*

2006-02-20
20:20:10

Ytterligare minnen
En sommar när jag var tolv år, hade precis gått ut sexan så åkte jag till min storasyster för att ha sommarlov och hjälpa till lite med barnen!
Jag gillade att vara barnvakt. I vilket fall som helst så skulle jag en dag ta med mig Therese till badet, de hade härligt utomhusbad.

Grejerna packades, jag hade Therese bak på cykeln (min syster måste ha litat på mig mycket, Therese var tre år!!)
Vi cyklade iväg, vi kom till badet, grejer packades upp sen skulle vi bada, vi upptäckte att badringen inte var med!
Therese blev jättearg och skulle inte bada, jag försökte med att vi skulle låna en simdyna....gick hon inte med på hon skulle ha sin badring. Hon kunde vara mycket bestämd den damen, det gick inte att övertala henne!

Hur slutade det hela, jo jag blev jättearg, plockade ihop alla grejer igen, satte ungen på cykeln och cyklade hem, gråten brände i halsen.
När vi kom hem igen ramlade tårarna rejält....då var jag inte stor längre.Jag kan inte komma ihåg om vi åkte ensamma till badet igen, hmmm?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: