*

2006-10-22
15:48:04

Jippi...Inte!
Jag har fått ryggskott...kände lite grann igår att det värkte på vänstersidan i länden. Men va bra tänkte jag då blir det toppen att bada.
Kändes jättebra efter badet...men i natt F.A.N säger jag bara!!

Anders har försökt att massera men det gör jävulskt ont...nåja det här är inte första gången men nu var det väldigt längesen.
Jag skulle behöva en rullator jag hasar mig över golvet...ha,ha!!

Jag undrar bara vad jag har gjort...förmodligen slarvat på jobbet och lyft fel...ibland behövs det inte mycket!

Nåå det går över.....inget att hänga läpp över!

Kommentarer:
#1: JAM

va trist =/

2006-10-22 @ 16:09:48
#2: Paula

Nämen, va tråkigt!! Hur kunde det inträffa efter det sköna badet!!!!
Ni har alltså en egen badtunna?
Här i Säfsen står en massa badtunnor utanför en stor gammal lada som är omgjord till krog. Där kan turisterna bada på vintern. Vi har prövat gubben o jag, i -10 graders kyla! Underbart...först värmning i bastun, sedan ner i spadet, tre tunnor med olika temperaturer, den varmaste var 40 grader! Avis? Ja det kan du ge dig på!!! Cigarren verkar smaka bra, men var är ölen?
Kram

2006-10-22 @ 16:10:07
#3: Ninni

Hi,hi den var inte med på bild! Dessvärre började ryggontet innan badet..jag har väl gjort nåt knäppt!
Jag har en knäpp rygg!

2006-10-22 @ 16:12:29
#4: pimpim11

Inte inte bra det där med ryggen hoppas det över till imorgon då du ska jobba.
Idag har jag och mina systrar och mina barn varit ute i solen och gått en långpromenad underbart väder var det. Nu sitter jag och slöar i soffan.
=0) /pimpim

2006-10-22 @ 16:13:46
#5: Ninni

Dessvärre är det nog inte över till i morgon..det tar sin lilla tid sånt här!

2006-10-22 @ 16:19:03
#6: Anna

Fram med ylle filten & vira runt ryggen? Linniment & hela programmet..sen kanske en dubbel whisky? Gillar du inte det så ta en "dubbel" rödvin..*harkel*..Anders massage funkar ju inte så ..hmm? *funderar*..får skicka lite massage healing..via cyber världen...*simsalabim*...nää hää det funka inte..attans oxå...återkommer...

2006-10-22 @ 16:40:52
#7: Gunnel

Nu ser jag en bild framför mig där du springer och jagar barnen med rulatorn. Det är en bild vi har skapat oss på jobbet eftersom dom pratade om att höja pensionsåldern. Förstå när personalen sätter fart med sina farkoster...
Men..nä..det kan inte vara kul att ha ont i ryggen. Bädda om dig något varmt så kanske det känns bättre. Hoppas det inte blir långvarigt

2006-10-22 @ 16:54:45
#8: gunsan

Ninni... äntligen kommer jag fram... kommentarer har ej kommit upp, bara en vit sida ochden jobbar ha ...
Så jag har ej läst många heller... NU fick jag se ditt "tunne"bad oj oj oj... nej jag klarar ej det. Alla bad under vattenytan ger mig u-infektion. Nu har jag lärt mig och avstår ... men kan njuta av att "alla" andra kan njuta.
Vilken rygg-känsla aj aj aj... ligga still med ryggskott ska ej va bra... men vad gör man??? Hoppas du snart är OKEY igen. Det tar sin tid.Din snälle make gör nog den bästa hjälpen faktiskt. Alla har healing i sina händer... GE JÄRNET NU MAKEN :) ...
RYGGSKOTTS-FRI-SNAR-FRAMTIDS-KRAM :)

2006-10-22 @ 17:36:36
#9: anna

Fy vad tråkigt för dej. Har aldrig drabbats av ryggont, men har hört att det är hemskt med ryggskott. Du får ta hand om dej och jag hoppas du kryar på dej snart. Anna

2006-10-22 @ 17:42:06
#10: Mumin

Bra att du har en karl som masserar dig.......det gör nytta och kanske det blir lite rajtantajtan också, vem vet, ha ha Kram Mumin

2006-10-22 @ 18:01:20
#11: Erika

Det kommer en dag då du kammar hem storkovan :)

2006-10-22 @ 18:21:23
#12: Nalle

Uj har du fått ryggskott.
Somamren 05 hade jag nått konstigt i ländryggen. Det gick inte bort. Var tvungen att gå till en naprapat. Jag kunde inte gå !! Vet du, bäckenet satt snett !! Men naprapaten fixade det på några gånger. Alltså nu menar inte jag att du har så, fick bara assosiationer till mitt eget.
Ja som du ser så är jag hemma nu från minglet.
Det var kul.

2006-10-22 @ 18:23:50
#13: Ninni

Ha,ha Gunnel precis det där har vi pratat om på jobbet också!!

Anna..skicka mer massage du når inte fram!

gunsan...men får du infektion varje gång så himla tråkigt!
Men det brukar vara när man har badkläder på...det hade inte vi...fniss!

Tack Anna...det går över, men jag har haft ett ex antal ryggskott det första när jag var tolv år faktiskt.

Ja vem vet Mumin, det kanske är den rätta medicinen!!

2006-10-22 @ 18:24:04
#14: Bibi

Ont i ryggen! Men gud hur ska du då hinna och städa och laga all god mat, och tårtan vi får inte glömma tårtan, nu blir jag bekymrad.
Nu blir det väl korv och bröd och glass, suck!
Får väl prata med lelle "Lelle" om vi inte ska hitta på något annat till helgen.
Skämt åsido, du får krya på dej, vi hörs och ses.
Kram

2006-10-22 @ 18:42:41
#15: Anonym

låter lite grand som ischias?
är det kar- eller karlbad?
MM är verkligen bra skådis, mycket attityd - men snygg!!
Vet inte det...*L*...

2006-10-22 @ 19:21:18
#16: Ninni

Men Nalle hur kunde du smyga dig in före alla andra kommentarer..ha,ha!!

Jag har varit med om att bäckenet har suttit snett förut....vi får väl se om jag måste gå till min kära kiropraktor!

Oro dig inte söstra..det ska nog bli annat än körv&bröd!!
Men annars ringer jag "Lelle"....fniss!

Kan vara ischias kan vara nåt annat...det går inte ner i benet!

2006-10-22 @ 19:34:36

nämen. kunde det inte bara få vara bra ett tag?
Vet du. min kompis hon fick bäckensnedhet eller b-förskjutning när hon är gravid. ett antal cm. Usch.

Hoppas att ditt släpper snart, inte roligt med ryggont.
kram kram

2006-10-22 @ 19:43:22
#18: Snurran

Huuuaa.....Krya på dig *kramis*

2006-10-22 @ 19:43:46
#19: Ninni

Jo man kan tycka det, men jag är ju inte sjuk eller så, bara ont i ryggen!

Tack för kramar båda två!!

2006-10-22 @ 19:49:41
#20: Anna

Hur går det med ryggen?...Va nu hemma imöra..så jag kan ringa & skvallra när jag vart på min intervju!!! Kan se dig & mig tjattra på tfn & smakska praliner i varsin ände på tfn linjen...i soffan med filten i högsta hugg!! Nu ska jag jaga på sonen här.."vill inte duscha syndromet" känner du väl till...vi hörs! Krya på dig..rygg bankare där..kraaam!!

2006-10-22 @ 20:38:43
#21: Annisa

Va? Vad hände egentligen i badet, eller kanske efter ;) ?
Hoppas det blir bra! Kram!

2006-10-22 @ 20:44:27
#22: Nilla

Inge vidare med ryggskott, jag är inte avundsjuk. Men det där badet, det är jag grymt avis på. Det skulle vara bra för mej. Hoppas att det ger sig, ryggskottet alltså. / Kram

2006-10-22 @ 21:10:24
#23: Ninni

Fundera på det du Annisa, ha,ha!!

Anna vi höres helt klart i möra!

Nilla, nej ryggskottet är inget att vara avundsjuk på, men tunnan den är inte dum den!!

2006-10-22 @ 21:34:55
#24: Junitjej

Stackare! Hoppas det snart går över!! Varför heter det ryggskott? Gör det så ont att det känns som om man har fått ett skott i ryggen?

2006-10-22 @ 21:55:35
#25: Prebenkaia

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2010-04-12 @ 11:32:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: