*

2007-02-01
07:17:20

Nu får det vara nog...
Igår kväll bestämde jag mig..dax för Viktklubben igen...jag var så duktig i börjanav förra året ,jag lyckades gå ner sex kilo! Men nu är i stort sett allt tillbaka igen.

Jag blir såå arg på mig själv, men nu ska dom bort!

Sen vill jag fråga alla ni som tränar så där mycket...hur får man bort stressmomentet?? Ja alltså jag tycker det är jätteskönt när jag väl är på gymmet, men det måste planeras innan jag kommer dit!
Det är mycket med jobbet, mycket planering just nu innan våra utvecklingssamtal.

Det är möten, föreläsningar mm och så vill jag verkligen få in regelbunden träning!

Jag har insett jag att jag bara hinner med två gånger per vecka..ibland kanske tre!

nåå det blir nog bra bara jag får rutin på det hela!!

Ha en goo dag på er därute...kramen ♥

Kommentarer:
#1: Zassi

Jag tror hälften är vunnet bara man har bestämt sig!
Jag är absolut ingen som tränar regelbundet, tror det är 6-7 år sen sist jag gick på nån gympa eller step-up eller nåt.. Numera är det mest promenader, cykling och skidåkning som gäller - inte regelbundet direkt.
Jag tycker du verkar jätteduktig, men jag förstår stressmomentet, det är mycket som ska hinnas med och många måsten.
Det jag tycker är viktigt att tänka på att det inte finns måsten, bara val.
Vad väljer jag idag?
Väljer jag att träna - eller väljer jag nåt annat?
Det kommer jag långt med i min stresshantering.
Ha en bra torsdag :) Kram Z

2007-02-01 @ 07:43:45

Jag kör promenader istället för gym. Passar mig utmärkt! .-)

2007-02-01 @ 08:30:54
#3: Ninni

Tack Zassi....så är det ju så klart...jag måste göra bra val!

2007-02-01 @ 09:17:19

Det där med att späka sej på gym och annat ligger inte för mej, så jag kan inte ge dej så mycket råd.. ser att många är så "duktiga" och är på träningslokaler hela tiden.. nej jag föredrar att cykla regelbundet, ger minst lika myket energi och så får jag frisk luft oxså.. Thats that.. eller att promenera är inte så dumt det heller, bara man går där det finns sevärdheter.. tankarna lugnas o stressen försvinner i ett moln långt, långt bort.
Ha de kanon Kram

2007-02-01 @ 09:33:52
#5: Anonym

Jag kan inte heller ge dig råd i detta.
Jag tycker du ändå tagit tag i träningen och gör det bra. Du är ju ändå där två gånger i veckan. Det är väl inte så dåligt.
Ha en bra dag !!

2007-02-01 @ 10:24:17
#6: Junitjej

Om du hinner med 2-3 gånger i veckan så är väl det väldigt bra!!! Försök att promenader de dagar du inte kan ta dig till gymmet.

2007-02-01 @ 12:33:46
#7: Annisa

Det låter väl bra, ett par ggr i veckan. Det ska ju funka praktiskt med.
För min del är träningen en del av min vardag, något jag "gör" varje dag. Nu tränar jag inte gym eller hård träning varje dag, men om jag inte är på gymmet (2 ggr/vecka) eller joggar, så promenar jag med barnvagnen eller cyklar lite hemma, motionscykel. Jag tänker inte ens, planerar, för det är som en "rutin". Levt så i mååånga år. Men det är ju jag det :)

2007-02-01 @ 12:45:34
#8: Nalle

Det var jag som skrev inlägget ovanför Juni.

2007-02-01 @ 12:46:22
#9: Åsa

Jag ska oxå gå med i viktklubben igen......det blir en extra sporre när man har saker på "papper".
Jag tycker det är bra att du lyckas komma iväg 2-3 gånger i veckan.
Jag går inte på gym........jag "stavar" eller cyklar i stället.
ha det gott!
Kram!

2007-02-01 @ 13:56:09
#10: Tania

Två gånger i veckan är väl jättebra!
Kram

2007-02-01 @ 15:38:55
#11: ULLiS

Ja men det håller jag med om..det drygaste är att få allting att klaffa. Väl där är det väl ingen fara, men all planering innan blir man ju knäpp av. Eller så är det jag som är en amatör..jag vet inte. *asg*

2007-02-01 @ 15:51:06
#12: svartvitan

Jag tycker att promenader är det bästa sättet att må bra. Jag tänker så kreativa tankar och rensar hjärnan från stress. Och så får man lite frisk luft. Får man det som en del i tillvaron så finns tiden. 30 min./ dag räcker. Sen kan man kombinera med fettförbrännande mat.

2007-02-01 @ 22:07:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: