*

2008-08-17
09:32:11

Söndag...
Vaknade strax efter åtta...ska jag gå upp måntro, näää inte riktigt än. En varm och gosig make kryper upp bakom ryggen så vi låg allt till nio.

Nu är första koppen kaffe urdrucken...idag vet jag inte vad som händer. En son ska väl komma hem så småningom, har inte hört nåt på hela helgen antar att han haft det bra.
Får se om han köpt nån Jägermaister (stavas det så, ser fel ut??)till sin mamma.

Igår beställde jag (Anders) tågbiljett till Sthl i slutet av september. Anders har årskort på SJ så han får poäng dom kunde man beställa resor för....YES jag får åka X2000 och första klass....så gött!
Då ska jag äntligen åka till Therese och se hur dom bor numera, dom flyttade från Liljeholmen tillbaka till Tyresö.
Det gjorde dom för ett år sen...och jag har inte tagit mig dit....skamligt.

Nej idag blir det nog lite plockning här hemma...såg att vi behövde slänga lite tidningar och tomglas (vem har släpat hit dom?)
Såå praktiskt då tar man hissen ner till källaren och där slänger man tomglasen och utanför står en container för skräp och tidningar.



Här ligger jag och har det skönt...är det nån mer som undrar var sommaren blev av??



Kommentarer:
#1: Helena

Skönt att du känner dig lite bättre idag.

Försök att ta det lugnt ändå och vila.

Ha en mysig dag min vän!

Kram

2008-08-17 @ 09:34:35
#2: IKA

Söndagen är väl en vilodag ler, en dag då man kontemplerar och förbereder sig för kommande vecka? Eh..just nu känns det som om denna vilodag sträcker sig till en vilo timme här och där..hihi



Vad härligt ni har det, du och anders, myser på och rår om varandra när ni har utflugna barn. Jag antar att antingen glider man isär ibland för att man har tappat bort varandra sedan barnen flyttat ut, eller som i erat fall finner man varandra åter igen.



Föstå mig rätt nu, menar inte att ni varit på väg att glida ifrån varandra. Barn tar sin tid och det är ju lätt hänt att man tappar bort varandra..nej nu slutar jag förklara det blir virrigt haha



Strålande sol här idag och sjuka barn. Perfekt kombination. Spelade Trollspelet och det är enkelt, inga problem att ha det på dagis..rekommenderar spelet!!



Ha det gott

Kram/IKA

2008-08-17 @ 09:51:12
#3: Jenny

Hoppalång!

Hej Ninni! Du e för rolig...med dina bortglömda signaturer!

Om du är inloggad så tror jag att signaturen kommer "automatiskt"...?

Va gottigt du har det i poolen!

En sån skulle man ha i trädgården...bland en massa palmer, paraplydrinkar och en ständig soool!



Ha en skön söndag, vännen! Vi hörs...Jenny (-:

2008-08-17 @ 10:11:31
#4: Znogge

Ja, jag undrar verkligen! Den försvann ju som i ett trollslag. Ena dagen låg jag också i vattnet men nästa dag var det nästan hagel och drivis. Hur gick det till???

Ha en fin söndag!

2008-08-17 @ 10:38:16
#5: Junitjej

Som vanligt var sommaren alldeles för kort! Jag har precis kommit in innanför dörren. Yambo och jag har varit ute och sprungit. Jag ska strax hoppa in i duschen.

Vad kul med en resa till Stockholm i september!

2008-08-17 @ 10:49:02
#6: My

Alltid härligt med mys du :) Bra start på dagen.

Och vart tog sommaren vägen ,undrar det med...men jag har ju lite sparat..

2008-08-17 @ 10:56:11
#7: Marina

Ja jag undrar vart sommaren tog över!

Det var en granne som tyckte att det här var den bästa sommaren på flera år??

Men jag kan inte hålla med riktigt!

Jag tycker nog att vi har en bra sommar i 2 veckor bara!

2008-08-17 @ 10:58:14
#8: Marina

Vägen ska det stå å inte över...asg

2008-08-17 @ 10:58:36
#9: Inga M

Ibland känns det som om den här sommaren gått åt till att vänta på det där fina vädret, det som liksom kom av sig varje gång.



Du gör helt rätt i att ta en riktig slappardag. Söndagar ska vara vilodagar, det har någon bestämt.

2008-08-17 @ 11:20:40
#10: Anna

M mm en riktig hemmasöndag...precis så där gott innan man stiger upp det hade vi oxå.. :)vi fixar o städar här...men ett dopp här med dig det tar jag gärna..vi kan simma några vändor du o jag... ja jag är som en fisk i vattnet...precis som du..

2008-08-17 @ 11:29:26
#11: Lissen

Det låter som en skön morgon,,,

i lite lagom helgtakt!

en resa inbokad, härligt att längta till

Ha en skön dag!

Ps En kompis ringde igårkväll och sa: Har du sett månen. Den är fantastisk, du som tycker om att fota. Jag hade redan lagt mej, men på med kläderna och där var den beslöjad..... Ds

2008-08-17 @ 11:32:42
#12: Mumin

Ja här blir det vila idag också...för mycket rödvin igår:) Kram ha det gott! Mumin

2008-08-17 @ 12:42:41
#13: Sickan

Ja, sommaren bara försvann!

Jävla skit!

Ha en skön kväll!

kram!

2008-08-17 @ 16:36:07
#14: Pialotta

Det där doppet hade jag nog tagit i havet i stället.. gillar inte pooler alls.. men en härlig sandstrand och så ett fint, rent vatten.. hade inte alls varit så dumt nu.. tyvärr så ser det mörkt ut.

mannen ser på idrotten och jag.. ja du vad gör jag.. Bloggat tre nästan bloggblad idag och borde bli bättre på att sätta in rätt foto i rätt fack här, som det är nu så är allt en enda röra med matbilder bland strand och viseversa.. Blir veckans projekt, tror jag..

ha de fint kramar

2008-08-17 @ 16:49:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: