*

2006-02-19
10:53:04

Söndag
Är en härlig dag tycker jag! Therese var inne och kommenterade igår på barndomsminnen, hon gav mig mer minnen från när hon var liten...hon hade också mycket hyss för sig den ungen.

En gång när hon var hemma hos oss, det var rätt ofta...och det var jättekul hon blev mer som en lillasyster än en systerdotter.
Ja i vilket fall som helst...helt plötsligt var ungen borta, kommer inte ihåg hur gammal hon var två, tre år kanske!
Vi letade överallt efter henne....till slut märkte mamma att dörren till grannen stod på glänt. Mamma gick dit och jo då där var hon och vad gjorde hon...jo hon svabbade golv...grannen hade en hink och mopp framme, dom var inte hemma själva.

En gång låste hon in sig i badrummet, vi hade nyckel till dörren, sen kunde hon naturligtvis inte låsa upp, vi kämpade tappert, men till slut fick vi henne att klättra upp på taostolen och öppna fönstret...jag fick klättra in och rädda henne...om jag inte minns alldeles fel så hade hon lyckats att leka med tändstickor också under tiden!

Kommentarer:
#1: eve

haha! trodde först du skrev om mig. för jag rymde en gång & hade gått in till grannen & satt på golvet & målade nagellack!? mamma & ylvi & leif hade cyklat runt överallt & så fanns jag i huset mittemot. jag kommer faktiskt ihåg det. att jag sneglade så att ingen såg mig & så gick jag direkt till badrummet, hämtade nagellack & satte mig hallen & började måla.

2006-02-19 @ 11:26:04
#2: Therese

Jaja, jag hade dessutom klättrat upp på övervåningen och kunde sen inte klättra ner.
Kommer ihåg när du fastnade med stortån i trampan på min trehjuling........

Kram

2006-02-19 @ 11:46:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: