*

2006-11-16
15:34:33

Det närmar sig!
18790-467Ja Julen alltså...många skriver om julpyssel och längtan till Julen! Ingen har väl undgått att jag är inte särskilt förtjust i denna högtid.

Vet inte riktigt när det började för jag har gillat Jul...men nu icke! Okey jag gillar att pynta med adventsljustakar, julgardiner massor med ljus.(Men väck med det efter nyår helst på nyårsdagen!)
Jag tycker om maten....men själva Julafton ger mig ångest...jag vill att alla ska må bra det ska vara mysigt och allt det där!
Men det är ju bara jobbigt....efter Julafton kan jag pusta ut och åter njuta av lite ledighet. Ja sen är det Nyårsafton...amatörernas afton som det så fint heter.

Fest eller inte fest det är frågan...jag vill helst sitta hemma och bara ta det lugnt, men sen alla frågor vad ska ni göra på Nyår...i år ska jag säga NEJ till allt.
Laga en god middag bara till mig och Anders, öppna en flaska skumpa och njuta!!

Kommentarer:
#1: Anna

Instämmer med dig..samma här! Jag kan inte med julen-plockar undan alla julgrejjer så fort det finns en chans..hade jag inte haft barn så hade det blitt pizza på julafton & utan pynt!! Vet inte när det började men usch nää det för bara med sig en massa stress på folk..man måste göra si eller så..sen ska alla bli packade på amatörafton..nää jag brukar se till att jobba så mkt det går den helgen..utom på julafton-för sonens skull! Kraaamelikraam!

2006-11-16 @ 15:52:23
#2: Ninni

Åhh det är inte bara jag...phu!!

2006-11-16 @ 16:07:42
#3: pimpim11

Jag gillar julen men tycker att det känns lite jobbigt för de är så mänga männislor som är så ensamma, och det märks så väl då.
Ensamma människor säger att julen är den värsta helgen då känner de sig ännu ensammare och det är så hårt tycker jag.
Det finns endel "änglar" som jobbar ideelt med att göra så utstötta och ensamma har nån att fira med det är beundransvärt och fina insatser /pimpim

2006-11-16 @ 16:17:29
#4: Nalle

Gu vad du är lik mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2006-11-16 @ 16:21:09
#5: Tania

Jag avskyr julen och genomlider den. Nyårsafton är ännu värre .Allt ska vara så glatt och tralalalala raketer och fåniga hattar och fan.

2006-11-16 @ 16:29:40
#6: Ninni

Nämen ser man på jag lider alltså inte ensam längre!!

2006-11-16 @ 16:32:16
#7: Ninni

Men Nalle det var en överraskning..jag trodde att du gillade Jul, ja ibland kan man ha fel!

2006-11-16 @ 16:33:33
#8: Ullis

Jag håller med dig lite faktiskt. Det blir för utdraget alltihop.. Men det är väldigt kul att alla mina syskon kommer hem så man får träffa dem. :) Å vad det gäller nyår så skulle jag dö för att bli bjuden på en nyårsfest. Jag tycker bara att det blir blajj varje år. Inget planerat åsså sitter man hemma och dricker lite...nä i år får det bli nåt ordentligt för min del.. Kramis

2006-11-16 @ 16:38:09
#9: Ninni

Du får ställa till med en brakskiva Ullis....jag tycker också att det är mysigt när man är många, men mina syskon är runt om i landet och alla har sitt med barnbarn, svärföräldrar och så vidare.
Så här sitter vi och glor på varandra...nej jag vill resa bort, men så kan jag ju inte göra mot sonen!

2006-11-16 @ 16:48:16
#10: Eve

Åh så kommer lilla jag med tvärtom allt =) jag ÄLSKAR julen & hade mer än gärna plockat fram julgranen idag & adventsljusstakarna, tycker inte om att pynta för mkt men julgardiner, ljus & julgran älskar jag. Mår som absolut bäst på julafton. Nyårsafton däremot är jobbig tycker jag, vad ska man göra, fest eller inte? ska vi bort eller vara hemma, suck & stön säger jag bara.
Skönt att få prata med dig idag fast det bara var lite för att jag skulle bort. Kram

2006-11-16 @ 17:12:12
#11: Annika

Jag älskar det mesta med julen. Men just julafton tycker jag är småjobbig. Det ska vara nån sorts bullerbyjul och alla ska vara glada och lyckliga. Och barnens ögon tindra. :D
Tycker mer om resten av juldagarna.

2006-11-16 @ 17:17:50
#12: Nalle

Julen nja, inte så mycket,var roligare förr, nyårafton är iaf pestdag. Fy! Blä!
Du! Jag letar å letar men hittar inte din mailadress, har städat i mailboxen och du försvann av misstag. Eller, jag fattar inte. Kan du maila till mig ist.
Kram

2006-11-16 @ 17:19:51
#13: Ninni

Eve som om jag inte visste att du ääääslkar julen..ha,ha!!

Annika...att vara ledig är skönt, äta god mat är mysigt..osv!!

Nalle...jag mejlar!!

2006-11-16 @ 17:23:53
#14: Mumin

Jag ska säga dig att julen är ju hysterisk!! Förra julen gjorde jag massa korgar och gav bort från Pippis firma och det är jag väl tvungen att göra i år igen, hm, men jag säger detsamma en lugn och stillsam jul och nyår och sen väck med skiten....det är så härligt efter nyår för då kommer tulpanerna till affären och när man städat undan julen är det så roligt att sätta in lite vårblommor. Kram Mumin

2006-11-16 @ 18:05:12
#15: Ninni

Ja då kommer alla tulpaner...och man ser att snart är det en ny vår på ingång!!

2006-11-16 @ 18:24:41
#16: Miafia

Jag gillar julen... i några dagar, sen får det vara bra. Jag pyntar inte så mycket, det bästa är ju levande ljus, lukten av apelsiner å pepparkakor, å myset...

2006-11-16 @ 18:35:55
#17: Monica

Kan på sätt och vis hålla med dig ang. Julen. Det är en stor ångesthelg för väldigt många - särskilt ensamma och tyvärr många barn. Börjar man fundera på det så är det inte lika kul längre. Nyår slutade jag fira med fest för många år sedan. I och med att jag jobbat i restaurangbranschen i många år så var det en obligatorisk "jobbarkväll". Men även sen jag slutat med det så håller jag mig hemma - goast så.

Hoppas näsan slutat rinna. Ha det gott!
Kram

2006-11-16 @ 18:40:57
#18: Gunvor

Jag är heller ingen älskare av s.k. storhelger.Det blir bara hets av allt. Det är roligast före, med advent o alla förberedelser,som bakn, städn osånt .
Det gillar jag. Sen när helgen kommer då vill man bara sitta o njuta av allt det fina.

2006-11-16 @ 19:14:16
#19: Åsa

Nickar igenkännande........!
Jag gillase julen mer förr då jag orkade leva upp till mina egna krav,nu är det mest ångest!
Och som du säger alla dessa frågor,var ska ni fira jul?? Ja,vi ska vara hemma! Själva???????Och så tittar dom medlidande på mig som om dom tycker synd om mig.

men gud vad det är skönt med bara familjen på julafton och inte hela jäkla släkten!!

Och din nyår låter helt superb....tror jag ska anamma det!
Ha det bra Kramen!

2006-11-16 @ 19:34:00

Jag gillar julen och allt runt den men inte stressen som ofta blir... och köphysterin.

Ha en god kväll, sov gott och kram på dig!

2006-11-16 @ 20:16:29
#21: Zassi

Det här med julen det väcker känslor :) Jag gillar att pynta med adventsstjärnor och ljusstakar, advent och hela tricket.. Gillar att samlas med släkt på julafton oxå - trevligt brukar vi ha!
Men det här med julklappar - det måste väl ändå vara ett satans påfund.. ändå står jag där och handlar julklappar varje år, för jag vet att barnen får och den måste ju få och den och...
Sen kommer nyårsafton! Också något jag tycker om :)
Att bjuda hem vänner eller att få bli bortbjuden, klä sig fint - laga god mat tillsammans, räkna ner och skåla i skumpa eller pommac! Lyssna på Ring, klocka ring! Jag, jag riktigt längtar faktiskt :)
Det bästa med jul tycker jag är om man har möjlighet att göra som man vill och inte av yttre krav eller tvång. -Gör som du vill så får du inte ont i magen. Sa alltid mamma och det funkar :)
Ha en bra kväll! Hoppas att du inte sett filmen.
Vi "ses" //Z

2006-11-16 @ 20:37:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: