*

2007-01-20
12:24:32

Åhhhh..
Ibland blir jag galen på mig själv...nu går jag och grubblar på varför iallsin dar jag inget sa igår...jag vet att jag höll inne med saker för att inte stämningen skulle bli fel.

Men nu går jag här och är allmänt irriterad på att jag inte kan släppa det......morr! Vissa människor stör jag mig på enormt...såna som alltid ska ha sista ordet, dra upp skit som man trodde var utagerade för länge sen.

Prata om saker inför människor som inte har med saken att göra överhuvudtaget..när man vet att något  är riktad till en själv, ta då upp det i enrum.
istället sitter jag och lyssnar och tiger medan ilskan bubblar inom mig. Jag tycker egentligen väldigt mycket om den här personen...men hon lyssnar ju inte och tar all kritik så förbannat personligt.

Och hon har minsann aldrig gjort nåt fel....bortförklaringar hela tiden...det har inte jag hört!! Nähä vi har bara sagt det tusen gånger.

såå nu känns det bättre......nu ska jag släppa det hela...ha,ha tror jag!!

Kommentarer:
#1: Anna

Bravo...mera sånt Ninni!!!
Tror jag kommenterade med Jontes namn på förra inläögget?..He he ifall det står nåt så..är det jag...*kram*..

2007-01-20 @ 12:28:32
#2: Ninni

Ha,ha jag såg det!

2007-01-20 @ 12:29:17
#3: Anna

Snacka om att man inte är vaken ;))...pöss på dig..

2007-01-20 @ 12:36:47
#4: Åsa

Bara ut med det!
Det känns bättre sedan!
kram på dig!

2007-01-20 @ 13:10:46
#5: Ninni

Tack Åsa!

2007-01-20 @ 13:19:59
#6: Anki

Det är bra! Morra på!
Jag brukar också bli så där ibland. Jag sitter och lyssnar, men säger inget. Sedan när jag kommer hem, blir jag arg och vet exakt hur jag skulle ha sagt. Jag tror det är, när det kommer upp oväntade saker. Då hittar jag inte de rätta orden och kommentarerna. Men om jag vet vad som ska tas upp på ett möte, så jag är förberedd, då klarar jag att säga det jag vill.
Kram!

2007-01-20 @ 13:20:49
#7: Ninni

Ja precis så är det....

2007-01-20 @ 13:54:24
#8: Mumin

Skäll ut människan nästa gång och säg vad du tycker.....hon blir förbannad men efter en utskällning så brukar de flesta komma tillbaka efter en tid....det har varit så när jag sagt ifrån.....bara ut med det. Bra kämpa på! Kram Mumin

2007-01-20 @ 14:08:59
#9: Vildangel

Du kanske väljer att lufta din ilska här på bloggen istället? Skönt att kunna sätta ord på det och få ut det ur systemet. :-)
//V

2007-01-20 @ 14:15:28
#10: Anonym

ha en trevlig lördag

kram

2007-01-20 @ 15:02:54
#11: Annika

Fy, sånt är jobbigt. Oftast är det personer som själva mår dåligt som gör så. Tänker man så är det lättare att bara låta det vara.

Kram

2007-01-20 @ 15:12:51
#12: Sandra

Känner absolut igen mig där! Usch, man kommer alltid på rätt kommentarer i efterhand. Inte kul alls.

Ang designen så förstår jag precis hur jag ska göra, jag kan ändra bakrund till t.ex. svart som har kod:00000, men jag hittar ingen kod på bilderna. Vart är aktivitetsfältet du menar? Tack för din hjälp!
Kram

2007-01-20 @ 15:13:03
#13: Emma

Mycket bättre att få det ur sig med en gång, istället för att bära med sig det och låta det förstöra sinnesfriden. Men jag har själv varit extremt mycket så att jag inte säger något för att inte förstöra stämningen. Men har bättrat mig otroligt mycket. För vilken stämning egentligen? Jag tänkte som så: Är det bättre att jag mår dåligt än att den som sade X gör det? Sedan märkte jag att jag på något sätt ville skydda mig själv mot att den andra personen skulle bli arg på mig. Men vad gör det egentligen? Ingenting. Så ut med det bara!

2007-01-20 @ 15:14:58
#14: Annisa

Ja du ser, nu har du funderat på det hela förmiddagen, istället för att reda ut det direkt! (som om jag alltid gör det...hrm) Onödigt du!
Hoppas du släppt det, och har en skön och mysig lödda!

2007-01-20 @ 16:03:09
#15: Junitjej

Jag känner igen mig i det här du skriver. Jag kan bli både ledsen och arg för saker en peron kan säg till mig. Jag kan efteråt tänka: Varför svarade jag inte så? Ellr så? Då kan jag komma på en massa bra kommentrer eller förklaringar, som jag hade kunnat säga. Men som Emma säger, är det bättre att jag mår dåligt än att den som sade det, gör det? Jag tror att man många gånger är för snäll.

Ja, du kommer allt att leva länge om du skrattar varje dag! Skratt förlänger livet!! (....och käften) ;)

2007-01-20 @ 16:26:04
#16: Nalle

Du måste se din egen styrka! Som Eva så sant säger så är det bättre att få ur sig det direkt. Men visst kan det vara svårt många gånger. Jag tycker du ska ta upp det här med personen ifråga.
Börja med att säga att du gillar henne, men...osv.

Börjar man ett meningsutbyte med något negativt så hör inte personen vad du säger utan är bara irriterad på det sagda. Om du däremot börjar med något positivt och sedan går över till det negativa så lyssnar personen ifråga mer och ett mer sansat resonemang sker.

Prova.

Jag var lite som du förr i tiden, fast det är längesedan nu. Numera har jag en helt annan styrka.
Du kan ju inte släppa det här, även om du säger så och skojar med oss.
Jag brukar tänka så här. Vad händer om jag säger si eller så. Vad händer om jag gör si eller så.
Kan de slå ihjäl mig? Knappast. Blir jag utstött? Knappast. Ja osv ........
Därmed inte sagt att jag klampar omkring och trampar andra på tårna. Skulle aldrig falla mig in.
Men min åsikt är lika värdefull som de andras.
Om man håller käften (som jag alltså också gjort en gång i tiden) så tror alla andra inklusive den man irriterar sig på, att man håller med den personen.
Nä, ut med det !

Kramar

2007-01-20 @ 16:34:35
#17: Zassi

Här är så många kloka ord så jag skickar *styrkekramar* istället. Och meddelar att numera är "dammkattorna" som bortblåsta :-)

Ha en skön lördagkväll!!
//Z

2007-01-20 @ 16:56:02
#18: ULLiS

Gjort är gjort..men nästa gång kan du ta igen det och säga till på en gång! :) Ha en trevlig kväll! Kram

2007-01-20 @ 17:01:43

morra på du. klart att man tar personliga saker i enrum. Eller? Men tänk vad bra? Nu vet du hur sur du är så här dagen efter och då kan du agera olika nästa gång? Kram!

snö här. mysigt.

2007-01-20 @ 17:04:22
#20: Ninni

Tack för alla kloka ord...Nalle du har så rätt, jag vet precis hur man ska göra. jag har ju gjort det, vi har ju agerat ut det...trodde jag..det var därför jag blev så jäkla irriterad att hon tog upp det igen..jag orkade bara inte!
Och det var ju ingen stor grej i mina ögon...men tydligen tyckte hon det...det var därför jag tyckte att hon kunde ha hållt käft inför alla andra.
Det var ju JAG som gjort fel i hennes ögon ingen annan!
Förstår du vad jag menar...jag är inte rädd för att säga vad jag tycker absolut inte...men man ska välja forum!
Vi hade ju pratat om det....det var ju klart!Men det var ju hennes sätt att spela ut sin makt gentemot mig, inte något annat!
Men jag mår bra nu...jag har vräkt ur mig...och nåde henne om hon tar upp det igen!

2007-01-20 @ 17:14:54
#21: Sandra

I stilmallen står det "body {
margin: 50px 50px 0px 0px;
background: #fff;
}" och enda koden som finns vid bilden är "http://static4.grsites.com/textures/ss/ss004.jpg" det vill inte funka >.

2007-01-20 @ 17:36:00
#22: micke

Det e bara ut med det onda å in med det goda som vi brukar säga här i småland :)
man ska aldrig låta hjärnan gå på högvarv..
-m

2007-01-20 @ 17:39:23
#23: Sandra

Är det där det står "a {color: #950C22;}
a:hover {color: #333;}" man ska klistra in? Saken är bara den att den enda "koden" som kommer där uppe för mig är "http://static4.grsites.com/textures/ss/ss004.jpg" Aja, min mailadress är [email protected]

2007-01-20 @ 17:51:51
#24: Sandra

Konstigt, jag har inte fått någonting :S
Skrev du med två underline?
Kram

2007-01-20 @ 18:09:38
#25: Ninni

Nämen har jag skivit fel..ska genast kolla!

2007-01-20 @ 18:22:32
#26: Nalle

Bra Ninni, heja heja !!

2007-01-20 @ 18:33:10

Much to think about excellent web-site!! On a purely personal level "what is Love" section gave much insight into this complex subject.

2009-02-17 @ 08:10:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: