*

2007-09-27
08:27:33

Torsdag morgon!
Snart anländer det en elektriker hit..jag går och hasar i morgonrock, borde kanske klä mig!

Usch min rygg vill inte bli bra den här gången, blää! Och det värker i benen, nacken och knäna...(gnäll)

Pratade med min läkare,,,hon verkade inte gilla kiropraktorer bad om ett intyg för den här veckan eftersom kiropraktorer inte kan skriva ut såna...det gjorde hon väl men jag tror inte hon blev glad!

Frågade om min värk som har blivit värre...tja sa hon det får du nog lära dig att leva med! Ja visst det gör jag ju redan...men jag hade kanske velat få lite svar.
Nää min läkare är inget vidare...bra ibland...men hon tyckte väl jag tog tid till sånt som inte hade med blodtrycket att göra (jag var där för blodtryckskontroll) men jag tyckte att det var bra att passa på.

Ska ta och ringa en sjukgymnast...väntetid förstås..sen leta uppp en privatläkare om det nu finns några.

På måndag måste jag var Fit for Fight..igen då ska jag jobba.

Pratade om mitt jobb också och berättade att jag jobbade med små barn..jaha vilken ålder sa hon då...1-5, va bra då är ju inte alla små!!
Och du behöver väl inte lyfta dom???

Men hallå...visst måste man se till att barnen gör så mycket som möjligt själva men ibland måste man faktiskt lyfta......ja,ja slut på gnällstunden.

Idag skiner solen..igen!                 
image950

Kommentarer:
#1: Åsa

Vilken fin bild......balkongvy????
Jamen herregud det begriper hon väl att man lyfter när man jobbar med barn.
Alla 1 åringar kan ju inte ens gå ordentligt.
var rädd om dig och hoppas det lättar.
Ps.läkare är aldrig förtjusta i alternativa behandlingar............det inkräktar på deras "revir"!
Kram

2007-09-27 @ 09:31:05

Nu får du ta det piano lilla Ninni.. du ska vara länge. Finns det inte något annat du kan göra.. barn är så jobbigt att jobba med.. klart de måste lyftas på då och då, det där kan man aldig komma ifrån.
Skaffa en annan läkare, men kanske det inte är så lätt i dessa tider.. ont i ryggen ger så mycket fler syntom, tyvärr..
Nu ska jag upp på "Elsa" så hej o awej för nu..
Kramkram o sköt om dig.

2007-09-27 @ 09:39:59
#3: Annelie

Vilken osympatisk läkare. Det måste hon väl förstå att man måste bära på barn ibland, och inte bara det. Mycket hjälp med påklädning blir det ju när dom är så små.
En kiropraktor kanske kan vara till hjälp...hoppas det. Det finns en lätt övning för en svag rygg (har ju det själv pga värken).
Du ligger plant på golvet med tyngden på ryggen och pressar så en stund och släpper efter en kkort stund...hm förstod du?
Ha det gott idag.Hoppas ryggen ger med sig och DU...
fin utsikt, men högt/kram

2007-09-27 @ 11:36:26
#4: Gunvor

Hej Ninni.Nu har jag kravlat mej upp o kollat igenom alla fina bilder hemma hos dej. Va härligt ni har fått! Nu är det väl nästa klart i alla fall. Och så har du ryggproblem fortfarande! Usch o fy! Men ta det försiktigt! Här är en annan gnällspik som inte heller mår bäst just nu.I detta fina väder ska man inte sitta inne eller hur.
Du, doktorerna är inte så roliga jämt!
Jag har order från lungkliniken att nästa gåg jag blev dålig så skulle jag åka o ta en näsodling före medicineringen. Då ringde jag tidigt på månd.morgon men tyvärr så var alla tider slut för dagen.Jag bad att få prata med min husläkare men det gick inte. Dom skulle ringa tillbaka sen vilket dom inte gjorde. Min gubbe ilsknade till o åkte dit o begärde att doktorn i alla fall fick skriva ut recept på medicinen o det gjorde han.Och nu äter jag o hoppas det var rätt denna gång! Har inte pratat med lungklin. heller. Klarar mej själv!
Resan är avbokad o klar!
Det blev ett väldigt långt inlägg.Hoppas du orkar med mej.Men nu vet du vad jag sysslar med!
Ha det så gott det går med din rygg! O njut i ditt nya fina boende.Såå fint!
Kramelikramar från mej!

2007-09-27 @ 12:39:18
#5: Anna

Ja du ser vilken skillnad det kan vara? Min läkare tipsar om alternativa saker..sen tar hon sig tid att prata om allt runtomkring oxå eftersom hon vet att sånt påverkar blodtrycket enormt..den inre stressen ;)
Vilken kanonfin lägenhet ni får nu..sååå avis ;)
ta hand om dig nu *kramiz*

2007-09-27 @ 13:25:27
#6: majjanw

VAD FINT NI HAR GJORT DET!!
Gillade skåpen i vardagsrummet skarpt. Nu förstår jag mer vilket slit ni haft det.
Krya på dej ( med ryggvärken) och ha det gott!

2007-09-27 @ 14:17:06
#7: Junitjej

Ta hand om dig, vännen!! Din läkare verkar inte särskilt sympatisk!

2007-09-27 @ 16:39:04
#8: Helena

Vilken insnöad läkare som inte tycker om kiropraktiker.
Att tro att man inte böhöver lyfta barn över 1 år är ju bara för mycket.
Hoppas du hittar en bättre läkare och en bra sjukgymnast.
Var rädd om dig vännen!

2007-09-27 @ 16:56:38
#9: Alex

Vad jobbigt! Vissa läkare har noll förståelse. :(
Hoppas att det släpper o blir bättre snart!
Kram!

2007-09-27 @ 17:09:42
#10: kicki

Synd om dej Ninni...inte roligt med en ond rygg, jag vet för jag har det ganska ofta jag också...lär väl få det efter renoveringen nere hos mamma och pappa nu igen...aj aj...
Vilken utsikt ni har från balkongen, gäller att inte vara höjdrädd...
Kram från kicki

2007-09-27 @ 17:39:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: