*

2005-12-16
17:47:48

Fredag kväll!
Skönt att det är helg...veckan har varit jättebra, vi har klarat av Lucia och Nobelmiddag. Nobelmiddan hade vi idag, ett mysigt inslag så här innan Jul.
Barnen är finklädda, jag lagade mat, Fläskfile, klyftpotatis och bearniesås. Till efterrätt var de marängsviss med tomtebloss i, till dryck severades äppel&päroncider.

Vi hade dukat fint med vita dukar, mycket glitter på bordet och många, många ljus, barnen tyckte att det var sååå fint.
Dom blev visade till sina platser, vi serverar...maten är fint upplagd på tallrikarna...och tänk något händer barnen blir liksom högtidliga, de skålar med varann i fina vinglas...det är så häftigt.

Ett av barnen höll tal och tackade för maten, tänk att vara fem år och komma på en sån sak!

En av flickorna var för härlig...åhh sa hon spriten smakade härligt den killade mig inte i näsan en enda gång(fniss!)

Och så hade vi fiskdamm, kanske inte nåt som dom har på den vanliga Nobelmiddan...men det kanske dom skulle ha!?

Nu är brasan tänd jag spelar julmusig, ska baka pizza om ett tag, pizzasalladen är på gång, nu väntar jag bara på maken, kommer väl om en timme ungefär.

Kommentar:
#1: Bibi

Barn är härliga, man får sej några goda skratt.
Kram Bibi

2005-12-20 @ 10:26:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: