*

2006-08-16
15:23:44

Illa, illa!
Aj då....jag måste sluta blogga jag är för gammal! Ja det påstår i allafall Isabelle hon har kommenterat i mitt förra inlägg.
Om hon skämtar eller menar allvar det vet jag inte.....men om hon menar allvar så tycker jag nog att det är hon som är sorglig.

Tänk så många vi är som faktiskt inte är tonåringar längre,som inte har värsta kollen på mode...och vi har inte ett ben i graven ändå.
Och många är vi som bloggar...men Isabelle tyckte att jag kunde radera hela min blogg...ja det får ju stå för henne!!

Nej tjejen jag hoppas verkligen du skämtar med mig...livet tar inte slut vid tjugo...och jag tycker att det är bra att du vågar stå för dina åsikter och inte skriver till mig anonymt.

Kommentarer:
#1: Gisan

Jag tycker det är smickrande att bli länkad :-)
Detta trots att jag inte skriver om mode eller är tonåring ;-)

2006-08-16 @ 15:35:37
#2: Anki

Ja du Ninni! Det är hårt här i livet. Men om det är till någon tröst, så är ju jag ännu äldre. När jag skummade igenom villkoren, så såg jag faktiskt inte att det fanns någon övre åldersgräns för att få ha blogg. Det stod säkert så, men när man blir gammal så försvagas ju synen också. Med samma dåliga syn, kunde jag inte heller läsa att bloggen måste ha ett särskilt syfte. Jag trodde i min enfald att man får bestämma själv vilket syfte den ska ha och vad den ska handla om. Någon har den för att det är roligt att uttrycka sig i skrift. Någon har den för att uttrycka sin åsikt och diskutera med andra. Någon har den för att få nya vänner. Någon har den för att hålla kontakten med gamla vänner. Men det är bara vad en gammal virrig gumma tror. Visst är det synd att man inte längre kan hitta de rätta tecknen för runskrift på de moderna tangentborden! Kämpa vidare, Ninni!

2006-08-16 @ 15:44:50
#3: Ninni

Klart jag ska!! Ingen knäcker mig såå lätt!!

2006-08-16 @ 15:46:52
#4: Nalle

Den tjejen är nyss fyllda 17 år. Kanske det var ett skämt, eftersom hon använt en smilesymbol som ler. Men jag tror faktiskt att hon menade det hon skrev. Men hon är ute i blåsväder!
En som hållit på att blogga sedan -97 nånting och är en känd bloggare, är ju Annika Tiger. Hon är över femtio.
Att bloggning skulle vara en ungdomsföreteelse eller endast avsett för ungdomar är ett missförstånd från personen som skrev inlägget till dig. Det står ingenstans att man inte får vara över tjugo år. Och varför skulle man vara det?
Jag tycker det är kul med vår lilla "bloggfamilj".
Det finns så många bloggar. Varför då välja att gå in på sådana bloggar som inte intresserar en?
Svartvitan undrar i sin kommentar varför vi bloggar, eller varför "man" bloggar. Jag bloggar för jag tycker det är kul att få kontakter ute i landet. Jag har ingen brist på sysselsättning eller brist på vänner. Men jag gillar mina nya kontakter.
Så fortsätt du blogga. Du får inte sluta. Lova!
Du undrade hos mig hur min dag varit. Tyvärr inte så bra. Värken är bedrövlig idag.
Kram

2006-08-16 @ 15:55:48
#5: Anna

Man blir ju ledsen? Hoppas du inte tar åt dig? Det finns ju många olika stilar på vad folk skriver om...jag t ex vill absolut inte läsa om mode os v..den perioden är förbi för mig..jag vill läsa om mera substans..vad folk gör om dagarna ,tokiga saker som hänt..helt klart vill inte alla läsa om det-som väl tur är..men det är ju det som är grejen,eller?Jag har läst så mkt SKIT på en del bloggar men jag orkar inte vara ELAK mot nån annan för att den personen inte har samma smak som mig...låt hellre bli att kommentera isåfall..eller har jag fel? Jag läser alltid hos dig..& kommenterar hoppas att jag inte gjort nån ledsen..ibland är man ju lite knäpp..he he..ha det gott m sonen nu-skit i fjortisen!

2006-08-16 @ 16:15:06
#6: Ninni

Nej Nalle klart jag inte ger mig..det var bara ett skämt ang kommentaren!
Jag såg ingen smilegubbe..ska kolla igen!
Nej jag gillar också vår bloggfamilj...och jag är som du jag har vänner IRL och så har jag er!
Har du ont för att det är så fuktigt och lite ruggigt ute, det kan ju bli värre då...hoppas du mår bättre snart..kramen!

2006-08-16 @ 16:15:54
#7: Nalle

Nä har inget med vädret att göra.
Hon skrev en sådan här: :)
Kram igen

2006-08-16 @ 16:20:10
#8: Ninni

Jasså jaha!!

Anna...jag tar inte åt mig, absolut inte, man har väl skinn på näsan!

2006-08-16 @ 16:25:26
#9: Tinna

Man blir aldrig för gammal för att skriva, eller hur! =)

2006-08-16 @ 16:36:19
#10: Nalle

Nu har jag börjat modeblogga, hahahhahahha

2006-08-16 @ 17:02:08
#11: Pyret

Förstår inte varför man måste lägga sådana kommentarer över huvudtaget men en eloge i alla fall att hon inte var anonym!

Skaffar du modeblogg nu? ;)

2006-08-16 @ 17:51:06
#12: Junitjej

Man blir väl aldrig för gammal för att blogga?! Det finns väl ingen åldersgräns för det? Då är man väl i såfall även för gammal för att gå på bio, för cykling m.m. Fortsätt du med bloggandet!

2006-08-16 @ 18:10:37
#13: Ninni

Nej det hoppas jag verkligen inte....jag läste i våras tror jag det var på en dams blogg, hon var över åttio!!!

2006-08-16 @ 18:12:12
#14: Snurran

Nej...vi har inte "koll" på modet..kanske för att vi är så mycket klokare och inser att det finns sånt som är mer viktigt att ha "koll" på...
Ju äldre man blir själv,desto mer förflyttas åldern...Då man var 15 ,ver någon på 30 "gammal ".När man är 30 är gränsen flyttad lååångt fram...Det är väl det som är mognad.
Blogga på ;)

2006-08-16 @ 18:17:01
#15: Ninni

Ja du Pyret undrar vad jag ska skriva om...Hmm?

2006-08-16 @ 18:18:26
#16: Ninni

Det ska jag Snurran!

2006-08-16 @ 18:23:44
#17: ULLiS

Var fan det värsta jag hört. Vem fan bryr sig om ålder då???? Herreguu. Alla har ju sina intressen och sina erfarenheter, eller hur? Och mode..ja det kan väl vara kul..men det blir för mkt enligt min åsikt. !!! Kör hårt Ninni! :) Kram

2006-08-16 @ 20:00:52
#18: Mumin

Bry dig inte om såna människor....det är väl bra att man får skriva vad man vill men man behöver ju inte vara elak. Tösabiten växer nog till sig ska du se....Ta det med ro, en annan är närmare döden än 20 årsåldern, man får acceptera det:) Kram på dig! Mumin

2006-08-16 @ 20:13:57
#19: Ninni

ärligt talat så bryr jag mig faktiskt inte...det är nog hon som gör bort sig!
jag kan bara hoppas att hon skämtade med mig!!

2006-08-16 @ 20:21:44
#20: Gunnel

Haha...var nyss in och kollade hennes blogg. Jaja...ungdomar...
Klart vi gamla gaggiga käringar och gubar ska få blogga om vi vill. Vem skulle kunna förbjuda oss. Mina döttrar, den ena 21 och den andra 18, kollar min blogg och läser lite inlägg. Dom tycker det är kul att man kan bli nästan kompis "på äldre dar" med folk som man inte har träffat.

2006-08-16 @ 20:29:51
#21: Ninni

Ja jag var tvungen att kolla jag med...bara mode!!
Men vi kärringar och gubbar hänger i vare sig de vill eller inte!!

2006-08-16 @ 20:47:34
#22: Nalle

Vänta bara tills vi lägger ut vår bloggalmanacka för 2007 med oss poserande bland bloggblad i våra volanger!

2006-08-16 @ 21:17:22
#23: Anna

Hoppas du haft det mysigt m sonen ikväll? Och att han köpt nåt till morsan...ha det gött..go´natt!

2006-08-16 @ 21:27:28
#24: SolSkuggan

NINNI.. Jag tycker så jättejättemycket om dig och din blogg:)
Men nu känns det som om vi gett Isabells kommentar lite för stora demensioner.
Ibland händer det att vi, säkert nästan alla, får knepiga kommentarer.
Och hitintills tycker jag att vi verkligen har tacklat det bra.
Ingen bryr sig om vad som står skrivet ovanför den kommentar vi vill skriva. Låt oss fortsätta så!
Strunt i alla knepiga, vi har det så gott och roligt tillsammans:))
Kram på dig Ninnivän, jag gillar dig skarpt;)

2006-08-16 @ 22:55:01
#25: SolSkuggan

Förresten Ninni, tänk om hade kommit till mig, jag som snart fyller 56:)))
Ålder är bara siffror, så länge man är ung i sinnet.

2006-08-16 @ 22:58:05
#26: Miafia

Jag har så svårt att förstå varför vissa människor känner det som sitt kall att säga taskiga saker om en annan människas blogg, det är väl bara att låta bli å hälsa på... hur svårt kan det vara.
Modebloggar finns så det räcker. Gillar att läsa om människors liv och öden.
Kram

2006-08-17 @ 06:56:10
#27: Ninni

Ni är gulliga allihop som hälsar på..och jag håller med dig Kristina...det är bara att strunta i dumma kommentarer.
Och som sagt det kan vara ett skämt!!

2006-08-17 @ 07:19:04
#28: Anna

Morron!! Läste på den bloggen igår..och det verkar som att det är 2 st liknande adresser? Samma blogg fast från 2 olika ID nr..??? Hon har blitt utsatt för nån "kapning" av sin blogg-m a o inte "Isabelle" som skriver detta..fast m hennes blogg..men inte från hennes dator..`??Blev det för krångligt nu? Ja ja ..kolla & läs,,flera st som skrivit kommentarer på hennes blogg om att hon ska ge fan i & skriva elaka kommentarer..sen har dom kommit på att adresserna inte stämmer! Ha en bra dag på dig! :)

2006-08-17 @ 07:26:35
#29: Nalle

Tycker inta alls att man ska strunta i dumma kommentarer. De ska upp till ytan. IP numren ska sparas. Anmälas. Anna kan ha rätt. Då är det upp till Roland att granska och hitta personen. I ett fall heter flickan Isabella och i sin blogg heter hon Isabelle. Lite skillnad faktiskt.
Strunta i det...... Å nej !!

2006-08-17 @ 10:14:27

MAN ÄR ALDRIG FÖR GAMMAL FÖR ATT BLOGGA!

OCH... det avgör man själv, inte små flickor på sjutton bast.

Kanske är det så att sjuttonåringar är för UNGA för att blogga istället :-)

2006-08-17 @ 11:10:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: