*

2006-06-15
16:49:35

Stackars mig!
Ibland undrar jag om jag är den enda på denna planet som inte gillar fotbolls-VM!? Fast så är ju inte fallet finns ju en blogg iallafall som heter våga vägra VM...ha,ha va bra!

Men alla pratar fotboll, barnen går klädda i forbollkläder av olika slag...vem har satt på dom tro?

Nog om det, nu har ännu en dag gått iallafall jobbdag, i kväll vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på,Anders är i Sthl sonen lanar alla andra tittar på fotboll..suck!

Nästa helg är det midsommar, hjälp redan! Då åker vi till syrrans stuga, det är såå mysigt där man kan bara ta sig dit med båt.
När jag kliver iland kommer friden över mig, jag vet inte vad det är med det stället, jag blir bara glad och lugn!

Vi äter silllunch, dricker öl och nubbe en och annan snapsvisa blir det också. Sen blir det Kubb nere vid sjön, kaffe och tårta. Vi skjuter luftgevär går tipspromenad vinner fåniga priser och har det bara mysigt. När kvällen kommer så tänder vi grillen äter och dricker gott...länge! Sen har vi bara kul, sitter uppe lääänge och jagar mygg.
Sen sover vi över där, vaknar oftast tidigt på morgonen, den som vågar tar ett dopp i sjön, sen solar vi om vädret vill. Framåt eftermiddan tackar vi för oss och åker hem.



Kommentarer:
#1: Monica

Väldigt nära kvill eken :-) som du ser på min blogg.-)

håller med dig ang VM inte är Norge med heller ,Annars hadde jag nog titta hehe

2006-06-15 @ 17:08:57
#2: Nalle

Åh så trevligt ni ska ha i stugan!
Synd att du inte bor nära mig för då kunde vi ju träffas ikväll när du har så tråkigt:)
Kram Nalle

2006-06-15 @ 17:38:59

Här har du en till som inte följer VM, inte för en sekund.
Så härligt ni ska ha det i midsommar, låter helt underbart! Och det där med luftgevär ja... Det gillar jag. När jag var runt 16-18 år så hängde alla ungdomar på Forum på lördagarna, där det fanns dans, servering, tombola och bio bland annat. Men jag, jag hängde i skjutbanan, det var bara så bäst. Jag vann faktiskt också ibland, en verktygslåda!! som brorsan fick, hårvatten!!! som farsan fick, en solstol, den behöll jag själv.
Där kan man prata om att jämlikheten låg efter vad gäller priserna.
Ja det var tider det...
Ha det bra du med!

2006-06-15 @ 18:04:12
#4: Manne

hello nini. du gillar bilar va! Det gör jag

2006-06-15 @ 18:39:31
#5: Manne

hello nini. du gillar bilar va! Det gör jag

2006-06-15 @ 18:39:34

Här har du en till som inte bryr sig ett skvatt om att bollen är rund eller åt vilket håll den rullar.Den midsommarbeskrivningen låter som tagen ur en dröm. Och vissa drömmar finns på riktigt. Jag håller tummen för att det blir en solig, varm,blommig,matig,spegelblank midsommarhelg för dig och din familj :)

2006-06-15 @ 18:44:56
#7: Ninni

Tack för fina kommentarer...jag hoppas också att det blir fint väder, vi har haft tur hitills!
Kram på er allihop!

2006-06-15 @ 19:38:35
#8: melliz

håller med gör hellre annat än se på dessa 22gubbar som jagar en liten stakars boll... =) tihii.. bra blogg btw!

2006-06-15 @ 19:41:01
#9: ULLiS

Jag gillar inte heller VW, hu så tråååååkigt. Andreas sitter klistrad vid tv:n. Suck! Vi har bara en tv oxå..bläh. Va mysigt det lät med den idylliska stugan, jag vill oxå åka till nåt sånt ställe på midsommar. Vi vet inte ens vad vi ska göra, här uppe super man bara skallen av sig. Jag har fått nog av det...efter några år. Haha.. Ha en bra kväll, jag hoppas att ni har fler tv-apparater än en iaf. :)

Kram!

2006-06-15 @ 20:54:00
#10: MyyZz

Myy tycker heller inte om WM iaf inte i fotboll. Tycker inte om fotboll ALLS.

2006-06-15 @ 21:50:37
#11: Annaa M

Får jag väl skilja mig från mängden här då! Jag älskar fotbolls-VM! Dramatiken, det vackra spelet, de snabba vändningarna, alla känslor, de vilda ropen ut i sommarkvällen...

2006-06-16 @ 11:02:29
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: