*

2006-10-03
07:59:12

Ny dag, nya tag!
Va konstigt allt är ändå....allt började ordna upp sig. Alla är tillbaka på jobbet....efter allt som hänt! En av mina kolleger sa häromdan..vad händer härnäst?

Ja så händer det här..men han är inte sjuk så jag borde inte hänga läpp. Vi är ju inte ensamma om det här, det finns saker som är mycket värre.
Men jag kan inte känna annat än frustration....jag är fortfarande arg. Men vad kan vi göra åt ett företag som inte går bra, det är ju fler som blivit drabbade.

Är det nån som vet vad man kan få för bidrag när man inte är med i facket, för det är väl inte meningen att vi föräldrar ska stå för alla kostnader???

Positiva tankar........men lite får jag väl gnälla, ha,ha!!

Kommentarer:
#1: Ulrica*

alfa-kassa?! Förut fick man iaf det om man inte var med i a-kassan.. Förstår att du blir arg, man blir ju så besviken när man ser nån man tycker om behandlas illa. Som sagt råkade min sambo ut för detta oxå...så fort det passar "det där jävla företaget" som han jobbade på ska han komma springandes som en hund som fått apportsignal. Och det värsta är att om dom ringer igen blir han tvungen att tacka ja i brist på annat. Jag hoppas verkligen att han får nåt annat jobb innan!!!

Hoppas att du får en bra dag, kom ihåg att det bara tar onödig energi att gå runt och vara arg..gör nåt kreativt istället..(typ kasta pil på företagets chef) Haha..

Kramar!

2006-10-03 @ 08:14:36
#2: Ninni

Ha,ha...är rädd för att det blir så för sonen också dom kommer säkert att ringa när de behöver folk.
Alfa kassan har lite underliga regler men vi ska kolla upp det!

2006-10-03 @ 08:15:13
#3: Mumin

Ja det är så jävla typiskt. När allt ser ljust ut så skiter det sig......men du skall se att det ordnar sig på nåt sätt....kram

2006-10-03 @ 09:54:43
#4: anna

Du får gnälla hur mkt du vill -hos mig iallafall! Fan va hopplöst det känns ibland..först när ni tror att det ska ordna sig så blir det ett dunderbrak istället? Men när det gäller pengar så måste han ha vart me i facket eller a-kassan? Annars är det soc. på kommunen som får betala hyran,el & tfn..inte mer än rätt..då kanske han kan få nåt av kommunen istället? Det värsta är att när man är i såna här situationer så "orkar" man inte säga till om vissa saker man har rätt till..det är det dom vet..därför ber jag er..kämpa ge inte upp? Stå på er..för sonen har rättightere..hur lämge har han vart anställd? & det viktigaste,hur många förlängningar har han fått? Företaget får INTE hålla på så här..även om det " går dåligt"...dom har lagar& förordningar att följa!!..KRAMEN till dig!!!

2006-10-03 @ 10:00:12
#5: Nalle

Säger som Anna. Du får gnälla hur mycket du vill. Det är det som är så bra med bloggen. Mår man inte bra eller är arg, så kan man skriva det.Få ur sig det. Så gnäll på du. Du har all anledning. Jag hoppas verkligen att sonen skall få ett annat arbete inom en snar framtid så allt ordnar sig till det bästa.
Tror också som Anna att de inte får göra så här. Kolla upp det.
Ha en trevlig dag, trots allt
Kram

2006-10-03 @ 10:06:26
#6: Anonym

Ja Anders får ta itu med det..jag har en intressekonflikt i det här, dessvärre!

2006-10-03 @ 13:05:50
#7: Junitjej

Jag hörde om en kille som skulle söka socialhjälp, för han hade ont om pengar. Han nekades hjälp. Då drack han sig full och gick tillbaka dit. Då fick han minsann ekonomisk hjälp! Visst var det knasigt?!

2006-10-03 @ 13:51:56
#8: anna

Junitjej: Tyvärr stämmer säkert det du säger..nuförtiden ska man inte vara skötsam med dålig inkomst..utan alkoholist,knarkare&spöa kärringen eller ungen/-arna...för att få hjälp! Inte klokt...
Moj-Moj Ninni..hemma nu?

2006-10-03 @ 14:30:46
#9: Anonym

Snart är jag hemma Anna!
Men Juni...det är ju för bedrövligt rent ut sagt!

2006-10-03 @ 16:48:30
#10: Anki

Jag vet ju inte vad för slags anställning han haft, men är det verkligen ingen uppsägningstid?
Kämpa på!

2006-10-03 @ 17:28:12
#11: Miafia

En sak är iallafall säker att han har tur som har dig som mamma! Du ställer upp och fixar å donar. Det är skönt att höra om föräldrar som ställer upp.

Så en stor kram till dig och en god chokladkartong!

2006-10-03 @ 17:58:39
#12: Monica

Fy så irriterende! Arb givaren lurer bara de unga i bland! Det känns iallefall så!!

Man blir riktig arg *grrrrrrrrrrr*
Så typisk just fått lägenhet å är riktigt glad, men man får aldrig väre glad får länge alltid nått som skal jäklas med en!

Grrrrrr

Du får gnälla hur bäst du vill:-)

Hoppas det löser sig *håller tummarna*

kram kram :-)

2006-10-03 @ 18:29:07
#13: Gunnel

Alfa-kassan finns för ungdomar. Det är rätt bra ersättning. Jag håller tummarna att det löser sig för eran grabb med någon ny sysselsättning. Det är inte bra för de unga att bara gå och "dra benen efter sig"

2006-10-03 @ 20:23:01
#14: gunsan

Ninni... Alfa-kassa vet jag inget om. Men däremot att föräldrar är skyldiga att försörja ungdomarna upp till 25år. Sades här hos oss... Konstigt samhälle. Min dotter 19 år fick lärlingsjobb som målare och den utbildningen var på flera år... efter 2 månader hade de ej tid att ha lärling.Men hittade hon en annan plats som lärling... fick hon gärna komma tillbaka som färdigutbildad... är det rätt???
Nu har hon inget och det finns ej gott om jobb eller annat heller... Ekonomin??? tillsvidare...men hon bor hemma... mot sin vilja. Här uppfostrar man sina barn att klara sig på egen hand och så stoppas de av "inga jobb osv..."
EKONOMISKT-FRAMTIDA-UNDRANDE-KRAM :)

2006-10-03 @ 23:05:27
#15: Amireline

Very interesting site. Lots of good information.

2008-08-28 @ 11:59:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: