*

2005-10-01
15:46:48

Regnet öser ner!
Det är lördag eftermiddag och idag är det höst på riktigt! Brasan är tänd jag har en äppelpaj i ugnen, Anders har strukit all tvätt...skönt!
Ny tvätt är i maskinen, vi har ätit en god lunch bestående av ägg och bacon och lite bröd kanske inte världens nyttigaste...men gott! Jag har varit nyttigt nu i flera veckor så jag kände för lite smaskens...därav äppelkakan.
Det ska bli middag så småningom bestående av rödspätta och pressad potatis, kakan får bli efterätt!

Jag har varit och grattat min kompis som fyllde år igår, en orkidee och lite lukta gott blev det till present.

Jag har även jobbat lite, fixat handkassan och skrivit små brev till mina inskolningar som ska sitta i deras Portolio...kul att läsa när de blir större.

Usch va slö man blir med sånt här väder, jag hade tänkt mig att greja lite i trädgården...men tji fick jag, nåja det kommer väl fler dar!
Men det skulle behövas slängas vissna blommor så hade jag tänkt att plantera lite rosor på framsidan.

Jag har även skickat ett litet mejlkort till Theodor som fyller hela tre år idag...Grattis, grattis. Måste snart försöka att ta mig dit och hälsa på.

Nu ska jag nog sätta mig och läsa lite!

Kommentar:
#1: eve

mysigt med regn. här är det höst & det är skönt, mysigt.
går runt med mina nya stövlar o älskar dem.
puss & kram

2005-10-01 @ 16:11:25
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: