*

2008-12-20
09:02:31

Men jisses va grått det är!
Klockan är snart nio och det verkar inte bli ljust idag.....blää! Ja som ni märker är jag faktiskt hemma, blev inget Sthl...igen.
Nu är det Anders tur att ligga däckad...va trist!

Men sitta och åka bil i flera timmar och sen vara social är ingen höjdare när man är genomförkyld.

Så vi får roa oss med att lägga in sill istället och slå in lite julklappar .

Ha en skön dag...hälsar på er sen...igår var jag stentrött efter en lång arbetsdag. Det är jobbigt med Nobelmiddag, men dom var sååå söta så barnen, finklädda minsann allihop!

Några undrade om vi brukade ha nobelmiddag jämt..JA vi har haft det några år uppskattat och kul!




Kommentarer:
#1: Nettan

Godmorgon !



Börjar också bli jäkla trött på det här gråa vädret. Jag vill ha snö !



Ha en bra dag

2008-12-20 @ 09:14:35
#2: Anna

Men så tråkigt med förkylning..ja ja men du får säkert en massa gjort hemma nu då..så härligt med finmiddag för små gästerna.. :)

2008-12-20 @ 09:32:27

hejje=)

det är skittrkigt väder, känns som midsommar lika grönt iaf=p å nästan lika varmt=)

njut av att bara vara!

krmaen =)

2008-12-20 @ 11:05:43
#4: Helena

Det var så mysigt att prata med dig.....jag hoppas att vi hörs snart igen.=)

En sidengran är en en slags plastgran men barren är gjorda av nått slags siden och är inte så där plastig som vissa granar är.

Jag tror att de flesta granar är gjorda av det materialet nu så det är antagligen en sån ni har också.

Vi har dock en vanlig grön som ser ut som en kungsgran......så där vid och fin.=)

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2008-12-20 @ 11:22:25
#5: Gunvor

Nämen.. så synd, så synd! Fast å andra sidan ..bättre att göra ifrån sej sjukan före jul än att ligga däckad i julhelgen. Du har säkert fullt upp ändå. Och så får du vara sjuksköterska också och se till så lilla gubben blir frisk.

Vi har ju vitt på marken, ändå är det grått här också. Det blivit några kallgrader i allafall och så singlar det ner några flingor, som lägger sej och gömmer den hemska isen som finns överallt härutanför. Jag måste ha sparken för att ta mej till brevlådan o hämta tidningen. Svinhalt är det!

Usch o Fy säger jag!

Hoppas du får en dag med både trevligt jobb o lite lugn o ro.Kramar!

2008-12-20 @ 11:24:24
#6: Jenny

Ibland finns det en mening med att saker och ting, blir som dom blir....



Du är ju jätte-trött efter jobbarvecka och förra helgen var ni ju iväg...och snart är det jul...



Jag förstår dej att man VILL så mycket, men kanske behöver kroppen vila också ibland???



Du verkar ju vara ett sånt där riktigt energiknippe som vill göra alla glada och till lags..



Kanske dags att mysa med fotbad, lite vin och skön musik ???

Tänd lite ljus och stäng av TV:n och bara sitt tyst och lyssna.....Mmmmmm!

Det gjorde jag i gårkväll innan gubben kom hem och jag SOMNADE som en stock i soffan, precis när jag hade det så lugnt och skönt??

Känns lite snopet att bli "snuvad" på sin mysstund...bara somna så där??? Huh!



Jaja...nu gled tankarna iväg igeeeen, och det blev en hel novell ibland dina kommentarer här..Haha!

Thats me!

Önskar dej å Gubben din en skön lördag!

//kram, Jenny (-:

2008-12-20 @ 11:41:25
#7: Sickan

Här är oxå mörkt och trist :( och BLÖTT!



Vad synd att det inte blev nån resa,men nu blev det hemma mys och så får Anders kurera sig!



kram!

2008-12-20 @ 12:30:35
#8: marie

det är många som är förkylda nu....tråkigt med resan.

men den kan ni ta när alla är friska...

javisst är det grått och trist ute =(

2008-12-20 @ 13:22:58
#9: Maria

Inget roligt att vara sjuk, här har vi varit sjuka ett par veckor nu.

Vi håller på att fixa med maten och så och det är mysigt..



Må så gott !

Kramisar

2008-12-20 @ 14:02:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: