*

2006-07-17
13:00:08

Åttaåringen!!
Nu har flickan blivit lite större....jag hade börjat andra klass, nu hade vi flyttat till en lite större skola, skolvägen var lite längre.
Men inte fick vi någon skolskjuts...gränsen gick två hus längre bort!

Men det var inte det jag skulle berätta.....det här var en helt vanlig dag vi hade gått till skolan som vanligt. På rasten är det en flicka som säger att hon har ont i magen.
Oj då säger fröken då får du vara inne på rasten...vädret utanför var ganska uselt. Hoppsan där var vi två till som fick "ont i magen".

Fröken var snäll hon lät oss också vara inne...vi ritade och hade kul. Sen när rasten var slut frågade fröken om hur vi mådde...jag sa att jag hade kräkts i handfatet...hade jag fejkat magont så!!!
Ja då är det bäst att du går hem sa hon...gärna för mig...jag knallade glatt hemåt....väl hemma så undrade ju naturligtvis mamma varför jag var såå tidig.

Hoppsan det hade jag ju inte tänkt på.....jag hittade på nån story kommer inte ihåg vad. Långt senare så sitter jag och min ena bror i soffan, han busar med mig...och vad får han se om inte två av mina klasskamrater komma gående på vägen med skolväskorna dinglande!

Men varför kommer dom nu...ni har ju slutat tidigare??? Gulp, svälj...vad skulle jag säga nu??
Ja inte vet jag dom stannade väl kvar och lekte...kanske!

Som tur var ringde aldrig fröken...det var första och sista gången jag skolkade!

Kommentarer:
#1: Nalle

Ajabaja lilla Ninni !!
Inte luras sådär.

2006-07-17 @ 13:16:42

Barn kan verkligen vara påhittiga, jag tyckte att det där lät verkilgen sunt, visst måste man få göra lite bus som barn ibland, om det inte spårar ut riktigt förstås.
Oj vad jag har varit hopplös många gånger, särskilt när det gäller skolan,det får bli ett inlägg framöver.
Ha det gottast nu, här är det inte speciellt skönt väder idag. Solen kämpar, men får stryk hela tiden av molnen, sen är det ju den där trista vinden...
Kram!

2006-07-17 @ 13:18:36
#3: Ninni

Jag hade nog väldigt mycket ideér när jag var liten!
Idag skiner solen det blåser rejält med det är varma vindar!

Inget hål upptäckt i dammen...men hur lätt är det att hitta, nu är stenen upplockad..bara att fylla på med vatten!

2006-07-17 @ 13:23:23

Ninni: lite småkul att fundera på finns på min blogg nu:)
/kram

2006-07-17 @ 13:58:15
#5: SolDalen

*ler* Där var du allt fyndig min vän. Tycker dock personligen att så farligt var det väl inte och du fick ju ett litet äventyr att minnas.

Jodå mina pojkar mår bättre..de har sovit heeela natten utan hosta. Endast framåt morgonen hostade de lite grand.
De sitter just och tittar på Kalle Ankas dvd och jag springer av och an och servar med svartvinbärs juice och mellan mål..*skratt*

Tack för omtanken!

2006-07-17 @ 14:31:28
#6: Humla

*s* Ja det är inte lätt att tänka på alla konsekvenser... det är det ju inte ens när man är vuxen menar jag! :-D Lite kreativ ska man ju vara som barn, det är ju bara sunt!

Kram!!!

2006-07-17 @ 14:45:21

Mendu Ninni jag har kollat runt, men hittar ingen aktiva lista. är det på AB:s inloggning eller?
Du kanske har nåt som inte jag har, jag har ju gratisbloggen, men du betalar kanske?

2006-07-17 @ 14:48:01

Jag ler när jag ser din aktivitet på bloggen. Full av energi som vanligt. Oj vad jag gillar det du beskriver. Precis så här ska det gå till. Man testar och ser hur det går. Allt kan man inte räkna ut. Man lär sig hela tiden. Även som vuxen. Jag provar ofta saker och ting. Att ljuga har jag lärt mig för länge sen att det inte är något bra sätt. Vara sann mot sig själv är det viktigaste för mig. När åker ni?

2006-07-17 @ 15:21:09

Min Syrra var en riktig liten "lögnhals", men mamma gav sig inte så lätt.

En gång pressade hon Syrran, som snärjde in sig i mer och mer ohållbara historier och till sist så snyftade Syrran: "Nä, nu orkar jag inte hitta på mer ljug".

2006-07-17 @ 16:03:07
#10: Anna

Men Ninni då?**Fniss***

2006-07-17 @ 16:07:33
#11: flasknosen

Jag har läst dina barndomsberättelser och myst.
Var med där du lät oss och det var väldigt trevlig läsning!

Ha det gott, kram!

2006-07-17 @ 17:17:22

I fredags när jag var här hos dig var det rosa... nu idag är det blått. Här har det hänt saker medan jag varit i norrlands inland, minsann...

2006-07-17 @ 18:02:24
#13: ULLiS

Haha.. busigt. :) Jag kan ju inte komma ihåg knappt nåt från när jag var liten...eller mindre.. :) Måste spåna lite.. Kram

2006-07-17 @ 18:03:24

Min pappa sa alltid att det var jobbigare att ljuga än att tala sanning eftersom man måste hålla reda på vad man sagt och eftersom han, enligt egen utsago, var så lat orkade han inte ljuga. Ligger en del i det! :-)

2006-07-17 @ 18:28:46
#15: Ninni

Flasknosen: man tackar!
frk Ha, ha!!
Nina: Måste ju ändra sig lite..det är alltid kul!
Ullis: Du är inte nog gammal, he, he!
Liten Tant:Nog är det så, jag har slutat med lögner...kanske en och annan vit lögn slipper igenom!

2006-07-17 @ 18:53:07
#16: Anonym

lögn och/eller sanning är kanske en definitionsfråga - trots allt - i vart fall ibland!
välkommen till norrland - surströmmingens mm förlovade land!

2006-07-17 @ 19:30:49
#17: Gunnel

Oskyldiga och roliga spratt. Men när du var mitt upp i det då var du nog lite nervös...men det hör till.

2006-07-17 @ 19:51:41
#18: Toker

Haha, kaxigt värre. :)

2006-07-18 @ 08:38:03

Håller med "En liten tants" pappa - jag är för lat för att ljuga och komma ihåg vad jag ljög ihop. Så jag kör med sanningen för jämnan.

2006-07-18 @ 11:53:50

tror man hittar på alla möjliga saker när man är liten. provar liksom.
som några skrev "har man inte minne till att komma ihåg vad man ljugit om är det bäst att hålla sig till sanningen".

2006-07-18 @ 13:56:01
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: