*

2006-04-04
08:38:03

Godmorgon
Hoppas ni haft en god natts sömn....det har jag! Igår kväll planterade jag en massa frön, jag var duktig och tog rätt på frön från mina petunior som var såå fina förra sommaren.
Hoppas nu jag får lika fina igen!

Det blir mycket finare plantor när man driver upp dom själv, kraftigare och tåligare, och fram för allt billigare.
Dom jag hade förra året, dom fröna hade jag fått av grannen som i sin tur hade fått av sin mamma, så blommorna har några generationen på nacken!

Sen har jag massor med krassefrön, men dom behöver jag inte så ännu! Nu är det snart dax att åka och jobba.
I morgon ska jag ju som sagt vara hemma....och svälta..suck! Men det ska nog gå bra det här. Anders mår mycket bättre nu, men idag har svullnaden gått upp i ögat, ser ut som han åkt på stryk....hi, hi.

Kommentarer:
#1: Miafia

Åhh jag älskar att plantera. Har sagt att i mitt nästa liv ska jag bli trädgårdsmästare.
Måste hålla mig ett tag till för annars blir mina plantor för rangliga innan jag hinner sätta ut dem på landet. Det brukar ta lite längre tid där innan man kan plantera ut växterna, kan komma en köldknäpp.
Slingerkrasse är en favorit som brukar få slingra sig upp på husväggen.

2006-04-04 @ 11:39:11

Åh pysslig du varit. Förrförra året satte jag 143 lökar. I fjol ungefär lika många. ska bli kul att se när de kommer upp. Brukar så lite ringblommor och solrosor också. får se vad det blir i år

2006-04-04 @ 11:50:43
#3: Pyret

Jag tänker alltid att jag skall... men det stannar vid tanken.

2006-04-04 @ 13:50:14
#4: Alexandra

Jag ger mig inte in på att sätta frön. Hemma hos oss är vi glada om vi får en kaktus att överleva mer än 1 vecka...

2006-04-04 @ 16:29:29
#5: ULLiS

å jag hoppas verkliegn att det går bra. Jag ska hålla tummarna! :) Va duktig du är som sätter frön, kanske jag ska prova jag med...?? Hmm, va ju en bra idé. Ha en bra kväll! Kramis

2006-04-04 @ 17:29:21
#6: Ninni

Vilken tur att vi är bra på olika saker!

2006-04-04 @ 17:45:35

I love guest books, keep up the good work!

2010-12-07 @ 10:27:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: