haft en trevlig helg! Kram vännen! Mumin

2008-12-14 @ 18:18:28
#13: Anna

Är du inte hemma än..hello Ninni jag har ju abstines nu..

2008-12-14 @ 19:42:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: