*

2006-07-06
11:44:36

Ang skrivarcirkeln!!
Jag berättade för min man om att jag varit med i skrivarcirkel och att det handlade om en tågresa...jaha sa han berättade du om resan till Sthl??

Nej det gjorde jag inte, den hade jag förträngt....men här kommer den!

Jag var på väg till min systerdotter i Huvudstaden. Jag klev på rätt tåg den här gången, ha, ha!! Jag fick plats brevid en äldre dam vi började prata med varandra hon hade massor med spännande saker att berätta om sitt liv, jag lyssnade intensivt!

Sen skulle damen gå på toaletten och bad mig att ha lite koll på hennes väska...naturligtvis sa jag. Resan fortsatte sen vidare, vi pratade i stort sett hela resan.
På stationen i Sthl tog vi adjö hon tackade för trevligt sällskap...vi gick åt varsitt håll och så var det inget mer med det trodde jag....ack vad jag bedrog mig!!

Några dagar senare när jag väl är hemma igen så sitter jag hos min mamma, hon hade en annan dagstidning än oss så jag småbläddrade i den, jag kommer till insändarna....och då får jag värsta chocken.
Inser när jag läser att det här handlar om mig. Damen som jag rest med har skrivit en insändare och beskyller mig för STÖLD av hennes plånbok.
Hon skriver var vi suttit i tåget hon skriver om vårt trevliga samtal....hon skriver att hon är djupt besviken på mig att jag hade STÄLLT in mig hos henne och bara spelat trevlig för att sen stjäla hennes plånbok när hon är på toaletten!!

Jag blev djupt chockad....herregud inte att jag tagit hennes plånbok...vad skulle jag göra? Jag mådde dåligt  över att hon hade dessa låga tankar om mig....men visst förstod jag att hon trodde att det var jag, jag hade ju faktiskt passat hennes väska.
Men jag skulle ALDRIG sjunka såå lågt. Nå jag skrev ett svar till tidningen, bad henne att kontakta mig via tidningen, förklarade att jag absolut inte hade något med stölden att göra.

Men hon hörde aldrig av sig...kanske hon hittade sin plånbok igen eller så hade den stackars damen råkat ut för en ficktjuv på Centralstationen...inte vet jag!

Men jag hoppas hon läste min insändare och att hon förstod att det inte var jag!! Herregud jag som är såå snäll och empatisk.

Ja det var nog bland det värsta jag varit med om ........orättvist anklagad för något jag ABSOLUT  INTE gjort!

Kommentarer:
#1: Anna

Men fy vikken otrevlig person? Du som verkar så rekorderlig? Ja du ser i dom lugnaste vattnen...men du kom till rätt ställe?***

2006-07-06 @ 13:00:01
#2: Brudig

Fy vad hemskt! *fasar* Att bli anklagad för något man absolut inte har med att göra! Hoppas att hon fick ditt svar.

2006-07-06 @ 13:09:12
#3: Lena

Fy, fy, fyyyy!!!
JAg hade dött och garanterat förföljt den där damen och tvingat henne att förstå att jag var oskyldig.... *hua vad hemskt*

2006-07-06 @ 13:27:29
#4: Ninni

Ja, jag hoppas verkligen att hon läste mitt svar, men det som gjorde mig mest ledsen var att hon inte isåfall svarade!

2006-07-06 @ 13:41:58
#5: Nalle

Bra gjort Ninni att du svarade henne. Jag tror kärringen var sjuk. Tog hon inte med sig sin handväska på toa ? (där man brukar ha sin plånboken), visst var det hennes resväska du skulle kolla?
Nä hon hade säkert inte alla hästar i stallet den tanten.
Kram

2006-07-06 @ 19:08:16
#6: Therese

Vidrig människa, usch! Bemödar men sig med en lång hemsk insändare så kan man väl få ett svar!
Men jag måste ha förträngt det här helt...ibland undrar jag om värken "deletat" en väldig massa sekvenser i min skalle...

Stora kramar, fast lite svettiga:)

2006-07-06 @ 19:08:18
#7: Ninni

Nej det var faktiskt hennes handväska jag skulle kolla!
Jisses va varmt det är...jag som inte brukar klaga!!

2006-07-06 @ 20:10:05
#8: Nalle

Var det handväskan! Jamen....vem lämnar handväskan när man går på toa. Hm....låter lite knäppt.
Värmen ja, jag tillhör inte den skara som gillar när det är för varmt. Det får gärna vara soligt, men kvavt och svettigt så att det rinner i ansiktet det är inte min "grej" så att säga.

2006-07-06 @ 20:38:37
#9: petra

va! det var det värsta! rena "moderna myten" - vad hemskt att läsa om sig själv sådär!!

2006-07-06 @ 21:12:56
#10: Ninni

Ja det var en chock!!

2006-07-06 @ 21:23:35
#11: Nalle

I`m back
Nalle

2006-07-06 @ 21:30:20
#12: Anna

Nalle ,Back in buisness...

2006-07-06 @ 21:49:02

Nu är du lagd på min länklista tjejen :)

2006-07-06 @ 22:15:36

Sicken knasig tant, man tar väl med sig handväskan när man går.

Det värsta jag vet är att ens få minsta misstanke om att jag stulit något, för sådant sysslar jag inte med.

2006-07-07 @ 00:49:54
#15: Miafia

Fy vad läskigt! Rysarhistoria...

2006-07-07 @ 07:57:30
#16: flasknosen

Fy donk! Att bli anklagad falskt är hemskt! Vilken tant!

2006-07-07 @ 10:44:22
#17: Silasgrete

I bookmarked this guestbook. Thank you for good job!

2009-03-13 @ 12:22:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: