*

2008-12-28
11:05:15

Söndag!
Mmmmm idag sov vi görlänge, vi sa att vi skulle det för vi ska ha gäster ikväll..ja gäster och gäster, kompisar.
Vi ska äta lite, dricka lite och kanske spela lite spel om jag får som jag vill!

Igår kväll gjorde jag iordning revbensspjäll det hade vi inte ätit i juldagarna..till det en massa onyttiga pommes och en god kall sås, jo då grönsaker också!

Sen satt vi och glodde på Stjärnorna på slottet, det var ju Janne "Loffe" Carlssons dag...intressant.
Ja så blev det Selma Lagerlöf..jag är inte så värst imponerad av den storsatsningen. Engelsk deckare blev det också, men jag somnade så klart innan det var slut..haha.

Fint väder idag med...idag får det bli en promenad...har faktiskt varit ute och gått varje dag nu när vi har varit lediga.
Sen ska jag väl packa lite, vi åker på tisdag morgon....alla affärer är öppna i Tallinn vi har ju några timmar där.
Handla drycker ska vi också...betydligt biligare än hemma.

Man handlar packar i lådor skriver namn på och lägger i bussen, så praktiskt så.

Sen ska vi till vår favoritrestaurang i Tallinn, Oliver heter den och vilken underbar mat och vilket mysigt ställe.

Kunde ha visat ett kort men dom är på den andra datorn, har inte så mycket bilder inlagda på den bärbara.


Kommentarer:
#1: Helena

Hoppas det blir lugnt på havet när ni ska åka.

Jag blir så vansinnigt sjösjuk så båtresor försöker jag undvika.

Ha en skön dag och en trevlig kväll i glada vänners lag.

Kram vännen!

2008-12-28 @ 11:31:11
#2: anneli

Det är skönt att ligga länge....har också lagt mig till med den vanan...har väl en del sömn att ta igen...så härligt väder vi har! Trevligt med gäster i kväll...eller "bara kompisar"..ha,ha,ha! Tallin, va' trevligt! Har varit där en gång, det var härligt kontinentalt tyckte jag! Inte fel att sitta på torget och sippa vin :) Jaha, då blir det Nyår där då - så kul!

2008-12-28 @ 11:33:18
#3: Fia

Vad mysigt med en nyårskryssning! Hoppas ni får en kul resa! Du får väl passa på att gå ut på däck och plåta stjärnhimlen mitt i natten, för alla stjärnor brukar synas så bra ute till havs på kalla vinternätter.

Vad fint det är med de vackra stenarna på din blogg.

Kram och ha det bra, Fia

2008-12-28 @ 11:48:17
#4: Nettan

Det var väl skönt med en sovmorgon !

Jag fick ligga i sängen ända till 9 och det är verkligen ett plus för oss med 3 hundar som brukar vakna på morgonen och kliva runt för att vi ska vakna. Ha, ha !



Jag ska snart också gå ut på en promenad med hundarna i det fina vädret.



Hoppas ni får en riktigt rolig resa till Tallin.



kram

2008-12-28 @ 11:48:36
#5: Kristin

Hej allihopa! Sugen på ny bloggdesign?



Just nu har jag, Kristin, auktion på hela 4 stycken! startpriset är ynka 40 kronor för välgjorda bloggdesigner. Du kan se auktionerna på länkarna nedan för mer information!



http://liddie.blogg.se/2008/december/designauktion-2.html#comment



http://liddie.blogg.se/2008/december/designauktion-x-3.html#comment



Vill du ha din blogg extraordinärt designad med DINA instruktioner kostar det endast 100 kronor, alltså kanske värt att få det exakt som du vill? Kolla då under "Beställa design?" för mer information!

2008-12-28 @ 12:30:22
#6: soffie

roligt med främmat för dej ikväll,

idag har Nellie åkt skridskor för första gången hon va jätteduktig,

jag har oxå varit duktig varje dag har jag gått minst 40 min,tjohooo vad vi är bra,

kram

2008-12-28 @ 12:58:34

Önskar dig ett Gott Nytt År och en härlig Tallin resa/Kram Tussegumman

2008-12-28 @ 13:37:25
#8: Therese

Jorå jag jobabr imorrn och jag jobbar idag!

Ha en mysig resa och Gott Nytt År.



Kram kram

2008-12-28 @ 14:13:19
#9: Znogge

Det låter mysigt med en kryssning lagom till nyår. Fynda till bra priser är inte heller fel...

Kram!

2008-12-28 @ 14:35:19
#10: Therese

Lite missförstånd gjorde att en av mina planerare inte kom till jobbet idag, ja då fick jag jobba.

2008-12-28 @ 14:46:25
#11: Helena

Skönt att få sova ut ibland.

Kram.

2008-12-28 @ 15:01:19
#12: IKA

Det blir till att ha det mysigt ikväll med andra ord ler



Och nyårskryssning på detta, inte illa. Jag skulle aldrig sätta min fot på en sådan grej, jag gillar inte båtar i det formatet, även om de haft mitt besök flera gånger, men tungan hålls ordentligt i munnen och glädjen är stor när man väl är framme och traskar på marken hihi



Jag skulle gärna vilja sitta och njuta ikväll, för det har varit en jobbig natt, Herr E mådde otroligt illa och kräktes 6 gånger med två uppkastningar per gång, stackarn somnade alldeles slut vid 22.30 och Herr R somande strax därpå, han hade varit vaken hela tiden men höll sig under täcket för ljudets skull..stackarna..



Smaklig måltid och hoppas att du får spela det du vill, sköt om dig vännen, KRAM

2008-12-28 @ 16:20:53
#13: Junitjej

Så kul att ni ska till Tallin!! Där har jag aldrig varit.

2008-12-28 @ 16:30:32
#14: Lissen

Oh lyckost få åka till Tallin. Det är något jag har varit sugen på länge. Ibland bor man långt bort här i Norrland!

Ha en skööööööön kväll. Kramizzz

2008-12-28 @ 16:37:04
#15: Lena

Det låter gott med Revbensbjäll! :) Käkade det på julafton fast då är det ju så mycket man käkar så man hinner inte njuta av varje sak!



Ha en fin kväll, klart ni ska spela spel, det är ju kul! Kram

2008-12-28 @ 17:04:10
#16: Sickan

Hoppas er tripp blir lyckad.

Och att du får spela spel ikväll!



Kram på dig!

2008-12-28 @ 18:08:06
#17: marie

åh, vad roligt med en båtresa.

tallin har jag åxå varit till, då tog båten en tur till gottland åxå.

en resa jag skulle vilja göra om...

2008-12-28 @ 19:35:53
#18: soffie

ha en trevlig resa!

Har aldrig varit i tallin men alla säger det är väldigt fint där,

blir ni borta nyår?



må gått

2008-12-28 @ 19:52:21
#19: Junitjej

Denna tjej växte upp på Hammarön:

http://morfen.blogg.se/

Är det någon du känner igen?

2008-12-28 @ 20:15:31
#20: Annica

Åh vad härligt med en tripp till Tallin! Har varit där ett par gånger med jobbet. Men nu var det nog tio år sen sist. Mycket har säkert förändrats!

Här är dagis öppet jämt. Nästan alla i Timrå jobbar antingen skift på sjukhuset eller på fabriken. Har även ett "Nattis" som är öppet året runt. Såg på schemat för Emils avdelning att trots personalens påtryckningar så är nästan alla barn där. Vi får se om kroppen blir bättre av att vila i morgon. Då får Emil vara hemma med mig på tisdag och baka. Det är något vi älskar båda två! ;-)

Eller... I alla fall att äta slutresultatet! ;-)

Ha en trevlig kväll!

KRAM!!!

2008-12-28 @ 20:19:36
#21: Bim HD

Åh, hoppas ni får det härligt i Tallin... ett ställe jag skulle vilja till - de baltiska rakt över. När?

Just nu sitter man i norr, trött och sliten efter gårdagens resa, hua... Men, fram kom man efter några timmar i bilen, minst sagt :D

Må så grankott...

2008-12-28 @ 20:35:09
#22: sickan

Hej igen!



Du har en liten sak hos mig!

kram!

2008-12-28 @ 20:59:49
#23: Kersti

Hoppas att ni får det bra på resan. Jag tyckte Selma var tråkig. Missade Loffe men såg deckaren. Kram

2008-12-28 @ 21:01:37
#24: Ninna

Spela spel, äta och dricka gott...trevligt, trevligt.

2008-12-28 @ 21:11:46
#25: Gunvor

Trevligt låter det med resa o allt det andra! Ha en härlig tur! Åka på båtkryssn. har vi aldrig gjort o det blir nog inte heller. Gubben vägrar! Kramelikramar!

2008-12-28 @ 23:31:34
#26: Jenny

Spela spel är kul!

Hoppas Ni fick trevligt med goda vännerna...((-:



Hehe...vaknade nyss här i TV-soffan efter att ha missat mer än halva "Mission Imbossible 3"...

Tyckte väl att den var lite rörig, och då blundar jag GÄRNA till en stund i kudden...Hihi!



Så nu klockan 3 vaknade jag och hade datorn igång, så då passar jag på att önska en God Natts sömn...

Om du hunnit i säng än?

Ni kanske spelar för fullt ännu?



Jaja...kram och natti! //Jenny

2008-12-29 @ 03:18:45
#27: Kattis

Godmorgon!

Hoppas ni hade en trevlig söndagskväll med vännerna.

Här blev det bara ett tv-tittande.

Skönt det med.

HA en fin dag!

KRAM

2008-12-29 @ 08:18:00
#28: inget namn

Hej hej



Allt bra??



Vill du lära dig den nya heta stilen Bollywood?

Gå in på min blogg för mer info. Du kommer Älska det.



Du kanske till o med hittar annat skoj på min blogg...

Kramisss M

2008-12-29 @ 10:20:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: