*

2008-08-21
08:13:16

Torsdag..redan?
Ett jobbigt uppvaknande idag..ligger och sover i godan ro...drömmer så sött. I drömmen ringer telefonen jag springer omkring och letar efter den.

Men det är ju hos oss den ringer klockan är tjugo i åtta...HJÄLP min första tanke var har jag kollat fel i mitt schema!
Men det var Elextrolux som ringde de ska byta en panel på diskmaskinen...

Sen märker jag att sonen inte är uppe, va började inte han halv nio...in och väcka honom han hade ställt väckarklockan fel.
Han kastade på sig kläder, bussen gick fem i åtta...du hinner aldrig sa jag, men det gjorde han!!

Vilken härlig start på dagen..nu sitter jag här alldeles mossig i skallen, men jag vaknar nog till..har sovit som en klubbad inatt.
Men jag har drömt en hel massa stöll.

Ja Bitterfittan ja, får se om jag egentligen gillar den..har läst några kapitel den är sådär än så länge.


Kommentarer:
#1: grannfrun

Vilken hemsk morgon=)sympatikram



Är det en Hibiskus? Vacker. Själv får jag vara glad om kaktusarna överlever hemma hos mig=)

2008-08-21 @ 09:02:27
#2: Nettan

Ha en bra dag !



kram

2008-08-21 @ 09:42:06
#3: monica

Vilken fin blomma!

Och vilket uppvaknade skit , och att han hann , ja ibland så går det ler

2008-08-21 @ 10:05:58
#4: Annica

God morgon!

Du har så rätt. Mammor kan inte allt. Men ibland sjunker man.. Och jag tycker ju innerst inne att jag ger min son massa annat än den "fysiska" lek som han pratar om. Vi läser massor, lägger pussel, bygger lego, ritar, målar. Han är med mig i köket och lagar mat och bakar. Detta gör nog att vi är lite mer fysiska med varandra än vad som kanske är normalt. På dagis säger de att han är en mycket harmonisk och stabil person med massor av empati för andra. Så jag har nog gjort något bra som mamma.. ;-) Så egentligen är det ingen fara. Men min störst rädsla har alltid varit att jag inte kan tillgodo se hans behov av att röra sig, springa, hoppa och få utlopp för den energin som han har. Därför var det som att få en fet käftsmäll i går när han sa de orden. Han har aldrig nämnt det förut.. Men men... Idag är allt bra igen. Vi har haft en underbar morgon tillsammans. Så jag känner mig inte ett dugg värdelös som mamma längre. ;-)

Tack för ditt stöd!

Hoppas att du får en underbar dag!

2008-08-21 @ 10:15:03
#5: Eve

jag har läst bitterfittan & jag gilla den! men mest av allt gillade jag den senaste boken jag köpte o läste på semestern, Jenna Jamesson, att älska som en porrstjärna. så himla bra! Nu ska jag mumsa lite godis jag, mmmh o se ut i regnet. O jag som skulle ta en prommis =( Kramen

2008-08-21 @ 11:43:03
#6: My

Hemskt att bli väckt så!

Och ja jag är fortfarande "ledig" men det är sista dagen, ska jobba helgen nu.

Så du gillar inte Bitterfittan? Tyckte den var klock-ren!

2008-08-21 @ 11:59:56
#7: Gunvor

Usch vilket uppvaknande! Hoppas dagen blir bra ändå. Jag är så himla trött idag..vill bara gå o lägga mej. Tror jag gör det också. Varför gå här o tråna efter sängen när den finns så nära. Gonatt!KramKram!

2008-08-21 @ 12:25:48
#8: Znogge

När dagen börjar så tycker jag att man har svårt att komma i kapp sig själv! Hoppas eftermiddagen blir lugnare och att alla klockor går som de ska;-)



Kram!

2008-08-21 @ 12:50:45
#9: Anna

M mm så kan man vakna med ett ryck... tur att det gick bra...du... jag har något till dig på min blogg..välkommen att leta upp det..det är du värd..

2008-08-21 @ 15:16:33
#10: Znogge

Du har förresten fått en utmärkelse hos mig...

2008-08-21 @ 16:08:13
#11: Marina

Näe men sjutton!Vart hela dagen förstörd??Jag hoppas INTE det!

Vacker hibiskus...Önskar att jag fick dom att överleva här hemma..Men det kanske finns någon mening med det att dom INTE gör det!För då MÅSTE jag ju åka utomlands för att få se dom stora och fina å få känna deras härliga dofter!!



Ha en bra kväll!

2008-08-21 @ 18:41:06
#12: Margaretha

Oooohh jag skulle oxå vilja sova som en klubbad säl....

Irriterande nog så har jag hela veckan vaknat klockan halv fyra och inte kunnat somna om.....

Nu är jag TRÖTT på detta !!!!!!

Kram

Margaretha

2008-08-21 @ 18:51:56
#13: Nalle

Å fy för att vakna så. Då blir dagen så konstig.

Bitterfittan har jag inte läst. Du får göra en recension sedan så vi får veta om du gillade den fullt ut, eller om nuvarande känsla står sig hela boken ut.

Kram Nalle

2008-08-21 @ 18:56:52
#14: Anna

M mm så är det när man är populär som du är...grattis till alla tre..

2008-08-21 @ 19:41:53
#15: Mumin

Fy farao sicket uppvaknande:( Hoppas att dagen varit bättre. Kram Mumin

2008-08-21 @ 19:47:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: