*

2007-01-30
07:49:08

TACK...
För att ni förklarar så bra för mig, nu känns det bättre! Hon uttryckte sig nog bara klumpigt, och jag lyssnade väl inte nog bra utan gick till försvar i stället!

Va bra att ni visste mer än mig!!!!    Jag är urusel på att ta sånt här...jag bara måste bli bättre på det....vissa stunder funkar allt sånt bara alldeles utmärkt......men ibland så tar lilla jag åt mig allt!

Förra året hände så mycket det vet ni ju som följt min blogg,en massa olyckliga omständigheter på en gång!

Nu ska jag ta mig i kragen och skaka av mig det här, det var ju inget farligt......Kramen på er!!

Kommentarer:
#1: Nalle

Håller tummarna för dig idag. Nä, som sagt inte
ta ut nåt negativt i förskott. Alla vill dig säkerligen väl.
Men jag kan inte ta den som ringde i försvar ändå. Har man sådant ansvar som hon så borde man kunna uttrycka sig så att den man ringer till inte blir så upprörd som du nu blev.
Man måste försäkra sig om att den man pratar med har förstått varför man ringer. En bock i kanten för henne.
Kramar

2007-01-30 @ 08:20:41
#2: Ninni

håller med dig...hon är inte så bra att uttrycka sig...och samatalet ska vi inte ha förrän i nästa vecka.

2007-01-30 @ 08:31:54
#3: Annika

Som de sagt innan så är det ett möte som de måste kalla till. För att kontrollera så det inte är något på arbetsplatsen som gör att du mår dåligt tex.

Ha en bra jobbedag!
Kram

2007-01-30 @ 09:14:25
#4: Helena

Aldrig roligt att bli ifrågasatt.Men eftersom du inte gjort nått fel så är det nog som dom säger ett rutin samtal.
Jag bara väntar på att försäkringskassan ska börja granska mig som har sjukpension.
Även om jag vet att mina leder har blivit sämre en för 8 år sen när jag fick pensionen så känns det gruvsamt.
Ha en bra dag.
Kram!

2007-01-30 @ 11:07:47
#5: Annisa

Du ska nog inte ta det så personligt, är en person hemma ett visst antal tillfällen, (6 är det nog?) så är det lag på att arbetsgivaren kollar upp det och ser vad DE kan göra, för att hjälpa till menar jag. Sjukgymnastik och liknande.
Tror absolut det går kanonbra idag, oroa dig inte. Bra att de bryr sig! :)
Ha en så bra dag du bara kan, kramar!

2007-01-30 @ 11:08:54
#6: Gunvor

Jag vet ingenting om sånt där, men håller ändå tummarna för dig o hoppas allt löser sig, som det för det mesta gör. Jag är också en sån som tar åt mig för lätt!
Ha nu en bra fortsättning på dagen. Kram!!!!

2007-01-30 @ 11:54:13
#7: SolDalen

Hej Ninni tösen,
Det är naturligt att gå i försvar om något negativt dyker på, det är otroligt svårt att ställa sig neutral i sådana lägen..

Jag har ett tips som brukar fungera (för mig), jag stiger åt sidan och tänker på den andra persone och försöker tänka ut en kort historia om denna individ : kanske personen haft det stressigt,kanske det hänt något träkigt, barnen kanske är sjuka eller personen själv är sjuk..

Det brukar fungera, inte alltid dock men ofta.

Och som de andra redan sagt så behöver ett möte inte alltid vara negativt.

Kramiz tösen
/IKA

2007-01-30 @ 12:53:09
#8: Åsa

Hoppas du haft en bra dag!
Kramen på dig!

2007-01-30 @ 13:48:36
#9: Gisan

Styrkekramar till dig

2007-01-30 @ 14:07:51

jag är precis likadan :) tar kritik sådär också. man liksom börjar tjafsa lite och ångrar sig jättemycket efter. det är normalt. :)
håller tummarna, kram

2007-01-30 @ 14:48:16
#11: Therese

Precis som dom andra säger så är det lag på att ha ett rehabsamtal med personal som haft fler än tre sjukdomstillfällen under en 6 månaders period. Detta för att kunna förebygga och ev.vidta åtgärder som kan underlätta för dig. Jag sitter ju själv med såna här frågor och önskar att jag fått mer av såna samtal själv förra året...
Ta det inte negativt utan positivt, kanske finns det saker dom kan ändra på som underlättar för dig. Det enda negativa dom kan göra är att kräva läkarintyg från dag ett fortsättningsvis men då ska dom själva stå för transport samt läkarkostnaderna. Ta absolut med dig nån du känner väl, bara för att inte behöva sitta ensam. Sen om det är nån från facket eller nån vän spelar ingen roll. Men du har all rätt att ta med någon.

Kramar

2007-01-30 @ 14:56:36
#12: Sandra

Jag vet hur det kan vara, allt verkar komma på en gång, och då orkar man helt enkelt inte ta tag i allt. Men som du säger, försök skaka av dig det, och lycka till med samtalet!

Kramar

2007-01-30 @ 16:12:07
#13: Vildangel

Det som sägs och görs i all välmening kan ju tyvärr tolkas negativt om personen som man talar med uttrycker sig lite klumpigt eller beroende på hur man själv uppfattar det. Det svåraste som finns är nog det där med att uttrycka sig rätt så att man inte sårar någon utan att ha någon som helst avsikt att göra det. Hoppas allt gick väl och att det negativa blev positivt för dig.
//V

2007-01-30 @ 16:18:04
#14: Anna

Det va ju det vi sa? Kanon att det gick & kändes bra...ta hand om dig nu...
Ha det gött ikväll..*kram*..

2007-01-30 @ 16:52:47
#15: Nilla

Förstår precis hur du känner. Jag hade ett sånt samtal när jag hade varit halvtidssjukskriven i 1 månad. Och jag reagerade precis som du. För jag fick så dålig information. Men det var ett väldigt bra möte, men vi var bara två. Och det var skönt. Vi pratade om vilka ändringar som skulle kunna göras på avdelningen för att underlätta för mig, och om jag skulle orka gå upp på 75%. Och arbetsgivaren är skyldig att ha rehab-möte efter 6 sjukperioder eller 1 längre period. Men jag visste inget om det och trodde precis som du att nu får jag sparken, nu vill dom inte ha mig längre, jag duger inte. Men det går säkert bra ska du se.
Styrkekramar

2007-01-30 @ 17:12:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: