*

2006-06-15
21:08:27

Ensam hemma!
Sitter och lyssnar på turkisk musik och hänger vid datorn...jag har vikt tvätt, satt igång en diskmaskin och dammsugit lite grann...nu får det duga!

När man sitter och läser andras bloggar så poppar minnen upp allt eftersom man läser.

Jag fick minnen av barndomen som jag på somrarna nästan alltid tillbringade i Småland närmare bestämt i Lessebo.
Där tillverkas fortfarande mycket vackert papper! Min farmor och farfar och många av pappas syskon med familjer bodde där, många bor där fortfarande.

När man var liten var somrarna alltid fina...konstigt eller hur! Jag kan aldrig minnas att vi hindrades av vädret.
Regnade det så hände det att vi badade ändå...vi sprang i baddräkt ute i regnet, härligt skönt. Eller så kröp jag och min kusin ihop i hennes rum och berättade hemlisar eller läste, vi skrev dagbok.

Vi var ute på sommarkvällarna, plockade jordgubbar i landet finns det nåt godare än att plocka och bara stoppa in i munnen...Mmmm!
Vi cyklade, sprang, lekte....var hemma hos farmor och fick god mat, farmor bakade världens godaste limpor!

När jag var där så bodde jag hos farbror Lennart med familj, Bibi min syster bodde hos faster Eva...de fick väl inte plats med båda på samma ställe kan jag tro.
Vi var oftast där själva pappa och mamma var hemma. Pappa jobbade och mamma hon vilade väl upp sig.

Ja vi hade fina veckor där...för några år sen hade vi kusinträff med familjer...tänk jag tror jag har ungefär tjugosex kusiner.
Vi var några stycken(!)...vi hade väldigt kul det var roligt att träffa alla!

Kommentarer:
#1: ULLiS

Guu va härligt det låter! :) haha, ja just ja. Tänkte på ben som man promenerar med. *asg* Där var du snabb minsann. :) Tack för komlimangen. Jag ska noga överväga den. :) Du är snäll du, en riktig pingla! Verkar vara en sån bra människa, en sån skulle alla ha...en sån som dig. :)
Hoppas att du får en trevlig helg! Vad ska du göra förresten?

Kram

2006-06-15 @ 22:00:39
#2: ULLiS

Guu va härligt det låter! :) haha, ja just ja. Tänkte på ben som man promenerar med. *asg* Där var du snabb minsann. :) Tack för komlimangen. Jag ska noga överväga den. :) Du är snäll du, en riktig pingla! Verkar vara en sån bra människa, en sån skulle alla ha...en sån som dig. :)
Hoppas att du får en trevlig helg! Vad ska du göra förresten?

Kram

2006-06-15 @ 22:01:55
#3: ULLiS

Guu va härligt det låter! :) haha, ja just ja. Tänkte på ben som man promenerar med. *asg* Där var du snabb minsann. :) Tack för komlimangen. Jag ska noga överväga den. :) Du är snäll du, en riktig pingla! Verkar vara en sån bra människa, en sån skulle alla ha...en sån som dig. :)
Hoppas att du får en trevlig helg! Vad ska du göra förresten?

Kram

2006-06-15 @ 22:03:42
#4: Nalle

Det var fina sommarminnen! Jag minns oxå mina barndoms somrar som om de var evigt långa. Minns inte att det någonsin regnade, fast det gjorde det säkert. Ja barndomen, vilken underbar tid! Jag lekte mycket. Hade aldrig tråkigt. Visste alltid vad jag skulle hitta på.Lekte mycket med Barbie och fundrade verkligen på hur länge jag kunde göra det. Bestämde mig för att tolv år var nog en gräns i alla fall. Skrev böcker. Ritade. När andra ritade hus ritade jag troll, vilket gjorde min lärarinna i första klass förbryllad:))Så hon tog upp det med min mamma. Hahahaha: Hon sa kanske: varför ritar barnet troll i denna ålder brukar alla barn rita hus:)
Oj jag kan skriva länge, men jag skulle ju bara kommentera ju,, du satte genast igång mina minnen:D

2006-06-15 @ 22:05:36
#5: Ninni

Men Ullis då...va många kommentarer och alla samma, he, he!!
Och tack för din komplimang!

Nalle: Nu får du skriva barndomsminnen...jag lekte med Barbie länge, i smyg!
Att rita troll var väl inget fel, det gjorde jag med...älskade troll!
Hade till och med en massa troll att leka med...nu fick jag också fler minnen, det får bli nästa inlägg!

2006-06-15 @ 22:10:57
#6: Monica

Låter ju urmysigt!
ett riktigt svensk sommarlov :-)
Massor av spring i bena!

2006-06-15 @ 22:19:20
#7: Anonym

är det inte i lessebo det luktat som det luktat här i Vaggeryd?? eller?

jaja.

2006-06-16 @ 21:54:00
#8: Boutottwa

I want to say - thank you for this!

2007-12-21 @ 06:42:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: