*

2007-09-29
11:12:28

God förmiddag!
Natten har varit rörig..jag har drömt massa mysko saker...men lite sömn fick jag!

Här ösregnar det och det är mörkt och ruggigt, vill helst sitta inne och kura idag, men vi ska åka bort till huset och packa ner det sista..lite grann är det kvar i skåpen!

Vinden och förrådet får Anders fixa till veckan! Igår fick vi våra överskåp till kyl&frys, satan va snyggt det blev, ska ta kort och visa er senare!

Idag anländer sonen till Värmland, ska bli mysigt att få träffa honom. Han har beställt älgstek, potatis, gräddsås,morötter och gelé...klart han ska få det.
Det ska helst bli mycket rester också...haha, det vill han ta med hem.

I morrn vill han ha Tacopaj..får ta och leta upp receptet var ett bra tag sen jag gjorde den.

Ja så har jag tvättstugan ikväll, en ny erfarenhet...det var längesen jag använde en sån!


Kommentarer:
#1: Anna

Härligt..är inte sonhustrun med oxå ;) he he..
Tvättstugor kan ju va kanon att ha men då ska det funka oxå..finns ju dom som skiter i allt vad hålla tider att göra!!
Mkt rester ja..se nu till att sonen bjuder grannen på andra sidan motorvägen på älgstek :(
Kraaam!

2007-09-29 @ 11:20:00
#2: Gunvor

Men det blir väl mysigt att få hem sonen o få skämma bort han lite. Det är nog skönt att få lite ompyssling av mammorna ibland. Det märker man ju.
Ja tänk va ovant att måsta boka in sej i tvättstugan, när man har kunnat tvätta på sina egna tider. Men man lär sej nog det också.Här är också supermörkt o trist.Men mej spelar det ingen roll..jag är bara inne ändå!
Men ha en skön helg nu Ninni!Kram kram!

2007-09-29 @ 13:18:22
#3: Åsa

Fina bilder du tagit!
Älgstek är inte varje dag man äter,sååå gott!
Här blir det kassler gryta idag!
Kram!

2007-09-29 @ 13:23:50

Hoppas det funkar i tvättstugan! Det är inte lika lätt som när man kan kasta i en tvätt i maskinen varje dag! Allt faller på plats! Ha det gott/Kram Tussegumman

2007-09-29 @ 13:40:06

Älgstek. det låter inte helt fel.. själv får jag nöja mig med älg i papperskartong..
Gott det oxså, men den där steken måste vara mums mums.. vi har så dåligt med älg i våra butiker.
Tvättstugan, ja där ränner jag en gång i veckan uppför och nerför trappor.. tungt, men ingen konst då man inte vet om något annat.. Ni som har er egen tvätteriverkstad uppe i huset.. ni blir så bortskämda så.. Du fixar det gumman.. Kramkram

2007-09-29 @ 16:55:00
#6: Carola

Så kul att sonen kommer hem. Jag har varit iväg i 3 veckor.. så tiden har gått fort. Fina ljus i hallen.

2007-09-29 @ 17:16:24
#7: Monica

Men va gott med älgstek!
Gottigott :)

2007-09-29 @ 17:39:14
#8: Anna

...nu har ni väl redan ätit förstås..vart det älgsteken?? Åhh ...se till att peppra sonen ang.. "damen"..he he..

2007-09-29 @ 18:44:44
#9: Junitjej

Vad gott det lät med älgstek!!!

2007-09-29 @ 19:05:17
#10: Helena

Kul att pyssla om honom lite (sonen). Klart han vill bestämma maten, det blir aldrig som mammas mat hur han än försöker.
Ha det gott.

2007-09-29 @ 19:06:32
#11: Mumin

Mmmm va gott med älgstek...klart du ska skämma bort han lite......är det inte härligt att nästan kommit i ordning? Ha en skön kväll! Kram Mumin

2007-09-29 @ 19:21:41
#12: Gunnel

Fördelen med tvättstugor i hyreshus...det är ju att det går fort att få tvätthögen ren.
Vad mysigt att få så kärt besök...älgstek...inga dåliga önskningar :O)

2007-09-29 @ 19:32:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: