*

2006-08-02
13:16:37

Slitigt värre!
Nu haver jag slitit med vårt akvarium i över en timme eller blev det två? Jag har bytt ut nästan allt vatten, tagit bort alla fula och tuggade växter (jodå fiskarna har knaprat hej vilt på dom). Det grova akvariegruset är utbytt mot fin, fin sand!

Blev inspirerad när vi var hemma hos Evelina, dom hade sand på botten och bara kalkstenar....skitsnyggt.

Nu väntar jag på att grummlet från sanden ska lägga sig så jag kan njuta av mitt rena akvarium...det börjar bli ganska klart nu!
Skrek högt när jag höll på som bäst...vi har en jääättestor pansarmal som simmar i vårt akvarium, han är äckligt stor.,han tog ett skutt över min hand när jag höll på att ösa grus.
Jisses va rädd jag blev..bläk!

Nu behövs det bara lite fina färgglada fiskar också...dom vi har är gråa precis som sanden. Vi hade ju två guldfiskar men dom fick flytta ut i dammen.

Vi får se vad vi kan hitta på för kul!!

Kommentarer:
#1: Anki

Jag har läst om dig. Funderar på om du har provat att kombinera det du gillar, med det du inte gillar. Jag tänkte närmast på att du skulle kunna stryka och samtidigt lyssna på musik - högt! Men det har du kanske redan testat.

2006-08-02 @ 13:23:03

Så fint med ett akvarium, ibland har jag funderat på nåt sånt, men är nog lite för lat där, allt allt ska ju skötas.
Ha det gottast, här är det vaaarmt idag, kram.

2006-08-02 @ 13:28:07
#3: Ninni

Nog har jag provat det....men det är lika tråkigt för det att stryka!

Det är varmt här med..så in i bängen!

2006-08-02 @ 13:35:12
#4: Anna

He he.."synd" att inte grannens katt kom förbi en sväng då??..Usch slemmiga firrar e bland det värsta jag vet-fina att titta på men TA i?? som sagt va..BLÄK!! Ha det gött!!

2006-08-02 @ 13:38:49
#5: petra

...råkar du vara i sthlmstrakten den 20 augusti??
Bloggpicnic - läs min blogg...

2006-08-02 @ 17:06:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: