*

2006-03-31
09:54:50

Arbetsmoral 2
Skrev ju för ett tag sen om arbetsmoral, här kommer en till:

En kalkon snackade med en tjur, jag skulle så gärna vilja komma upp i toppen, men jag orkar inte suckade kalkonen!
Tja, varför tar du inte och äter lite av min skit, svarade tjuren, "den innehåller massor med näring"

Kalkonen pickade i sig lite av skiten och upptäckte att den faktiskt gav honom ork att ta sig upp till första grenen. Nästa dag efter att ha ätit lite mer skit tog han sig upp till nästa gren.
Slutligen efter en tid hade han tagit sig upp i toppen och satt och kråmade sig!

Självklart blev den tjusiga kalkonen upptäckt av en jägare som tog fram bössan och sköt ner kalkonen!

Sensmoral: Att äta och prata skit kanske kan hjälpa dig upp till toppen, men det kan inte hålla dig kvar där!!

Kommentarer:
#1: Miafia

Så sant...
Som du såg så är vi hemma idag med, vad gör man. Hoppas barnen växer till sig under sommaren och kommer förbi det här eviga "sjukdomsstadiet"...
Skönt att du är på benen igen!
Kram

2006-03-31 @ 11:25:39

jo men visst serru. var hittar du dina sensmoralhistorier?

2006-03-31 @ 12:12:57
#3: malin

jodå idag mår jag bra. tänkte faktiskt smita till frissan i eftermiddag. jag kan väl lika gärna smitta ner henne istället... jaja tror inte jag är så smittsam längre heller för den delen. man får väl passa på när man har chansen, det brukar ta veckor innan jag får klipptid annars, har ju så många tider att välja på... härligt att anders kommer hem till helgen iallafall. kram

2006-03-31 @ 13:26:10
#4: Alexandra

Sant, sant!

2006-03-31 @ 19:07:36
#5: Pyret

Så är det!

2006-03-31 @ 21:55:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: