*

2007-10-14
09:10:28

Yes!!
Sovit hela natten...hostade lite nu på morgonen men det är allt...jag är nog på bättringsvägen!

Många som hostar nu, men jag får det oftast lite värre eftersom jag har lätt astma, men jag känner mest av det när det är allergitider och så vid förkylning!

Vet ni vad som hände i fredags ... nää hur ska nu kunna veta det..haha! Anders skulle sätta upp en lampa i köket vi har bara en över köksbordet, lite klent ljus!

Han stänger av säkringarna till köket och så sätter han upp lampan...slår på strömmen igen och försöker tända lampan...poff säger det då i säkringskåpet!
Anders kollar alla säkringar...en hade gått i vardagsrummet (halva) och så kontoret! Sen upptäcker vi att kyl&frys inte lyser...aj,aj illa!
Vi försöker få igång säkringarna igen..men se det lyckas inte....vad göra??

Vi får dra fram kyl&frys för att få tag på kontakterna...dra skarvsladdar till ett annat uttag..phu så var det räddat!
Jaha sen ska vi laga mat, ja då funkar bara halva spisen...ingen ugn, men två plattor iallafall...suck!

Så i morse slog det mig att jag hade tänkt att baka pizza idag...men det går ju inte...skit också!

Ska ringa vaktmästaren imorgon..det måste vara nåt riktigt galet kopplat i elskåpet ,det där ska ju bara inte hända!

Ja vi ska ändå ha hit en elektiker så han får väl se över vad det är som hänt!

Här är det riktigt höstväder idag...så grått så grått.

image969

Avlutar med en ljuvlig sommarbild istället för höstrusk!

PS. ja jag var lite kaxig häromdan ang viktminskning..jag trodde ju inte på det själv jag sa till Anders att vågen har fått en knäpp, det hade den...vägde mig i morse, visserligen hade jag gått ner, men inte så mycket som det visade häromdan...säg den lycka som varar för evigt...haha DS

Kommentarer:
#1: A n n a

Ha ha...ja säg den lycka som varar..;)
man får va glad åt det lilla...
Det jag skrev va ett svar till Monica-som skrivit en sak hos mig..inte till varken dig eller henne :) ok?
Ha det gött nu...kramen...

2007-10-14 @ 11:08:22
#2: Carola

Vilken otur.. så då blir det ingen pizza idag. Jag har halsont och hosta. Mindre kul. Får väl se om det går över. Ha en mysig söndag.

2007-10-14 @ 11:10:47
#3: Helena

Jag vägrar att befatta mig med vågar,man märker på kläderna när man går ner.
Skönt att höra att du mår lite bättre.=)
Hoppas ni får ordning på proppskåpet lite fort för det kan ju inte vara bra om det är felkopplat.
Ha en mysig söndag vännen!

2007-10-14 @ 11:17:20
#4: Mumin

Du det där får ni ta tag i för det är ju inte bra när det elektriska ballar ur så.....säg till Anders att han inte pillar för mycket med sladdar och sånt för han kan få sig en "sketen".....farligt!! Va bra att du är bättre och det med vågen...ja ja det var ju några kilo som var väck...tänk om det hade vart tvärt om?? Ha en go söndag! Kram på dig!

2007-10-14 @ 11:26:44
#5: Alex

Vi har tur, maken är elektriker så det är en hantverkare mindre att ringa när något krånnglar...

2007-10-14 @ 11:35:51
#6: Anki

Så tokigt det blev. Men det låter som om det är en huvudsäkring som gått. Då brukar det bli så att spisen t ex bara går på en fas. Kolla upp det.
Skönt att du mår bättre. Kram!

2007-10-14 @ 11:46:36
#7: Pyret

Hoppas det ordnar sig med säkringarna så du kan göra mumsig pizza :)!

2007-10-14 @ 11:54:06
#8: My

Så det kan gå, otur...Skönt att du mår bättre, ha en skön söndag, kram

2007-10-14 @ 12:08:01
#9: Marina

Men det var väl trevligt att du hade minskat något i alla fall!?Bättre det en inget!
Hoppas att ni får ordning på elen!!

2007-10-14 @ 12:17:29
#10: Marina

Men det var väl trevligt att du hade minskat något i alla fall!?Bättre det en inget!
Hoppas att ni får ordning på elen!!

2007-10-14 @ 12:17:35
#11: Helena

Minus är alltid ett plus, ivarje fall när det gäller vikten.
Är det en grekisk ödla?
Jag tyckte väl att jag kände igen den, Hi.
Ha en bra dag.

2007-10-14 @ 14:58:32
#12: Gunnel

Ajaj...en glädjevåg alltså.
Härlig bild med påhälsningen.
Det där med elen är inte roligt ... och sen kan man ju inte hålla på och pilla hur som helst heller.

2007-10-14 @ 20:45:46
#13: Annelie

Toppen att du gått ner lite iaf =) Kram

2007-10-16 @ 12:50:43

love the web site lots of luck love to see more poems

2007-12-21 @ 13:07:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: