*

2008-08-03
09:58:48

Söndag 3:e augusti
Ute regnar det för fullt....jag har både fått kaffe och duschat! Jaha det var det, ja idag får det väl bli en slappardag eftersom vi var så duktiga igår.

Ska fortsätta på min bok Caipirinha med Döden (Maria Ernestam) har kommit en bit på väg och den är bra, hade lite svårt att släppa den igår kväll men tröttheten tog över till slut.

Jag har läst såååå många böcker den här semestern, jag läser gärna deckare och några av våra kvinnliga svenska deckarförfattare har det blivit bla.

ICA hade just nu tre pocketböcker för endast 58 kronor, ska nog gå och köpa fler. Jag samlar inte böcker längre, jag läser dom sen ger jag bort...har inte plats att spara.
Förr hade jag massvis med böcker....men när vi flyttade lämnades lådvis över til Myrorna en stor kasse ställde jag på jobbet, skrev en lapp varsågod och ta!!

Om jag skulle ta och klä mig nu kanske...ha en skön dag på er, kramen ♥



Kommentarer:
#1: Alex

Vad härligt att ni hade det bra i Turkiet, det lät jättemysigt!



Kram!

2008-08-03 @ 10:10:56
#2: IKA

Det låter absolut som en slappar dag när det regnar. Här ser det väldigt mörkt ut så det kan komma hit också.



Ge bort, sälja böcker..huuu hemska tanke! Jag skulle aldrig kunna göra det, trots att mina hyllor är ganska knökfulla. Det vore som att mista en kär vän. Pocket är bra och lätta att ta med, tyvärr kan jag inte läsa dessa längre, texten i de flesta är för små, mina ögon klarar inte av det! Kan vara ålders relaterat hahaha.



Jag har hamnat i den position när man ser ut som en gammal skolfröken med glasögonen längst fram på näsan när det ska läsas om innehållsdeklaration eller annat smått.



Mys på !

Bamsekram /IKA

2008-08-03 @ 10:13:31
#3: Anna

Himmel jag har heller inte tagit på mig kläderna än...man fastnar så lätt vid datorn... konstigt.. nä man kan inte spara alla böcker längre..jag har oxå rensat o aktar mig för att samla på mig igen. Ha det gott.

2008-08-03 @ 10:14:35
#4: Nina

Asch Ninni... regnar det och är trist så behöver man inget göra och inte klä på sig... det är bara att ligga och lata sig i pyjamas eller morgonrock. Mysa!

2008-08-03 @ 10:47:44
#5: Znogge

Jag har också slutat spara på böcker för vi har så det räcker och får inte plats med fler. Därför lånar jag mest på biblan numer!

Här regnar det också så det blir en dag med kalas inomhus. Helt ok det med!



Kram och ha en fin söndag!

2008-08-03 @ 11:58:09
#6: Helena

Jag kan inte låta bli att spara böcker fast det börjar bli trångt även här.

Jag läser gärna om böcker så så länge det går att få plats så samlar jag på mig flera.

Nu har det blivit en hel del ljudböcker också de sista åren och de tar ju också plats.

Det är tur att man har ett stort hus.=)

Ha en mysig dag vännen!

Kram

2008-08-03 @ 12:22:03
#7: Helena

Ja det blir så för mig också den dan vi ska flytta till lägenhet.

Då får jag bara spara favoritböckerna.=)

Kram!

2008-08-03 @ 12:47:04
#8: Gunvor

Åhh jag har så svårt att lämna ifrån mej böcker! Bara vill o vill ha dom kvar. Det är bäst att gå till bibblan o låna. Jag älskar att gå där o leta bland alla härliga hyllor.

Här har det också regnat hela dagen. Redan har man tröttnat på det!

Ha det gött o slappa på!Kram.

2008-08-03 @ 14:15:42

Ja det e konstigt väder här idag....sol och ösregn om vartannat....det gäller att parera mellan skurarna....

Fast jag tänker lägga mig med en bok i näven en stund nu....myyyysigt.

Kram

Margaretha

2008-08-03 @ 14:56:30
#10: Margaretha

Glömde säga....jo tack , jag mår mycket bättre idag....Hurra för piller !!!!!

Kram

Margaretha

2008-08-03 @ 17:51:16
#11: My

Och jag som skulle läst så himlans många pocket i sommar, har bara läst två....vart har tiden tagit vägen? Hoppas du har/haft en go söndag ,kram

2008-08-03 @ 17:54:15
#12: malin

vill du gå med mig?:

http://www.ecco.com/se/sv/special/walkathon/walkathonevents.jsp

2008-08-03 @ 18:21:14
#13: Junitjej

Jag lovar att mamma blev glad för presenten!!!

2008-08-03 @ 19:00:06
#14: Gunnel

Att läsa hör till sommaren. Just nu är det Berlinerpopplarna som jag läser innan sovdags. Började med den igår och det var svårt att släcka lampan...jag ville vidare. Tur att jag snart ska gå och sova igen :O)

Här har det varit mulet ute och lite lite regn har det kommit. Solen har också tittat igenom ibland och temperaturen har varit ömsom under 20 och ömsom runt 25. Kvavt också. Agilitybana har byggts och så var vi några som tränade lite grann på eftermiddagen. Så roligt har jag haft det idag....



Kram

2008-08-03 @ 20:14:37
#15: Lissen

Klart att du värd en slappardag om det regnar och en massa nytta redan gjorts!

Urkult ligger i Näsåker i Ångermanland. Klarade regnet. Vill ha mer sol, sommaren får inte vara över

Om böckerna: Bra recycling att ge bort!!!!

Ha det gott

2008-08-03 @ 20:22:32
#16: Marina

Skönt när det blir någon sån dag oxå..Jag tycker att det är bra med någon regn dag för då "måste" man inte göra så himla mycket, och det passar ju bra med att läsa då!

Jag har precis läst ut en pocketbok av Anna Jansson tror jag att hon heter..Köpte på Ica :-)

2008-08-03 @ 21:45:21
#17: Pialotta

De som har ett stort bokintresse brukar ju passa på att lusläsa på semestern.. nu blir det lite sämre väder oxså ju så passa på. Hoppas du hittade något bildprogram du blir nöjd med.. jag som trodde du hade Photo Shop:-)

Ha de fint kram*

2008-08-03 @ 21:59:48
#18: soffie

Hoppas du fick en härlig dag trots vädret som va.Jag passade på att fixa iordning sonens rum.

Perfekt att göra sånt när vädret tillåter;O)

må gott

2008-08-03 @ 22:01:12
#19: Bim H-D

Hm, tänk om ica hade haft det priset här, hm... Inte vad jag sett, nej! Läst en del deckare i sommar ja - och då pocket. Det åkte med en hel hög till Tunisien som sagt var :P Alla utom två är lästa - och de får ligga till sig, har redan testat den ena som ljudbok nämligen... ... ...

Men, egentligen är det inte läsarväder för min del - då ska jag ligga i solen och njuta av en god bok... inne är mindre kul på något sätt. Och sitta på altanen är för urkigt... och inglasad lär väl den bli... ja, efter pensionen tidigast om kråkslottet står kvar då månne?

Må så grankott...

2008-08-04 @ 15:05:19
#20: Paula

Hej! Attans att det blev svalare, har ju kunnat skjuta upp städningen ett bra tag...denna vecka får också gå, bättre att göra det ordentligt när huset åter töms på små pälsklingar, jösses va dom hårar!

Nog verkar det helknäppt med skolschemat, det är väl inte normalt att lektionerna går samtidigt?

Jag gillar också Ernestams böcker, dom är lite finurliga sådär..

Nä, nu ska nog middan fram, ha det!

2008-08-04 @ 16:42:56

Good people of togo i was here ok.

2010-05-05 @ 07:40:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: