*

2008-04-10
07:15:56

Alldeles tyst..nästan!
Sitter på jobbet, har dukat bordet och förberett frukosten. Snart snart ramlar nog lite barn in. Utanför är det grått och trist, lite småkallt.
Glömde titta på vädret igår...kommer det nån vår snart??

Igår när det också var tråkigt väder så bakade jag bullar med två barn...åhh vad det luktade gott av vanilj och kanel.
Bullarna smakade bra...gjorde en deg med mindre socker och mindre fett samt lite vetemjöl special med fullkorn i.
Ingen märkte nån skillnad..smakade jättebra.

Idag ska jag till optikern...jag bara måste hitta ett par glasögon jag kan trivas i...ser ju så illa, haha! Rynkan i pannan blir bara djupare och djupare....lite Botox kanske (nää bara skojade, fy va läskigt)

Känner mig lite trött idag, men åhh andra sidan klev jag ju upp väldigt tidigt, har vila idag som tur är!
Det är så himla skönt att lägga sig efter maten...gosa till sig lite grann lyssna på CDsaga och slumra bort en liten stund.

Har märkt att det har varit ganska lugnt på bloggen de senaste dagarna...är det många som tröttnat måntro??

Ha nu en skön dag..hoppas ni andra har skönare väder...kram ♥



Kommentarer:
#1: Marina

Så du har öppningen idag!!Vad mysigt att baka bullar,det är ju så himla gott!
Har tänkt och baka själv några dagar men har inte gjort det..Kanske i helgen,om jag mår bättre..Men det tråkiga är ju att dom tar ju slut på en gång
Ha en jätte bra dag på jobbet!

2008-04-10 @ 07:47:16
#2: Zassi

Åh det låter verkligen som att du har ett höjdarjobb :) Bakar bullar och myser med barnen!

Har oxå märkt en viss nedgång - kan ju vara pga bloggs seghet tidigare? Det är vår i Malmö, hörde att flera klippt gräset en gång.
Här har vi värsta snöovädret! Skittrist :( Jag som faktiskt trodde att våren var på G. Köpte penseer häromdagen men nu är dom under 5 cm snö..

Tyget kostade 59,90 metern. Jag betalade i förskott så jag slapp postförskottsavgifter å sånt.
Tror det skulle bli jättesnyggt till en hissgardin.

Ha det bra! Kramiz/Z

2008-04-10 @ 08:09:49
#3: linda

Baka bullar...mums!
lukten är ju himmelsk!

Jag tror jag slipper "en riktig omgång" av magsjuka..
bara lite muller och obehag..hoppas jag!

Visst är det gott att mysa till lite efter maten!

2008-04-10 @ 08:20:45
#4: Nalle

Våren kommer. Den får ett bakslag på söndag, men sedan kommer den sätta fart igen.
Ha en fin dag
Kram
Nalle

2008-04-10 @ 09:53:40
#5: My

Alla är nog ute i våren! :)
Mysigt med vilan, ligger ni kvar hela tiden?
Kul med nya glasögon ,men dyrt antar jag...
Ha en skön dag, kram

2008-04-10 @ 13:24:45
#6: Jen

Haft en bra dag i övrigt då? :)

2008-04-10 @ 16:03:47
#7: Gunvor

Mysigt med bullbak ihop med barnen!Och vila på det! Super! Spännande med nya brillor. Eller du kanske inte ens behövt några förut? Inte ens läs?
Lycka till! Kram!

2008-04-10 @ 16:12:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: