*

2007-01-29
17:30:50

Denna dan över...
Jag är helt slut, har suttit på en föreläsning i fyra timmar....den var bra handlade om sorg, men hon hade lite tråkigt röst så det kröp i mig på slutet...jobbigt att sitta still såå länge!

När jag ändå var istan så passade jag på att shoppa, ett par byxor på Flasch för 125 kronor, provade inte ens en gång, tog storlek 40 och hoppdes på gudskelov...jo oåm passade som en smäck!

En ljuslykta på Indiska...har jag ju inga förut..ha,ha!! Två jumprar på Cubus, en knallrosa och en brun!

Sen lite luktagott på Affection, en bodylotion doft NOA...den är underbar...reapris och så en snygg rouge också REA!!

Sen åt jag en korv innan jag åkte hem var skithungrig...nu ska jag bara vara ett tag, ikväll är det ju Saltön och Cityakuten!

Sen vill jag skälla lite också på alla som inte bär reflexer...samt kliver rätt ut i gatan vid ett övergångsställ bara för att dom har rätt till det...det är skithalt ute..morr!!

Sen hamnade jag bakom en dam på vägen hem hon körde i femtio...verkade inte ha backspeglar, det var en kö på säkert femtio bilar efter henne.
Åhh så irriterande om man nu är så rädd för att köra. stanna hemma. Nu var jag elak, men den stora vägen var inte hal och det går inte att göra omkörningar!

Så nu har jag morrat klart...ha en skön kväll på er!! Kommer runt en sväng om en stund! ♥



Kommentarer:
#1: Nilla

Fy vad jobbigt att sitta i fyra timmar och lyssna på en tråkig röst. Tack söta rara för att du påminnde om Saltön, det hade jag missat annars. Jag är så dålig på att läsa tv-tidningen. Missar ofta program, kan ju ha att göra med fibron också. Hjärnan orkar inte ta in allt. Även om jag tittar i tidningen så registrerar jag inte vad det står där. Reflexer är bra, men det är inte många som har det. Och det är mycket mörka kläder. Läskigt när folk bara dyker upp framför bilen.
Kram

2007-01-29 @ 17:44:31
#2: Anna

Ha en skön kväll framför Tv:n jag ska glo på saltön jag me hade jag tänkt? Kramen till stor shopparen...;))

2007-01-29 @ 17:56:18
#3: Åsa

Vad kul med lite nytt i klädesväg!

Håller med om det där med reflexerna......folk har kul åt mig för jag har en sån där "reflexjacka" du vet......när jag är ute med hundarna.
Plus att krakarna har reflexväst!

Blir jag påkörd kan ingen säga att jag inte syns i allafall:D

Ska oxå kolla på Saltön och Cityakuten!
Kramen!

2007-01-29 @ 18:02:51
#4: Ninni

Bra Åsa..så ska det vara!!

2007-01-29 @ 18:09:02
#5: Annika

Retar mig också på de som bara kliver rakt ut i gatan. En kille som igår helt plötsligt vek av ut i gatan när jag kom och körde. Inte halt just där då som tur var.

Ha en bra kväll!

2007-01-29 @ 18:23:00
#6: Mumin

Det var som sjutton va du handlar...men det är du värd....ja just det reflexer, varför har inte folk det....så nära jag har varit att köra ihjäl människor som inte bär reflexer och cyklister sen då? Ouff tur att jag har glasögon nu, ha ha Kram Mumin

2007-01-29 @ 18:43:54
#7: Miafia

Grubbeldockorna:
Worrydolls eller grubbeldockor kommer ursprungligen från forntida vidskepliga folkstammar i Guatemala.
Legenden säger att du tar en av dockorna och berättar dina problem för, lägger den under kudden och nästa morgon så är alla dina problem borta.
I varje påse finns 7 stycken dockor, en för varje dag. Tappa inte bort någon docka för då tappar dockan sin magiska kraft.

De är bra att ha :)
Kram

2007-01-29 @ 18:47:02
#8: Helena

Kul att få shoppa lite nytt.
Jag ska ut en sväng i morgon,är inte ute efter nått särskilt utan gillar shopping helt enkelt.
Brukar ta med min 25 åriga dotter ibland och shoppa och käka lunch.Dom få gånger hon har tid med mig.=)
Nu ska jag sätta mig och brodera lite.
Ha en skön tv kväll.

2007-01-29 @ 18:51:42
#9: Ninni

Ja ibland Mumin måste man få handla lite..det är kul!!

Tack Miafia..nu ska jag berätta mina problem för dockorna!!

Va,kul att ha en dotter att shoppa med...tar med sonen ibland...annars skulle han väl aldrig köpa några kläder!

2007-01-29 @ 19:14:11
#10: Nalle

Folk som bara kliver ut i gatan är livsfarliga. Barnvagnar körs ut först också!! Helt idiotiskt !
Det har hänt så mycket sedan den lagen kom att man som gående ska ha företräde. OK! Det är bra, men man har också en skyldighet att titta sig runt omkring och se att det är OK att gå ! Å nu blev jag uppretad.
Ha en trevlig kväll

2007-01-29 @ 19:27:41
#11: Miafia

Skickar över några fler kramar!

2007-01-29 @ 19:40:07
#12: Junitjej

Visst är det jobbigt att sitta stilla så länge som 4 timmar, när man själv är van att vara i farten hela tiden?!

2007-01-29 @ 19:47:58
#13: Anna

HEJ. Ha en fin kväll. Anna

2007-01-29 @ 20:22:06
#14: pimpim11

Rösten och hur medryckandede är är ju så viktigt.
Flash är en av mina favoritaffärer och vad mycket du kom hem med så kul.
Håller med det med reflexer de är så svårt att se gångtrafikanter lätt att köra på nån.
Jag tror inte folk är medvetna hur farligt det är. /pimpim

2007-01-29 @ 20:41:33
#15: Ninni

Oj då retade jag upp dig Nalle..det var inte meningen..ha,ha!

Tack Miafia..

Juni..ja skitjobbigt, jag är väre än ett barn!!

Tack Anna

Ja Flash har väldans mycket fint....ja visst är rösten viktigt, man lyssnar så mycket mer på en röst som har nyans!!

2007-01-29 @ 21:00:10
#16: Nalle

Nej nej inte du Ninni ! Det är de som går rätt ut i gatan ju.
Men det var ett tråkigt avsnitt av Saltön. Det brukar ju vara roligt, nu var det ju bara trista grejer som hände.

2007-01-29 @ 21:12:42
#17: Gisan

Shoppa är kul. Shoppa billigt är ännu roligare ;-) Kramar...

2007-01-29 @ 21:57:54
#18: Lari

Jag håller med dig... ibland kan man faktiskt undra lite över hur folk tänker som tror att alla bilar kan stanna på en femöring..speciellt när det är halt ute...

Jag hade aldrig riskerat att bli överkörd, bara för att jag har rätt att gå över.. man får ju tänka lite på sitt eget skinn ju...

2007-01-29 @ 22:04:59

Ja du rätt ut i gatan även om det är övergångsställe, går jag aldrig.. väntar hellre och är säker på att bilisterna stannar.
Kör ju inte själv bil så ofta.
Hemst vad alla handlar... har ni fått lön :-)
Känner då rakt inte för att shoppa kläder nu, snart kommer alla vår/sommarkläder och då är det kul att springa in och ut i butikerna.
Ljuslyktor kan man inte få för många av och Indiskan har många fina.
Natti o ha de gott Kram

2007-01-29 @ 22:10:39
#20: SolSkuggan

Oj så jobbigt att sitta så länge och lyssna.. Även om personen är duktig och har en bra röst är det lite svårt att koncentrera sig lång tid..
Härikring har de flesta reflexvästar och det är verkligen toppen, de syns på långt håll, så ska det vara!
Nu ska jag krypa ner har varit en lång dag. Och telefonen har varit helvild båda förresten. När jag suttit i den stationära så har mobilen ringt och vice versa..
Sov så gott när det blir dags.. Kraaam.

2007-01-29 @ 22:20:04
#21: Gunnel

Låt folket skalla...ge reflex åt alla...som sedan man skall använda...så att inga tråkiga olyckor hända

2007-01-29 @ 22:22:41
#22: Pyret

Ja, reflexer skall man ha! Jag är en storkonsument av dem och mina barn har massor på sig. Det är inte lätt att se svartklädda människor i mörkret!

2007-01-29 @ 23:19:30
#23: Autoblue

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2009-12-16 @ 08:21:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: