*

2006-03-11
09:51:54

Strålande sol!
Och iskallt!!!

Igå kväll innan jag somnade låg jag och tänkte........kommer ni ihåg er första kärlek??

Det gör jag, föremålet för min ömma låga hette Hasse, jag var åtta år och gick i andra klass. Det bästa av allt var att kärleken var besvarad.
Våra storasystrar gick i samma klass så vi skickade små kärleksbrev till varandra genom dom, det måste varit spretiga små meddelanden!

Tänk om man hade sparat dessa gulliga brev, va kul att läsa nu...ja hur gick det då med kärleken? ja det bidde nog inget mer än så.

Idag är vi goa vänner, vi hittade varandra igen på en klassfest, tjugo års jubileum...det var 1995. Nu mera mejlar vi till varandra varje vecka.
 
Vi har inte setts så mycket under dessa år, ett par gånger bara...men det är kul att vi håller kontakten. han är go vän.

Kommentarer:
#1: Therese

Oj, tänkte inte på det, men det finns absolut andra saker du kan göra, baka, stryka, tvätta, underhålla sonen, underhålla mig, laga mat osv:)

Tror att det blir bra ändå alltså.

Stora kramar

2006-03-11 @ 10:16:36
#2: Therese

Vet inte vad du ska ha på dig, men ta med nåt så kan du säkert komplettera eller låna nåt av mig. Ordnar sig säkert.
Tänkte dra med dig till en himmelens bra klädaffär på fredag, mycket att välja på och urlåga priser;-) Tar ca 10 minuter att gå dit....kanske hittar du nåt där.

Kramisar

2006-03-11 @ 11:12:16
#3: Therese

På lördag, efter Globen så tänkte jag paj till mat. Kan vi ju förbereda innan. Men vad vi ska ha i pajen har jag inte funderat på.

2006-03-11 @ 12:40:09
#4: Miafia

Vad gulligt med första kärleken. Jag var ganska ombytlig tror jag, har ganska många små kärlekar på mitt samvete, givetvis helt oskyldiga!
Blir nog en liten blogg om detta så småningom!
Kram

2006-03-11 @ 12:45:16
#5: Miafia

Just det, tänkte bara säga att ni som jobbar med barn gör ett fantastiskt jobb!!!
Mina barn går hos dagmamma men jag är noga med att med jämna mellanrum säga till henne att hon är kanon, köper en flaska vin och har skrivit till hennes chef för att tala om att hon är en klippa. Tycker att de behöver mycket uppmuntran och beröm för sitt arbete!

2006-03-11 @ 12:52:59
#6: Fun Games

Lots of great info, keep up the good work!

2010-01-15 @ 08:25:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: