*

2006-02-26
14:34:56

Har lovat berätta
För över tjugo år sen ville jag så gärna åka utomlands. Försökte få med en kompis, men hon sa aldrig jag åker till ett varmt land, åk med en arbetskompis till mig hon vill också åka. Sagt och gjort vi åkte vi ville båda till Cypern.
I augusti 1984 bar det iväg, vi bodde i Larnaca, precis vid stranden, redan andra kvällen när vi ätit middag anlände en snygg kille till restaurangen på vårt hotell. Jag hörde att han pratade svenska. Vi pratade lite med honom, sen skulle vi upp och göra oss i ordning för att göra stan.

Jag ville skynda mig för att se om han satt kvar, Yvonne fattade ingenting, hon tittade bara på alla greker! Han satt kvar, han frågade var vi skulle gå...ja sen var det inget mer att säga vi gick....han hade följt efter oss men inte hittat oss.
Dan efter åkte vi iväg med badbussen till Lordos, och vem är där om inte han. Jag spanade länge, till slut kom han fram och frågade om vi skulle äta lunch...absolut!!

På eftermiddan körde han oss hem, han var där på FN-tjänst. På kvällen dök han upp på resturangen igen, vi pratade och pratade, sen gick vi alla tre iväg och drack drinkar. Jag var osäker på om han var intresserad av mig, men så småningom gick vi iväg till ett danställe, där utanför så kysste han mig...WOW!!

Senare gick vi iväg stannade på ett ställe och drack Ouzo, det var fullmåne allt var romantiskt, jag följde med honom hem...han hade semester just då. Vi badade på natten i månskenet...sen var vi tillsammans hela min semester.
Det var tungt att åka hem....men vi sågs igen, nu har vi varit tillsammans i alla dessa år och jag älskar honom fortfarande jättemycket!

Vi förlovade oss juni -85, gifte oss i december och fick vår son ï november -86.

Kommentarer:
#1: Alexandra

Åh, det låter romantiskt! Vilket härligt sätt att träffas på!

2006-02-26 @ 14:40:57
#2: Miafia

Å det lät jättemysigt! Ni verkar ha det jättebra tillsammans. Önskar att jag träffat min man tidigare.

2006-02-26 @ 14:54:36
#3: Miafia

Jag älskar såna där kärlekshistorier! Kram

2006-02-26 @ 15:03:34
#4: Pyret

Vilken mysig historia!

2006-02-26 @ 15:28:35
#5: Ninni

Ja det var mysigt.....men vi hade det inte helt smärtfritt...men det är en annan historia.Vi visste att vi ville vara tillsammans, men det var lite hinder att klättra över!

2006-02-26 @ 15:45:50
#6: ULLiS

Guu va romantiskt! :) Mysigt

2006-02-26 @ 17:16:53
#7: eve

så underbart! Kram

2006-02-27 @ 10:01:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: