*

2007-02-25
12:22:16

Energin är slut...
Kan någon berätta för mig var man fyller på?? Jag känner mig låg, mitt glada jag har tagit semester..jag är trött!
Trött på alla möten, trött på förkylningar som aldrig försvinner, trött på vädret som gör mig deppigare än deppigast.

I morgon ska man vara pigg&glad igen då börjar en ny vecka men jag känner inte för det...vill krypa ner och komma fram i April eller nåt.

Nu är klockan snart halv ett jag har inte ens fått på mig kläder...grannarna kör sina snöslungor..jag ids inte ens ta fram snöskyffeln.
Jag har tvättat håret det är allt...ska bara orka blåsa det också!

Jag är trött på att jag säger och gör fel saker...snälla Ninni som altid ska vara till lags men ändå blir det fel. Kanske jag försvinner ett tag kanske inte........

Kommentarer:
#1: Monica

Det är väl inte så konstigt om du känner dej lite låg nu. Du har ju varit sjuk gång på gång på.....det tar på orken. Åsså är det fortfarande vinter vettu "depptider"

Men det blir bättre Ninni....håll ut bara. Ligg lite lågt ett tag och försök göra saker du tycker om så ofta det går. April närmar sig......

Kramen!

2007-02-25 @ 12:48:39

men det är väl klart att du är lite låg med allt som varit. Ta ett bad, en promenad, en kopp te och bara slappa. Det är snart dags för vår igen ska du se!

2007-02-25 @ 13:05:54
#3: Anonym

Jag brukar försöka tänka så här "det är jobbigt nu det går över imorgon kanske det känns bättre"
Eller så åker jag och shoppar nån sak till mig själv då blir jag glad. Ha det gott /pimpim

2007-02-25 @ 13:11:00
#4: Nalle

"lilla du" som min man brukar säga till mig. Man behöver inte vara på topp varje dag.
Idag har jag ont i mitt ansikte och nacke så det finns inte dess likhet. Men vad göra. Nalle får ta sin dunderhoning;)
Försvinn inte snälla du, det är bättre att ha kontakt när man känner sig lite hängig.
När kommer mannen hem?


Kramar

2007-02-25 @ 13:15:35
#5: Inga M

Nej försvinn inte kära olyckssyster!!

Vi måste hjälpa varandra att härda ut tills det ljusnar i sjukdomsdimmorna!

Den här envisa influensan tömmer inte bara kroppen på kraft utan också själen. När det blir så långvarigt så tar bara energin slut och man är helt tömd. Det är som bara apati kvar, man orkar bara ligga och stirra. Men det hör till konvalecensen, så låt det ha sin tid och sjukskriv Dig från alla plikter. Ligg still tills det gått över! Lomma runt inomhus och gör det nödvändigaste! Men se för all del till att få i Dig lite mat o framför allt mycket dryck! Vanligt vatten är bra. Med vätskebrist så mår man väldigt dåligt och ser väldigt tärd och sjuk ut också.

Lägg ner alla snällprojekt och pyssla-om-andra-projekt och ta hand om bara Dig nu!

2007-02-25 @ 13:40:14

Nej men.. sådana dagar har nog alla ibland, men det brukar gå över. Nu går det åt rätt håll och snart är våren här, det är så härligt. Jag tycker nog försommaren är bäst, när det närmar sig mitten på augusti igen så får man sådan ångest att nu är det snart slut och det dröjer länge till nästa vår.
Jag längtar efter att få börja i trädgården nu. Ska fixa till gräsmattan och lägga sten i rabatterna så jag slipper rensa så mycket. Har du trädgård eller?

2007-02-25 @ 13:43:24
#7: Ninni

Tack kära Inga för dom orden...kram

Solgudinna..ja visst har vi väl alla såna skitdagar, och jag vet också att det går över!
Jag har trädgård en ganska stor sådan också...det är kul att greja där!

2007-02-25 @ 14:01:17
#8: Mumin

Låt dig vara lat idag....vad spelar det för roll om man inte är "duktig" en endaste dag? Kroppen säger ifrån, så e det så ta det lugnt idag, låt skyffeln vara och låt dem andra skotta bäst sjutton dem vill! Ha en skön söndag! Kram Mumin

2007-02-25 @ 14:08:30
#9: Gisan

Usch din Stackare! Jag förstår precis hur du känner. Det ligger nog i luften idag. Ska vi rymma till en solig strand med go´a drinkar? Där alla tycker att vi är det bästa som hänt mänskligheten. Kramar...

2007-02-25 @ 14:18:14
#10: Anna

Men gumman då? Har anat att du känner dig vissen stundom men du får bädda ner dig & tänka lite på dig själv? Ibland orkar man bara inte med allt runt omkring en..*hytter med pekfingret*
En vin kväll hade vart nåt , tror både du & jag skulle behövt det ;) *bamsekram*

2007-02-25 @ 14:33:32
#11: Anonym

läs min blogg:(

2007-02-25 @ 14:55:28
#12: Nilla

Kära nån då. Vet hur du känner dig. Har varit där i den känslan många gånger. försöker verkligen att ta till mig alla klokheter jag läser och delar ut här på bloggen, men orkar inte riktigt själv heller. Egentligen så vet man ju hur man ska göra för att må bra. Men man orkar inte ta tag i saker och ting. Och detta med att motionera som man mår så bra av, inte orkar man det efter en tröttsam dag på jobbet. Jag är också trött på alla möten och kollegor som slutar. Nu under våren har jag 15 barn att dokumentera om. I stället för 5 som det ska vara. Känner mig en aning trött jag med. Om det bara kunde bli vår. Kan vi inte hoppa över Mars och halva April? Men snälla, försvinn inte. Du kan blogga lite mindre bara. Det är bra med bloggen, man får ventilera och får lite tips av andra hur man kan må bättre.
Massa kramar

2007-02-25 @ 15:22:48
#13: Annisa

Ta den här dagen och försök hämta energi, genom bad, bok eller vad du känner för. Det här vädret, sjukdomar osv osv i all oändlighet, det är skitjobbigt. Men du är inte ensam! Massa kramar!

2007-02-25 @ 15:22:57
#14: Gunnel

Det är inge roligt alls när det känns så där. Spelar egentligen ingen roll vad man gör för att det ska kännas bättre. Jag är nog lite i samma situation just nu...men det beror inte på att jag varit sjuk, för det har jag inte...utan det är något annat som ligger och gnager

2007-02-25 @ 15:31:02
#15: Annika

Lät som en riktig deppedag. Hoppas det går över snart.

Och försök att inte vara alla till lags, var dig själv. De som inte gillar det kan låta bli.
Lättare sagt än gjort iofs.

Kram

2007-02-25 @ 15:39:19
#16: Åsa

Nämen vännen.........du får sluta vara så "snäll"!

Det kostar för mycket energi,försök att bara göra sånt du verkligen vill!

Jag skulle oxå vilja gömma mig till i april nångång!
Ta hand om dig!
Bamsekram!

2007-02-25 @ 16:05:52

Just nu är många människor trötta...inte bara du. Men det är också så att man kan låta bli att skotta snö, att göra en massa saker för andra människor och man kan bara dra täcket över huvudet. Det är ok att vila och det är ok att göra ingenting. Men man måste tillåta sig själv att göra just det.
Kram på dig...

2007-02-25 @ 16:21:29
#18: Carolina

Massor med uppiggande kramar till dig! Jag har själv varit nere till och från sedan i julas, det är jobbigt men snart kommer värmen och solen och vi kan njuta av trädgården. Funderade på om jag tipsat dig om det tidigare "Sinnova" från apoteket. Ett naturläkedel som verkligen rensar upp i bihålorna, kan varmt rekommendera dem. De funkar på mig även mot vanlig förkylning vilket inte röd solhatt och andra förkylningspreparat gör i någon större utsträckning. Första gången jag köpte dem tyckte jag de kändes dyra men de är väl värda sina pengar, jag lovar.

Kram, kram igen :-)

2007-02-25 @ 16:31:48
#19: Sussi

Uscha :(, d där lät mosigt...
Hoppas du hittar ngn energikälla snart! Annars - kom hit till norr vetja :)
Slalom och varm choklad kanske!!

Ha d gottast,
/Sussi

2007-02-25 @ 17:23:05
#20: Anki

Vi får väl hjälpas åt och skicka en massa energi till dig!
Kram!

2007-02-25 @ 17:43:10
#21: svartvitan

Du behöver ledigt. Från allt. Du måste få fylla på förråden. Med sånt som du tycker om. Här får du en lååååååååång kram av mig att börja med.

2007-02-25 @ 18:16:42
#22: Ninni

Tack Svartvitan..jag tar emot den med öppna armar!

2007-02-25 @ 19:13:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: