*

2007-12-13
17:24:46

Det var det..
Dagen igår avlöpte väl....barnen försökte att sätta ett jäkla tempo direkt, men se det satte vi stopp för illa kvickt!

Vi åt risgrynsgröt och skinkmackor, sen blev det filmtajm, vi såg Lotta flyttar hemifrån...mysigt! Alla orkade inte sitta still hela tiden, barnen i knät avlöste varandra, men de vågade inte sitta lång stund...man kunde ju somna!

På slutet satt de stora barnen (syskonen) och myste med oss i soffan. Jag hade en som låg i knät på mig en hängde på andra sidan....goa ungar som vi haft hos oss förut!

Det var mycket slitna barn som blev hämtade..föräldrarna kom nöjda och glada, de hade varit ute och ätit några, shoppat julklappar, passat på att städa och haft det allmänt mysigt.

Sen har vi haft Luciatåg idag...jag höll på att skratta ihjäl mig, en del sjöng för full hals typ en halv  vers före de andra, vissa dansade i takt en del vandrade iväg till sina föräldrar, men sjöng gjorde de och de var hur söta som helst!

Nu är jag hemma, trött som skrutt, men vi har tvätstugan....men det går fort!

I morgon för 22 år sen stod jag brud..så vi ska fira lite i morrn, hoppas jag inte somnar i soffan.

image1045

Kommentarer:

Godkväll! ha en trevlig lucia^^

2007-12-13 @ 17:30:56
#2: Junitjej

Hoppas din bröllopsdag imorgon blir lyckad!

2007-12-13 @ 17:43:07
#3: Helena

Då får jag grattulera i förskott. Kul med fest för föräldrar och barn. Vi har våra fester och föräldrafika på eftermiddagen. Så lipper vi kvällarna :0)
Ha en fin Lucia kväll.

2007-12-13 @ 18:25:21
#4: My

Lusse på dagiset är för gulligt du! Några skriksjunger, andra inte alls ;)
Och vad skönt för föräldrarna med en sådan kväll!

2007-12-13 @ 19:23:57
#5: kicki

Ja det är bara 4 mil mellan oss men här är en annan zon, vi har alltid kallare och mer snö här, just nu har vi 11 grader kallt..vår förra spis var wxtra bred ¨så det gick inte att ha de plåtarna kvar till denna, men jag har varit till Ikea idag, de har alltid grejor..så nu har jag 5 plåtar...Ha nu en skön luciakväll, här sitter vi och myser i var sin soffhörna med lussebröd och kaffe denna gång istället för kakao. Kramen, kicki

2007-12-13 @ 19:28:41
#6: Gunnel

Grattis ifrån mig!!

2007-12-13 @ 20:28:00
#7: Sus i dus

Ja Lucia på dagis är det bästa jag vet, men i år så fick vi föräldrar endast komma på dropin fika från kl 12:30, nu när äntligen mina tjejer blivit så stora att de tycker om att lussa & sjunga. De sa att de inte skulle ha något lussefirande för föräldrarna för det var för barnens bästa. VA? Jag fattar ingenting, alla dagis har lussedag för föräldrarna, i fjol då var det endast småbarn på avd så då blev det inget bara för det, och nu när mina tjejer snart blir 5 så skulle de igentligen gått på storbarnsavdelningen men de blev kvar på sin avd...

Ja... så är det tyvärr. Har nyss kommit hem från kyrkan nu där vi sett klass 4 och övriga barn uppträda för oss föräldrar. Jätte fint!

Kram kram/Sus

2007-12-13 @ 20:44:36

Stora grattis till dig. 22 år låter hur länge som helst. Du får väl försöka hålla dig vaken så länge du kan. Kram

2007-12-13 @ 21:12:30

Härlig dag för alla barnen, vilken tur att ni finns.. Vad gjorde alla mammor och pappor annars..?
Ni verkar ha en jättefin avdelning och du verkar ha hur mycket ork som helst:)
Men imorrrrn vännen.. Då är det du som tar det lugnt pussar maken och bara firar alla de fina 22 åren.. Puss å kram från mig. :)

2007-12-14 @ 00:07:03
#10: Marina

Mysigt ni verkar ha haft det!
Jag tycker att det verkar vara en bra idè det ni gör, eftersom det är ju så stressigt för småbarns föräldrar och dom kanske inte har släkten i närheten som kan ställa upp!!!
Ha en bra fredag!

2007-12-14 @ 06:49:38
#11: Alex

Kan tänka mig att det var en uppskattad kväll av både barn och föräldrar.
Grattis på bröllopsdagen!

Kram

2007-12-14 @ 08:07:01
#12: Inga M

Gratulerar till bröllopsdag! En del har ju inte lyckats bli gifta trots idogt
tjat! :-)

Visst är luciatåg charmiga! Det är alltid någon som gör utforskningar inne i näsan, petar sig i stjärten, vinkar till mamma, spelar gitarr på gummibandet till stjärngossehatten eller bara jazzar omkring i största allmänhet.

2007-12-15 @ 08:38:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: