*

2006-04-01
17:52:41

Minneshistoria
Här kommer den Mia.........

En gång för länge sen var jag och några kompisar på väg till Hamburg..Party, party!!

Vi åkte färja, vi var på topp, vi hade fina hytter tack vare att en av tjejerna jobbade på färjebolaget. Vi var unga och vackra.
Vi var och dansade hade jätteroligt, jag kände ett par gånger att jag var rejält bettittad...men brydde mig inte så mycket, det var ingen som kom fram till mig.
Jag upptäckte ett par gånger när jag var på väg till toaletten att det stod ett par utländska killar och kollade på mig...men jag bara log och gick vidare!

Lite senare gick vi till hytten för att fräscha upp oss och ta ett par drinkar till....då knackade det på dörren, en av tjejerna öppnade, ropade på mig och sa att det var nån som sökte mig????

Jag gick dit som ett stort frågetecken, där stod dom utländska killarna...dom pratade bara franska, vi hade en tjej som kunde det så hon fick tolka.
Det visade sig att den ena killen var intresserad av mig...han ville rent av gifta sig med mig??

Det roliga var att han pratade inte själv, killen som pratade var hans betjänt eller nåt sånt, han som ville gifta sig med mig var rik och ägde en massa kaffeplantage i Colombia.
Jag skulle få det mycket bra bara jag tackade JA till frieriet...en kompis kläckte ur sig...GIFT DIG FÖR FASEN...du vet ju hur mycket jag gillar kaffe!!!

Jag stod som ett fån och fattade ingenting..........jag tackade naturligtvis artigt NEJ.......molokna gick dom därifrån.
Jag kommer aldrig att få veta om dom det var sanning eller ej...men det är en histora vi pratar om än idag!

Det är i allafall ett otroligt kul minne...han tittade långt efter mig även dagen efter och såg riktigt ledsen ut!!

Kommentarer:
#1: Miafia

Häftigt! Jag bara älskar sådana där historier. Du kunde ha varit kaffedrottning på en Colombiansk odling, coolt. Men å andra sidan hade du ju inte träffat oss då.
Å tänk ifall det inte var en kaffeodling utan opium eller nåt! :)
Då är det snart dags för mig att kasta in Holländaren!
Kram

2006-04-01 @ 19:03:11
#2: malin

ohh.. du kanske skulle sagt ja... har tyvärr ingen rik som velat gifta sig med mig.. men men jag får väl överleva ändå! frissan blev bra.

2006-04-01 @ 19:15:24
#3: Pyret

Wow! Vilken historia!!! Hur härlig som helst :).
Kram!!!

2006-04-01 @ 19:18:52
#4: Miafia

Nu är holländaren på plats... Sen får jag nog lugna mig :)

2006-04-01 @ 20:58:56
#5: Lena

Hej hopp, vilken mysig historia :)

det enda liknande jag vart med om var när en utländsk man ville ha min pappas telefonnummer för att kunna köpa mig för 40 kameler??? Ehhh...va?

Tack för mediumreferatet, jag förstod precis....sådär klurigt som det brukar :)

TACK!

Hoppas grillat smakade smaskens!

2006-04-01 @ 21:57:17
#6: ULLiS

haha, fan va härligt. :)

2006-04-01 @ 22:08:32

Myshistoria det. Inte har jag blivit friad till. Eller ja, jag har varit förlovad innan vilket kasnek är samma sak? Fast några kameler fick jag inte (om man inte räknar honom. fast kamel vet jag inte om han var...)

2006-04-02 @ 07:39:54
#8: Alexandra

Vilken häftig historia! Wow!

2006-04-02 @ 08:34:11
#9: Therese

Men hur har denna historia kunnat gå mig förbi dårå???
Alltså, hade ju varit hur coolt som helst att ha en moster på en kaffeodling i Colombia!!! Om det nu var kaffe vill säga...
-Var bor din moster då? - Åh hon är kaffedrottning i Colombia, hur så!

Hahahahaha

2006-04-02 @ 11:51:25
#10: Ymotha

Interesting. No more comment :)

2009-04-15 @ 09:06:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: