*

2006-04-26
21:47:40

Måste dela med mig!
Jag har varit på en helt fantastisk föreläsning med Peter (efternamnet borta just nu!) och MIa Törn...nånting....vilket minne eller hur?

i vilket fall som helst Peter sitter i rullstol och har gjort så hela sitt liv, han har vunnit en massa medaljer i handikappsimmning....vet ni vem det är?
Han kan inte använda sina armar...sina ben lite! han berättade om sitt otroliga liv...hela föreläsningen gick upp på självförtroende och självkänsla!

Karln var otroligt rolig, vi fick många skratt och många tankar och funderingar! Men den som imponerade mest på mig var Mia
Hon lyste på scenen av självförtoende och framförallt självkänsla....hon var pesonlig coach och föreläsare, det som imponerade mest på mig var att tjejen var 39 år, för nio år sen var hon uteliggare och sprutnarkoman.

Jag har läst en del om henne...ska se till att få tag på hennes bok, den var slutsåld i kväll. Hon hade lärt sig att älska sig själv med alla sina fel och brister.
Ja hon var helt fantstisk....jag insåg att jag bara måste börja med min Mentala träning igen...för min självkänsla är INTE bra.

Som hon sa man har för många stooora uttag ibland...och man glömmer att fylla på...så sant!

Hur många gånger står ni framför spegeln och säger till er själva att du duger precis som du är?? Det var längesen jag gjorde det kan jag meddela.

Det ska bli ändring på det...jag ska sluta jämföra mig själv med andra...tar bara energi! Hon sa en riktigt bra sak...när man träffar nya människor och självkänslan är låg....då sitter man bara och koncenterar sig på om man är snygg nog, intressant nog...hänger magen över, ligger håret rätt osv!!
Så man missar en hel del vad den andra personen säger. KLOKT sagt.

Så om ni har möjlighet...gå och lyssna på dessa människor....eller läs deras böcker!

Det här var precis vad jag behövde just nu!!!

Kommentarer:
#1: Pyret

Det verkade vara en bra föreläsning. Jag vet men killen är, dock inte vad han heter i efternamn.

Skönt att du fick med dig lite inspiration hem!

2006-04-26 @ 21:56:02
#2: Therese

Åh, låter lovely! Skicka över lite till mig äru snäll:)

Stora kramar

2006-04-26 @ 22:04:55
#3: Nalle

Verkar vara mycket kloka människor!

(Om du vill att jag skickar ett vernissagekort till dig kan du väl maila till mig din adress. Min mailadress är:[email protected])

2006-04-26 @ 22:45:37
#4: ULLiS

Å men det va ju den boken som jag skrev om för ett tag sen i min blogg i inlägget "lite självkänsla tack" Boken är riktigt bra!!! Jag skulle jättegärna vilja lyssna på henne, smart tjej! Alla borde läsa hennes bok..den får en att tänka till.
Ha en bra dag! Kram

2006-04-27 @ 07:16:29
#5: Alexandra

Det är härligt att gå på stärkande föreläsningar. Jag har tittat på den boken förut och tänkt köpa den.

2006-04-27 @ 15:53:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: