*

2006-02-19
12:06:13

Underbara minnen!
Ja när jag läser kommentarer från mina systerdöttrar så inser jag att vi kan nog skriva en bok om vår familj! Gud så mycket tok vi har hittat på.

Rymmande barn har vi haft gott om...när min största syster var liten försvann hon jämt, mamma sa till henne att om hon rymde en gång till så skulle hon binda fast henne i stuprännan...hon försvann igen. mamma band ett rep runt magen på henne, band henne i stuprännan.
Sen stod hon där och tyckte synd om sig själv och sa till alla som gick förbi med gråtmild röst...   min mamma har bindit mig!!

Mina bröder hade många hyss för sig, en dag så sprang dom ner till mamma i köket flera gånger och bad om vatten, dom var törstiga sa dom!
Långt senare skulle mamma in på en av vindarna...långt därinne i ett hörn var väggen svart av sot....inte var dom törstiga heller, det hade lekt med tändstickor....det gick ju bra men ack så illa det kunde ha gått!

Kommentarer:
#1: kattis

tillbaks

2006-02-19 @ 12:35:12
#2: vild

Minnen är något av det bästa vi har. Tänk på dom ofta, även de små och till synes obetydliga.

Jo, dikten skrev jag själv igår natt. Blev så medtagen att jag fällde ett par tårar när jag skrev den :)

2006-02-19 @ 12:42:16
#3: Eve

hihi.. jag har också rymt & blivit fastbunden i torkvindan med sele & löplina. & nästa gång jag rymde igen så band pappa fast mig runt ett träd UTAN löplina & så grät jag & grannen kom med krusbär som jag inte ville ha.

2006-02-19 @ 16:02:50
#4: Humla

Och här sitter jag och skrockar och fnittrar förtjust... hoppas mina ungar bara blir hälften så vilda! ;-D

Kram!

2006-02-19 @ 20:53:47

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2007-12-24 @ 13:52:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: