*

2008-08-13
16:42:29

Konstigt väder!!
har haft ont i huvudet precis hela dan har bara gått och väntat på att ett åskväder skulle bryta ut. Det har varit ömsom sol och ömsom regn!

Idag höll min man på att skrämma livet ur mig..jag skickade ett par SMS till honom igår, han var och grillade hos en kollega i Boden, fick inget svar ville inte ringa och störa!
I morse ringde jag..telefonen var inte påslagen vilket inte är likt Anders..nåja han slår väl på den snart klockan var ju över åtta.
Jag fortsatte ringa,,,,nej bara röstbrevlåda. Ringde hans kollega....han var på väg till Sthl Anders hade gått hemifrån dom vid tio.

Ringde kontoret Nej Anders var inte där sa dom i växlen...nu började jag bli nervös...var är karln!! Jag fick värsta scenariet i huvudet.
Ringde hotellet...dom hittade inte hans namn, men herregud! Till slut hittade hon honom, han hade checkat ut..ja PHU då hade han ju kommit hem iallafall.

Vid lunch ringde han äntligen...hans telefon hade tappat nätkontakt totalt så han hade ju inte märkt nåt förrän han kom på att han kanske skulle slå mig en signal!
Så han såg ju inte alla missade samtal och SMS eftersom nätet var borta.

Han fick ordning på det till slut och då ramlade ju alla meddelanden fram....Han skrattade åt mig först..du sa jag det är inte ett dugg kul jag var skitnervös och det fattade han ju!

Nu ska jag köra sonen till en kompis han ska åka till Alingsås i morrn och så skulle de ta en tripp över till Danmark.





Kommentarer:
#1: monica

Ja i sånna lägen blir jag stressad jag är lika dan ,

Tror oxå det blir taskigt väder snart

2008-08-13 @ 17:10:51
#2: tingeling

Visst blir man nervös när man ine får tag i sina nära och kära. Man har blivit mer beroende av att vara kontaktbara i och med mobiltelefonerna Skönt att han kom tillrätta kramTingeling

2008-08-13 @ 17:54:57
#3: Annica

Hi hi!

Var i din situation en gång då mobilen precis hade börjat hamna i vart och vartannat hem. Min dåvarande skulle ner och kolla till båten lite. Han hade mobilen med sig. En tegelsten som INTE gick att tappa bort. Efter en fyra-fem timmar började mina nerver verkligen bli oroliga. När han väl kom hem var jag i upplösningstillstånd. Av oro förstås! Han var ju på sjön. Där kan allt hända!

Det visade sig att de hade fått fart på motorn som de trodde var paj. Gett sig ut på sjön för att testköra. (Självklart glömt mobilen på land.) Och fått motorhaveri....

Eftersom jag ringt som en jävla galning så hade batteriet tagit slut på telefon så de kunder inte ringa när de väl kommit in till land heller...

Jag vet att jag sa ett par väl valda ord. Men enbart för att man var rädd...

Ha en skön kväll. Vi ska försöka klara oss utan dig i helgen på Selånger... ;-)

KRAM!

2008-08-13 @ 18:06:46
#4: Gisan

Fy för mobiler som framkallar så där onödig oro. Skönt att allt var bra i a f. Kramar...

2008-08-13 @ 19:43:49
#5: Annica

Det blir ju lätt så när man blir orolig och arg på samma gång.. Men de förstår nog! Hoppas jag...!! ;-)

2008-08-13 @ 19:52:56
#6: Anonym

När jag börjar oroa mig, så som du gjorde, är det svårt för mig att funka bra. Tankarna svänger mellan förklaringar och oro. Vad bra det slutade för dig och din oro för maken.

2008-08-13 @ 19:55:55
#7: soffie

å fyyy man hinner alltid tänka ut de värsta scenarior som kan hända när man ej får tag på en när och kär..

Guuu va bra att det bara va nätfel så inget hade hänt..

Kramen

2008-08-13 @ 20:13:37
#8: soffie

glömde ju.

HOppas din huvudvärk har släppt nu och du mår bra!!

2008-08-13 @ 20:14:51
#9: Helena

Man stissar upp sig själv och tror det värsta med en gång om man inte hör något. Det är så hemskt. Det är likadant med barnen. De blir aldrig för gamla för att man inte ska oroa sig för dem.

Hoppas du mår bättre nu.

2008-08-13 @ 20:20:26
#10: Anna

Du det verkar som kärlek det där...att bli rädd o undra o inte veta vad man ska ta sig till..han borde vara lycklig som har dig... tycker jag. Men du...det tror jag nog att han är oxå.. :) Ja här brakade åskan lös förrut..men jag har walkat en mile eller fyra ..för det.. :D

2008-08-13 @ 20:38:15
#11: Mumin

Ursäkta att jag skrattar men nu blev du allt orolig att han var ute på galej och hade glömt bort sin lilla fru? Ingen risk med en sån pingla som du....men det är klart att du blev nervis, det hade jag också blivit. Det kunde ju ha hänt något. Allting gott, slutet gott! Kram och sov nu bort huvudvärken. Kram Mumin

2008-08-13 @ 21:15:13
#12: Nalle

Å gu´ jag hade också varit knäckt om han inte svarade!

Himla mobiler som inte funkar när de ska.

Kram

2008-08-13 @ 21:23:29
#13: Znogge

Numera är man ju så van vid att få tag på varandra lätt så när det inte fungerar blir man snabbt orolig. Jag hade reagerat precis likadant medan Husse hade tagit det med ro.



Jag har också haft en svag huvudvärk under eftermiddagen och kvällen. Trodde först det berodde på jobbet men för en stund sedan drog det in ett dundrande åskväder. Förmodligen var det orsaken!



Hoppas du kan sova bort huvudvärken!

Kram

2008-08-13 @ 22:05:40
#14: IKA

Det var allt annat än skoj, man hinner ju tänka så mycket när man inte får svar från sina nära och kära när man ringer. Vilken tur att det ordnad sig tillslut. Mobilen är ett litet otyg ibland, trots det så finns den med ständigt och jämt.



Natti natti, ska lägga mig nu

Kram/IKA

2008-08-13 @ 23:00:34
#15: Inga M

Skrattar och känner igen det här!! Vi trissar också upp oss båda två om vi inte kommer fram på mobilen. Vi kallar det för fjärrkontroll.:-)



Jag hinner alltid föreställa mig de hemskaste scenarier med död och begravning och hela köret.

2008-08-13 @ 23:28:27
#16: monica

Hit kommer jag flytta ;)

2008-08-14 @ 00:18:30
#17: Alex

Hjälp, förstår att du blev orolig!



Kram!

2008-08-14 @ 07:30:44
#18: Timtine

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2009-06-18 @ 07:58:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: