*

2006-05-12
13:56:43

Läste!
På Aftonbladet om en kvinna som startat en kampanj. Säkerhetsnålen symbolen för barns rätt till säkerhet!

Enkelt du fäster två korslagda säkerhetsnålar på dina kläder! Det här kommer sig naturligtvis ur historien om Bobby.
Jag försökte mig på att sätta in bilden på nålarna här, men lyckades inte.

Men så enkelt...jag visar att jag bryr mig...två säkerhetsnålar! Debatten var hög på den här kvinnans blogg, många tyckte att det var fånigt...men de flesta tyckte at det var något bra!

Kommentarer:
#1: Nalle

Det är jättebra! Fram för fler människor som reagerar offentligt!! Jag tänker mycket på den stackars lille killen. Fy farao. Mamman kunde ju faktiskt ha stuckit med grabben, men icke. För gubben var ju på jobbet, Skyller på att hon inte hade pengar. Men vad då...pengar.....hon hade kunnat gå till närmasta granne och slagit larm.
Men det gjorde hon inte!!!!!!
Grrrr...
Nalle

2006-05-12 @ 14:00:51
#2: malin

hoppas du får en härlig helg! krya på dig. kram..

2006-05-12 @ 14:38:36
#3: Toker

Tycker tanken är bra och kanske kan det få folk att reagera!
Skönt att folk vågar göra något istället för att bara apatiskt titta på.

2006-05-12 @ 14:47:04
#4: Nalle

Absolut!
Nalle

2006-05-12 @ 17:20:01
#5: ULLiS

Ja jag såg det oxå! Har redan mixtrat ihop två säkerhetsnålar på jackan. Hoppas att dom får lååånga och hemska straff, för hur rädd man än är så skulle man väl inte låta nån göra så mot ens barn. Eller?! Vad säger ni alla som har kids??...Överhuvudtaget så måste alla lagar skärpas, jag såg "det handlar om ett barn" igår. Fan va sjukt... Man kan inte fatta det..när inte socialen reagerar över att en 12-åring är gravid och att hennes pappa är lite väl kärvänlig med henne...vem fan ska man kunna lita på då. Stackars tjej alltså...och det värsta är att det är sååå många som har haft/ eller har det som henne. Fy fan..jag spyr nästan.

Ja nu blev håret riktigt svart. Kul att du tycker att det blev fint, tack! :) Känns skönt att ha hela huvvet i samma färg, har haft en utväxt så länge. Har inte velat färga då jag hade utslagen du vet..
Nu ska jag cykla en sväng, kanske till Siri.

Ha en bra kväll! Kramar i massor!

2006-05-12 @ 17:45:12
#6: Eve

hejsan käraste moster virus! Har nu äntligen köpt mitt vin & sitter nu & smuttar på det, mmmh gott. det blev ett vitt vin som heter "Taina", smakar mycket frisk & gott & mycket päron. annars är "cacadu ridge" (tror jag den heter) ett väldigt gott vin. Gott att få pratat med dig idag! Puss & kram!

2006-05-12 @ 17:54:00

hej
jag är hemkommnen från sjukhuest. har legat inne med liten bror. skriver mer ikväll. allt väl. kram

2006-05-12 @ 18:03:32
#8: Pyret

Jag finner knappt ord för Bobbys tortyr. Det är så fruktansvärt och ofattbart. Hur många är det som man inte ser?

2006-05-12 @ 20:42:21

Wonderful site. Please continue this great public service.

2009-10-01 @ 11:04:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: