*

2007-07-31
19:59:41

Växlande väder..
Har vi definitivt haft idag...störtskurar med inslag av åska men också massor av sol! Har  varit på jobbet en sväng, jag längtar faktiskt inte dit!

Har suttit och filosiferat en del idag mellan allt jobb! Nu har jag en undran...varför har RIX och Mix Megapol, samma låtar hela tiden..(.nää bojkott av dessa kanaler!!)
Man kan tro att det var bara Sonja och Sarah i Melodifestivalen..jag kräks! Och varför...(sorry alla skåningar) pratar alla helt plötsligt skånska på radion....TELIA tex..töntig reklam!

Ja man ska vara tacksam att dom inte valt värmländska...kanske!

Fick utskicket på huset idag...ohh vilka fina bilder, nämen tänkte jag bor jag såå fint (fniss)

I morgon ska det väl ligga på nätet..hoppas jag, nån som är sugen att flytta till Värmland och vår underbara skärgårdsö??

Nu har jag ätit och är görmätt..ikväll är det Morden..om det nu inte är inställt pga Bergman..vi bänkade oss igår vid nio..tji fick vi!!


Kommentarer:
#1: Tania

Fast jag tycker att Värmländska är en trevlig dialekt !

2007-07-31 @ 20:17:09

jag tänker nog ockås krypa upp och se på morden. Hoppas att allt är bra med er. Verkar som om ni haft en bra sommar trots att vädret väl int eär vad ni önskat ni som älskar sol och värme.
kram!!

2007-07-31 @ 20:22:26
#3: Gunnel

Värmlänskan är väl go dialekt!
Jag blev lurad av vädret idag. Tog mina sköna gamla sandaler på mig...magsäcken på plats (innehåller allt till hundarna), vattenflaskan (också hundarnas) fastklickad på magsäcksremmen och till sist klickern (berömverktyg till hundarna). Vi skulle ta en promenad på ca 1,5 timme. Började bra men när jag närmade mig landet så såg jag hur åskmolnen hopade sig. Tog av en annan väg som blev mycket kortare. Väl hemma sken solen igen...arg blev jag :O)

2007-07-31 @ 20:27:28
#4: Monica

Ja det är alla väder i dag tror jag. Det blir så svårt att ta tillvara på solstrålarna då man bor i lägenhet - ett jäkla spring ut & in.
Ja, varför spelar de samma låtar heeeela tiden??!
Kramen

2007-07-31 @ 20:40:19
#5: kicki

Jag har redan sett korten på nätet idag, de ligger ute, vilket vackert hem du har, o vilken trädgård, blir det inte svårt att skiljas från detta...
kramis kicki

2007-07-31 @ 20:52:35

Är också trött på dessa kanaler samma musik hela tiden. Det är väl en slinga som går hela tiden! Ha det gott/Tussegumman

2007-07-31 @ 20:59:51
#7: Mumin

Nu Ninni kan jag stilla din nyfikenhet:) Varsågod och titta:) Kram

2007-07-31 @ 21:09:34
#8: Pyret

Ja du... Mix och Megapol låter exakt lika! Trist...

2007-07-31 @ 21:24:53
#9: Nalle

Jag gillar dialekter, men ibland undrar man varför en del dialekter hamnar på samma plats i media. Har inte hört så mycket på radion den senaste tiden.
Men varför är alla som jobbar på tv-spotten skåningar? Det är dagens fråga.
Trots att jag är gift med en skåning och gillar skånskan, så tycker jag att skåningarna överväger just på tv-spotten. (sporten)
Ska kolla ditt hus imorrn, men vet redan efter vad du visat, att det är fint.
Kram

2007-07-31 @ 22:24:29
#10: Carola

Ja, det är sant Mix och Megapol låter lika..man tröttnar på att höra samma låtar..brukar ha radion på jag lagar mat, men det är bara och byta.

2007-07-31 @ 22:57:29
#11: Ninni

Yes Kicki jag såg det , det var snabbt jobbat! Ja visst är det fint men nu ska iväg till ett annat lika bra ställe!

2007-07-31 @ 23:16:15
#12: Anna

Hej där i kvällen. Tack för titten hos mej. Här har vi klarat oss från åskan, men molnen har jag sett runt omkring. Shoppat kläder till mannen i dag och så stugan på kvällen. Hoppas allt fint med dej/ Anna

2007-07-31 @ 23:16:27
#13: Ninni

Det är bara bra!!

2007-07-31 @ 23:24:49
#14: My

Precis haft den tanken med, samma låtar, och Sonja Aldéns spyr jag på...
Reklamen likaså, det ska väl va "käckt" med dialekter i den, men man hör ju inte vad de säger...

2007-08-01 @ 07:46:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: