*

2006-08-01
08:24:50

Första Augusti.
Vaknade tidigt idag..när jag klev ut på altanen kändes det nästan lite höstlikt i luften. Hög sval luft som strömmade ner över mig...jag blev lite vemodig för jag vet ju att snart är hösten här på riktigt.

Om några dagar börjar arbetet igen, efter ett par dar känns det som om jag inte har varit ledig. Det drar igång rejält, direkt när jag kommer tillbaka.
Hösten på jobbet är oftast hektisk...nya barn ska skolas in vilket gör att resten av barngruppen blir lite smårörig.
Mer och mer kläder ska kläs på ju längre fram vi kommer på hösten.Men sen lägger sig lugnet när alla barn har funnit sig tillrätta!

Men samtidigt är det ju roligt att komma igång igen....nya utmaningar väntar runt hörnet.

Men ännu är det sommar i ytterligare några dagar får jag njuta av hemmets vrå, jag har utmaningar i min tvättstuga idag...vet inte vem som smyger in smutsiga kläder hela tiden.
Nina berättade om sin hustomte...jag kanske också har en...fast min vill ha sin kläder tvättade!

Ikväll släpper vi som är med i skrivarcirkeln sina alster...ska bli spännnande att läsa. Vi har samma ämne vi släpper dom ungefär samtidigt mellan nio och tio ikväll.

                                                ♥ Kram ♥

Kommentarer:

Sakta sakta smyger sig hösten på oss nu, än är björkarna gröna, men det dröjer inte länge nu. Lite vemodigt är det allt, men höstkvällarna är ju också så fina, med levande ljus och allt.
Och i år känner man ju faktiskt att det har varit en sommar, för den har varit rent sagolik.
Sååå roligt det ska bli att läsa era alster, fast jag vet inte riktigt vem som är med.
Ha en fin dag Ninnivän:)))

2006-08-01 @ 08:48:41
#2: Ninni

Oj vi är många..men jag vet inte riktigt vilka du "känner"...Johanna är med, litentant, Flasknosen....och sen flera som inte jag "känner"!

2006-08-01 @ 08:51:36
#3: Alexandra

Känner också det där vemodet då semestern snart är slut och hösten närmar sig.

2006-08-01 @ 09:08:19
#4: SolDalen

Hej på dig vännen,

Javisst smyger sig hösten på oss sakta men säkert.
Såå allvaret har återkommit helt riktigt det blir nya krafttag.

Måste ha missat något här, arbetar du med barn? Härligt, det ger så mycket.
Grabbarna ska snart på dagis igen..hrm gillar inte denna institution, det är bra att det finns men..nå, det blir ett annat inlägg kanske.

Ha det så skönt och hoppas att det blir en bra dag!

Bamsekram

2006-08-01 @ 09:14:57
#5: elisabeth

Ohja, han är helt underbar :-D

2006-08-01 @ 09:49:25
#6: Nalle

Hej Ninni!
Ha en trevlig dag ! Å du ....va inte ledsen för hösten är i antågande. Varje årsid har sin tjusning. Jag tycker hösten är spännande.

2006-08-01 @ 10:15:46
#7: JAM

Du tänk på oss som knappt har haft nån semester :p hehe

2006-08-01 @ 10:36:07
#8: Ninni

Ja det kan inte vara nåt kul!

2006-08-01 @ 11:02:11

För det första Ninnni - det är sommar hela augusti. Försök inget annat...

Och du kan ju avskeda den hustomte du har och anställa en ny som hjälper dig istället för att försöka få hjälp själv. Hustomtar nu för tiden kan vara lite lata och tro att de ska ha hjälp istället för tvärtom.

2006-08-01 @ 11:47:27
#10: Anna

Go´midda..snart hoppas jag bloggen får ny layout? H på väg hit nu..he he! Ska jobba ikväll igen så jag får läsa din berättelse sent ikväll! Ha det göttast ;)

2006-08-01 @ 12:01:14
#11: Ninni

Okey Nina...han får avsked på stubben! jo visst är det sommar hela Augusti...men det kändes som höst i luften.
Nu är det varmt igen!!

2006-08-01 @ 12:07:59
#12: Hasse

Här har du en som njuter nu. Igår satt jag och bara stirrade ut i regnet - såååå ljuvligt!! Tack vare blötan igår så blev det alldeles lagomt idag. Jag är inne på min andra semestervecka. Börjar jobba igen den 21/8. Hoppas dina sista semesterdagar blir lugna för dej.... Kram Hasse

2006-08-01 @ 12:09:56
#13: malin

det var 200 mils servicen. byte av olja och allmän koll så allt var som det skulle. måste göras för att garantin ska gälla... så nu kan vi gasa på upp till 2000 mil innan nästa service.
njut nu sista veckan... kram

2006-08-01 @ 12:13:55
#14: Honken

Jag har värsta paniken idag för att det är första augusti... Hjälp! Vad hände? Var tog juli vägen? :-/

2006-08-01 @ 12:28:55
#15: Gunnel

Jag gillar hösten.
Vi som jobbar på förksola, för det gör du väl om jag inte har fattat helt fel, har en fördel att kunna följa årstiderna på ett annat sätt än dom som har inomhusjobb.
Jag börjar nu på måndag och vi ska börja jobba på ett nytt sätt och nya arbetslag...det känns lite spännande. Kommer nog i bloggen vad det lider :O)

2006-08-01 @ 19:36:14
#16: ULLiS

Va spännande. :) Jag ska läsa läsa läsa... :) Kram

2006-08-01 @ 20:20:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: